zlomnik.pl

Home |

Fura na niedzielę: "ale czy to motocykl?"

Published by on June 09, 2013

ZELEKTRYFIKOWAŁO mnie ostatnio ogłoszenie o sprzedaży Hondy Acty, czyli najrzadziej spotykanego w Europie japońskiego kei-vana. Jak wiemy, najpopularniejszym kei-vanem w Europie przez lata było Suzuki Carry, obecnie jest to oczywiście Piaggio Porter, czyli licencyjna wersja Daihatsu Hijet z lat 80., świetnie sprzedająca się w krajach śródziemnomorskich. Honda ze swoimi modelami Acty i TN-Acty nie przebiła się nigdy do mejnstrimu, a jednak ktoś w Polsce sobie to kupił, pewnie uprzednio sprowadzając. A jak kto nie wierzy to oczywiście mam —> LINK do tego cudownego pojazdu z klamkami drzwi przesuwnych pośrodku.

Oczywiście pan sprzedawca powyższej Hondy Acty twierdzi śmiało, że jest to jedyny egzemplarz w Polsce. To od razu zapaliło mi czerwoną lampkę “bullshit alert”. Nawet takich Carry jak moje znam przynajmniej 3 sztuki (ale mój jest nadal najstarszy z nich), czyli jest ich pewnie jeszcze więcej. Czyli wynikałoby, że na pewno jest gdzieś jeszcze jakaś druga Honda z tej serii. No i rzeczywiście. Długo nie musiałem czekać, żeby na mojego maila przybyły te oto zdjęcia z Krakowa, które wykonał dla złomnika Maciek Serafin.

Na pierwszy rzut oka wygląda to jak Carry połączone z zabudową z Syreny Bosto, a wszystko razem położone na podwoziu wózka akumulatorowego STAL.

Dopiero od tej strony widać, że front nie jest od Carry.

A od tej – że mamy do czynienia z kolejną Hondą TN-Acty znalezioną w Polsce. Zabudowa to wyposażenie oryginalne, te auta tak sprzedawano m.in. w Holandii, Belgii i Francji. TU LINK.

Niestety, stan nie pozwala już na renowację. A szkoda. Przecież to jest prawdziwy rarytas, znacznie bardziej rarytaśny niż wszelkie Maluchy i Kredensy razem wzięte. A przy okazji jaki idealny sposób na trolling: zapisać się Hondą TN-Acty na Warszawski Rajd Motocyklowy. Wpisujemy w formularz zgłoszeniowy “HONDA 550 rok 1983” i nikt się nie orientuje. Potem przyjeżdżamy na start czymś takim i kłócimy się, że zostaliśmy przyjęci. Następnie jedziemy cały rajd i klniemy na snujących się wszędzie motocyklistów.




Comments
tomko Said:

Ciekawe ile czasu stoi w jednym miejscu ? wpisujcie miasta.


pr Said:

Tego naprawdę już nie da się uratować?


_krrl Said:

a z tyłu Toledo na czarnych, alez zaglębie koneserstwa


Wszystko da się uratować. Pytanie czy kogoś na to stać? :)


Andziasss Said:

Leszek się przecież nie upiera, tylko śmie twierdzić i podaje podstawy – osobiste obserwacje. To uczciwe dość. Tak samo jak to, że lepiej zapytać, czy ktoś nie zechciałby odkupić, zamiast zgnić jak to z Krakowa. Cena nie jest z Marsa. Zelektryfikować może chyba tylko normalność tego ogłoszenia! Normalnie uczciwe ogłoszenie. Może Leszek jest z Marsa?


ryba-1 Said:

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne :) nie takie sie spawalo :)


Maciek Serafin Said:

Fura stoi w Krakowie przy warsztacie. Właściciel to typ konsera-złotej rączki – prawdziwy skurwiel. Na życzenie mogę rzucić adres gdzie stoi.


Qropatwa Said:

Łał, niezłe znalezisko. Ja bym go tylko zrobił mechanicznie i śmigał tak jak jest.


Smutno troszkę, bo ewidentnie zgnił w stopniu skutecznym. Podłogi zapewne nie ma, a jazda a’la Fred Flinstone nie wzbudziłaby raczej uznania funkcjonariuszy i pracowników stacji diagnostycznych. Natomiast gdybym miał odpowiedni walor finansowy już by jechała laweta po tę Acty z Jarocina. Najbardziej urzekają mnie w niej boczki drzwi z wykładziny podłogowej. Zdecydowanie bym tak zostawił. A silnik zawsze da się zrobić – w ostateczności zrobiłoby się przeszczep z czegoś bardziej popularnego (dałoby się załadować tam np. silnik z Matiza?), często jest to tańsze rozwiązanie niż remont, tym bardziej, że z częściami może być biednie. Choć fajnie byłoby tam mieć oryginalne 550.


Kurczak Said:

Ale po co remontować? Przecież jest dobrze tak, jak jest.


Andziasss Said:

Panie Tymonu, zamieniłbyś Calma na Acty? Poważnie pytam. Pomijam fakt, że Carry są w PL przynajmniej 3, a Acty w sumie jedno, bo z tego krakowskiego może kilka części by można tylko pozyskać. Acty jest zylion razy oryginalniejsze mentalnie (nieznany powszechnie model) i bardziej JDM i od 13 lat w jednych rękach… Zamieniłbyś?


Karpiu Said:

Gdyby nie zmieniła mi się koncepcja zarobkowania to pewnie już bym jechał po tę hondę


brazer Said:

były zarzuty, że złomnik przestaje być niszowy. no, to jest.


miwo Said:

fakty i acty.
nawet bardziej niż Carry mi się taka Honda podoba, ale nie widzę siebie za kierownicą tego. choć i tak chyba sobie kiedyś kupię coś takiego, jak zdobędę jeszcze jeden garaż na osiedlu. ale wtedy najczęściej będę sobie tam siedział z tyłu, bo mi się tam bardzo podoba :)


rozynant Said:

a przeszczep najpopularniejszej polskiej jednostki napędowej 1.9tdi? czyż to nie było by piękne? chmura niebiesko-czarnego dymy i pisk opon 135/12 przy ruszaniu z pod świateł? bezcenne..


Zyga Said:

To są chyba koła 10 cali, takie malutkie się wydają. Ładna. Robiłbym. Kiedyś też “ogarnąłem mechanicznie i zostawiłem tak jak jest”…do czasu aż próg zwalniający “zabrał” mi tylny zawias.


Camillo Said:

Jest jeszcze jedna Acty w Polsce i to w znakomitym stanie bo właściciel poddał ją renowacji (z resztą ma jeszcze Civic’a i Jazz’a I gen.)
http://img849.imageshack.us/img849/1581/22084112.jpg


Przemekk Said:

Matiz? 1,9TDI? Jest honda to musi być B-seria 😉 JDM,CULT,GERMAN,JEDYNY


Qropatwa Said:

@Camillo

Dobry typ, że kolekcjonuje tylko małe stare japońskie żelaza, zamiast np polskich aut PRL. Zdecydowanie przydało by się tam jeszcze tylko N600:)


damianyk Said:

jestem ciekawy jak wygląda ta sensacja, którą ta bryka z pierwszego linku wywołuje gdziekolwiek się nie pojawi


Rafako Said:

Tak czytam te komentarze i czytam i dochodzę do wniosku, że chyba nie wszyscy ogarnęli :) To białe jest jak najbardziej do zrobienia zaś to “mchowo-paprociowe”, nadaje się żeby je wrzucić do rzeki, uprzednio malując na zielono, co by ryb nie straszyło…


Camillo Said:

@Qropatwa- miał N600 ale nie wiem czy nadal ma (kupił w takim stanie: http://img82.imageshack.us/img82/3975/71267355nc7.jpg).
Ogólnie gość mocno Hondowy: CRX, Civic TypeR, 2x S2000, 4x ITR + te maleństwa. NIe wspomnę o motocyklach, odśnieżarce i kosiarce- wszystko Honda. 😀


Andziasss Said:

No dobra, jak są dwa to nie było pytania. A ten turkusowy pikap jest uroczy w pień. a klamki pośrodku i tak nie ma! Ciekawe czy gość w Jazzie ma Motocompo!? Czy w europie wogóle jest kakieś Motocompo?


Aremberg Said:

@Maciek Serafin ja bym prosił o adres, obejrzę kiedyś na rowerze tę smutną nieruchomość


lordessex Said:

Na pewno się da uratować, przecież to jest do “lekkich poprawek blacharskich” tylko 😀


Gracjan_Rpztocki Said:

KKR to rejestracja z 1991 r.


TOP_ Said:

Ta biała z pierwszego linku, to nawet napis TURBO ma na tylnej klapie, więc wstawienie TDI jest jak najbardziej usprawiedliwione :)


Ksebki Said:

a oto co można znaleźć w piaskach południowo-zachodniej Afryki: http://www.youtube.com/watch?v=opkZUzyClzM klimat Namibii dość dobrze obchodzi się z klasykami.


Airwolf Said:

@Maciek Serafin
mi też podaj adr. jeśli możesz :)


syreniarz Said:

natomiast mieszkańcy Namibii dość źle obchodzą się z klasykami.


syreniarz Said:

btw, chyba zmieniam samochód. Jak znam życie-dużo jeszcze przed tym wozem.


@ v8tatra – srebrna aczwóreczka w tedeiku pod Dżizasem Świebodzińskim to najbardziej rasowa rasowość jaka może być. Oczy cofnęły mi się w głąb czaszki po czym ciśnienie wypchnęło je przez uszy.
Choć z tym dizlem to nie wiem – oto cytat: “Audica w benzynie z silnikiem 1,9 tdi, o mocy 110 KM”. Ponadto na zdjęciach jest kombiak a w opisie – sedan… To ja już nie wiem, nie rozumiem, udaję się na emigrację wewnętrzną gdzie pozostanę do odwołania.


szczubar Said:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAA !! gdzie to w Krakowie stoi ?


radosuaf Said:

Hłe, hłe, hłe, XM za 26 tysi 😀


woland Said:

Nie wiedziałem ze do citroena pasuje lakier z mercedesa, ale cóż, rynek się unifikuje…


marecki Said:

Kto zauważył mikrowieżę Sanyo w środku? 😀


notlauf Said:

Czy ja bym mógł prosić o namiar na tego kolekcjonera?


Hubert Said:

JAKBY KTOŚ SŁYSZAŁ GDZIE STOI ROVER SD1 TO PROSZE O KONTAKT POD NUMER TEL.788 778 548 LUB EMAIL hubert126p@o2.pl


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1