zlomnik.pl

Home |

Bierz lawetę/mini wyprzedaż garażowa

Published by on November 19, 2013

Dziś będzie wpis łączony. Po pierwsze należy szykować lawetę, gdyż do wyrwania jest egzotyczny jaktajmer i to prestiżowej marki.
Niektóre decyzje koncernu Mercedes-Benz są zadziwiające do dziś – jedne przełożyły się na gigantyczne porażki, inne udało się przekuć w oszałamiające sukcesy. Przez długi czas nie rozumiałem zaangażowania Mercedesa w Korei Południowej i tego, po co oferowane są na całym niemal świecie samochody marki Ssangyong, które korzystają z gratów Mercedesa, ale są od nich znacząco tańsze – przecież to jest podgryzanie własnej gałęzi. Potem jednak zrozumiałem, że taka Korea Południowa to jest swego rodzaju klucz do rynku azjatyckiego, który kocha Mercedesy nad wszelkie inne auta – marka z gwiazdą to absolutny numer jeden prestiżu właśnie w Korei, Tajlandii, Malezji, a co ciekawe, również w Japonii. I dlatego Mercedes, nie mogąc bezpośrednio zawojować rynku koreańskiego (cła), postanowił wygryźć sobie kawałek dla siebie wchodząc tylnymi drzwiami za sprawą współpracy ze Ssangyongiem. Zresztą do dziś można kupić w Korei Ssangyonga Chairman, który jest zrebrandowaną klasą E albo S, nigdy nie wiem.
No ale atakując rynek koreański, Mercedes napotkał problem: nie mieli dostawczaka. A bez dostawczaka tam się nie istnieje. Ciężarówka Hyundai Porter, która u nas była znana jako Kia K2900, gdzie indziej zaś jako Kia Bongo, jest tam numerem 1 w sprzedaży samochodów. Oczywiście Koreańczycy uważają tylko ciężarówki i dostawczaki typu cab-over-engine. Wszelkie inne są traktowane z dużą podejrzliwością. I tu z pomocą przyszły niezbyt udane inwestycje Mercedesa w Hiszpanii. Przecież lejałt typu cab-over ma wspaniała konstrukcja Mercedes MB100, bazująca na starym hiszpańskim busie DKW-Imosa F1000, który dla odmiany był rozwojową wersją DKW Schnellaster. Wystarczyło trochę upodobnić konstrukcję do jakiejś Kii lub Hyundaia, zapodać nowy ryj i pędzić to żelazo z lat 60. ubrane w nowe blaszki na całą Azję – gdzieniegdzie jako Mercedes MB100 II, gdzieniegdzie jako Ssangyong Istana. Jest to zresztą jedyny przypadek, w którym samochód zaczął żywot jako DKW, a skończył jako Ssangyong.
No i takiego sprowadzonego z głębokiej Azji, mocno zliftingowanego MB100, można sobie kupić za jedyne 8200 zł. Trzeba przyznać, że ładnie ukryto jego zaawansowany wiek, waląc mu więcej botoksu niż jest w kopalni botoksu, a przy okazji naprawdę udatnie skoreanizowano wygląd, przez co pojazd zyskał tam sobie nawet pewną popularność. Oczywiście z prestiżem marki Mercedes nie ma to już nic wspólnego, ale nadal kupując tego MB100 można się chwalić, że jeździ się Mercedesem, pojechać nim na Star Drive, pozdrawiać na drodze właścicieli CLA, rozpowiadać wszystkim, że bez gwiazdy nie ma jazdy itp. Wiecie, BMW to dresiarstwo, Audi jest taką lepszą Skodą, a Mercedes, proszę państwa, to jest klasa.

link

Jeśli zaś szukacie prawdziwego klasyka z logo Mercedesa, oto i on: link

A teraz druga część, czyli wyprzedaż. Dość istotnym problemem uniemożliwiającym mi swobodne składowanie dowolnej ilości idiotycznych rzeczy jest to, że żaden z garaży, które zajmuję, nie należy do mnie. Ten mniejszy jest własnością mojej małżonki, a został nabyty zanim zawarliśmy święty sakrament małżeństwa w USC, więc moje prawo do niego wynika tylko z tego, że żonie jest on na grzyba.
Jednak gdy doszło do sytuacji, że drzwi do garażu nie dawało się już domknąć, a gratami zasypałem całą podłogę na wysokość 1,5 m i całe Suzuki Carry, żona zażądała natychmiastowego usunięcia tego co zbyteczne i sprzedania tego, co da się sprzedać.

Poniżej zamieszczam listę przedmiotów, których chcę się pozbyć. Kolejność jest zupełnie dowolna. Proszę rezerwować przedmioty i wysyłać pytania pod adres zlomnik@zlomnik.pl. PROSZĘ NIE PISAĆ NA FEJSBUKU

Ceny są negocjowalne jeśli ktoś chce odebrać osobiście. W przypadku wysyłki płaci się cenę jaka jest napisana, a koszt wysyłki zależy od masy przedmiotu – nie pobieram już za pakowanie, płaci się według cennika pocztowego.

Przede wszystkim mam do sprzedania aparat Canon EOS 350D – niezniszczalną ale nieco już prymitywną lustrzankę cyfrową. Cena to 400 zł bez negocjacji. WSTĘPNIE ZAREZERWOWANY
LINK DO OGŁOSZENIA

Zderzaki P4 do Malucha z lampą cofania – 20 zł ZAREZERWOWANE

Skrzynia biegów do Malucha – sprawna, ale używana, sprzedam ją w cenie złomu – cena 20 zł ZAREZERWOWANE

Tablice amerykańskie komplet z 1978 r. – 20 zł ZAREZERWOWANE

Kołyski do przewracania Malucha na bok w celach naprawczych – do wersji z szerokim rozstawem śrub, cena 20 zł ZAREZERWOWANE

Pająki pod kierownicę do Malucha, stary i nowy typ – 10 zł ZAREZERWOWANE

Urządzenie do odpalania Syreny ze sznurka – 10 zł ZAREZERWOWANE

Dystanse uniwersalne, nieużywane, 5 mm, cena 5 zł ZAREZERWOWANE

Zderzak chromowany do Malucha – 60 zł

Zderzak ten ma niezły chrom, niestety posiada pęknięcie od spodniej strony

Tak jak widać na zdjęciu

Ramki reflektorów i pokrywy na tylną klapę – do oddania za darmo ZAREZERWOWANE

Tylne lampy prawe do 126p, jedna idealna, druga słaba – 10 zł

Klosze Bambino rzemieślnicze + 1 lampa, stan średni (jeden dobry, drugi słaby) – 40 zł ZAREZERWOWANE

Oryginalna felga torowa do Hondy, raczej nie do jazdy, jako ozdoba, czyste aluminium – w cenie złomu, czyli za 20 zł ZAREZERWOWANE

Nieużywane dmuchawy do GAZ-a 69 lub Muscela – 20 zł za sztukę

Kołpaki 2 sztuki do GAZ-a 69 – jeden dobry, drugi wgnieciony – 10 zł ZAREZERWOWANE

Zestaw listew ozdobnych bocznych chromowanych do W124 – 50 zł

Oznaczenie “1933” na ciężarówkę Mercedes-Benz – 10 zł ZAREZERWOWANE

“Sam naprawiam Passata B3 i B4” – po 10 zł za książkę ZAREZERWOWANE

Gaźnik Pierburg z kolektorem ssącym – pasuje do silników VW 1.1, 1.3, 1050, czyli Polo 86C, Derby, Golf I i II, Jetta – 30 zł. ZAREZERWOWANE
Wymontowany z jeżdżącego samochodu ponieważ zmieniałem silnik na większy




Comments
Qropatwa Said:

Widziałem sporo takich MB100 II w Pekinie, tylko w dużo lepszym stanie niż ten.


Tomasz Said:

Czyli Tymonie jestes takim …miłym grzybem.

Zderzak do malucha z lampa to coś jak parktronik?


Star Said:

Zlomniku, biore te felge do Hondy!


yerzoll Said:

Kuurde chciałem tablice USA ale trochę lipa zakładać 1978r. na Golfa 2


lordessex Said:

Za bardzo przekombinowany ten “azjatycki” MB100 :-D, mnie jakoś nie przekonuje. Wow, jakie rarytasy w garażu!!” Sam naprawiam Passata B3/B4″ jest najbardziej kuszący, toż to prawie jaktajmery 😀


Timon Said:

Rezerwuję do malucha skrzynię, kołyski, zderzak chrom.


Marlon Said:

Fajnie upadł na łeb ktoś od Ssangyonga-Mercedesa-Imosy, jeśli idzie o cenę. Za te pieniądze oddam Vivaro rok 2003 bez rdzy i jeżdżący


radosuaf Said:

Czy “Sam naprawiam Passata” można dostać z osobistą dedykacją? :)


Demir Said:

Tyramy z żoną takiego canona od 8 lat i wciąż nie chce się zepsuć. Nawet errorami żadnymi nie rzuca. Aż nie do wiary.


notlauf Said:

No mój dokładnie tak samo. 8 lat bez awarii. Gdyby nie to że potrzebuję lustrzanki z kręceniem filmów, to w życiu bym go nie sprzedawał – zresztą jakoś szczególnie mi się nie pali.


O, zapowiadany gerydż sejl. Niestety nie ma tam nic, czego bym potrzebował, gdyż albowiem lustrzankę niedawno zanabyła Wybranka – gdy pierwszy raz się z tym ogłaszałeś, powiedziałem jej, że masz na sprzedaż w dobrej cenie, ona na to “nieeee, nie mamy kasy”, po czym tydzień później przyszła do domu z nowiutkim EOS-em 1100D. Because FAK LODŻIK, that’s why.
A co do MB100D i jego protoplastrów – ależ genialne byłoby porównanie DKW Schnellastera z Tempo Matadorem i, powiedzmy, Goliathem GV800. Punkty złomnika poza skalą. Swoją drogą – ciekaw jestem, czy którykolwiek z tych pięknych dostawczaków rezyduje sobie gdzieś w Polsce. Choć w jednym egzemplarzu.


wuner Said:

A jak ktoś się boi takich pająków?


notlauf Said:

Leniwiec, z tego co wiem to jest Goliath w Polsce, ale słaby


Buckel Said:

Zderzaki P4 z mocowaniami o karoserii czy sam plastik? Może bym trochę odefelował BOBa…


Jacek Said:

Mercedes, jak to mercedes, gdzie by go nie produkowali gnije tak samo.


notlauf Said:

Zderzaki są z mocowaniami


miwo Said:

Parę razy widziałem w okolicach Żerania Istanę (w końcu SsangYong należał przez jakiś czas do Daewoo), ale takiego cuda z gwiazdą to nie. Ładne wnętrze.


Musso Said:

Koreańsko-niemiecko-amerykańsko-polska myśl techniczna nie przestaje mnie zadziwiać w moim kochanym Rosomaku-Musso. Polecam każdemu :)


brazer Said:

ja mam eosa 650 D czyli pewnie w dyzlu. kreci filmy w jakosci HD jak wściekły. polecam.


radosuaf Said:

Canon is so mainstream – ja mam Pentaksa :).


brunon Said:

kurczę nie załapałem sięna tą śliczną felę od hondy, zrobił bym z niej piękny zegar na ścianę hehe;) Jak się ktoś nie rozmyśli to jestem drugi;)
A ponieważ tez mam instynkt zbieracza – jak każdy z nas- to jak ktoś che mam do wydania tylny spoiler ze światłem stopu do subaru impreza kombi 1993,błękitny metallic- taki bezsens, to znaczy przepraszam: coś dla konesera 😉


brunon Said:

A ja mam Zorka 5!;)


kush Said:

Brunon jestes trzeci
Ja tez zaspalem:p


kush Said:

Apropo mainstreamu… mialem sony, pentaxa, olympusa gdzies po drodze fujifilm , teraz mam canona 7d. Nastepnego kupie canona.

Brunon, a nie nasz resztt tej imprezy na sprzedaz? Najlepiej 2.0 …


brunon Said:

@kush resztę niestety już sprzedałem wcześniej, ale nie martw się bo była 1.8 i poobijana;) ale bądź twardy, szukaj bo warto jak cholera !


Nat Said:

Co do Goliatów, to “kilka” było na tereny Polski importowanych, ale charakteryzowały się dużą wypadkowością…

http://popkorn.pl/images/items/o/popkorn.pl_militaria_niemiecka-mina-samobiezna-goliat_177320.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/G%C4%85sienica_czo%C5%82gu_-_miny_Goliat_-_Warszawa_-_Dziekania.JPG

A co do Ssangyonga Chairmana to nie ma się co dziwić, że to się zajączkuje, bo w zależności od generacji była to klasa E, a potem S. Znany wszystkim Dełu czerman to sangjong pierwszej generacji, czyli E.


radosuaf Said:

@kush:
A ja miałem Fuji, potem Canona, a obecnie Pentaksa. I CO TERAS? :) Nie jestem fanbojem, każda firma ma przyzwoite aparaty w swoich klasach, a w swojej K-r jest ciężki do przeskoczenia :).


Krzysiek Said:

Jesli chodzi o koreanczykow to niestety musze sprostować kilka rzeczy. Tak to prawda, że oni poważają tylko i wyłącznie Portera i Portera II. Reszty dostawczaków po prostu nie ma, nie istnieja. Nie zgodze się z cłem. Owszem jest ale nie aż takie wysokie jak by się można było spodziewać. Mała popularności aut europejskich wynika głownie z… niskiej ceny konkurencji koreańskiej. Otóż przykładowy Golf 2.0 TDI DSG kosztuje 22 tyś euro, czyli wcale żadne kosmiczne pieniądze tylko podobnie jak u nas. Problem w tym, że dobrze wyposażony Hyundai Avante (u nas Elantra), a dobre wyposażenie = podgrzewana nawet kierownica kosztuje 14 tys euro. Za 22 tyś można wytargać Grandeur czy jak to się zwie albo Kię K7. Cwanie zrobiło GM, bo produkują tutaj swoje auta (Orlando, Spark i inne) i dzięki temu również mają sporą sprzedaż. Natomiast Hyundai i Kia przewaliły sobie opinie poprzez sprzedawanie na wlasnym rynku glownie aut juz po kontroli jakosci, oczywiscie tych gorszych, bo lepsze ida na eksport. Stad niechec koreanczykow do tych dwoch marek. Samsung ma opinie drogiego w utrzymaniu przez drogi serwis i czesci, a GM mialo jakis problem silnikowy i braly one olej i nie uznawali gwarancji. Natomiast marzeniem koreanczykow jest BMW, a nie zaden Mercedes. Owszem jezdzi troche W212 ale prawdziwy hit to nowa piątka, oczywiscie 520d. Nawet flagowe limuzyny to 760LI, a nie S-klasa. Japonczykow nikt nie powaza, bo ich nienawidza za lata znecania sie i okupowania 😉 Chcialem wyslac na zlomnika kompilacje 100 wersji Matiza ale po 20 wersjach dalem sobie siana :) Ciezko tutaj cokolwiek zlapac, bo auta to maks 5 lat, rzadko trafia sie Lanos czy Nubira. Bardzo rzadko. Pozdrowienia z Korei :)


Yossarian Said:

W tym naszym kraju jest jednak wszystko. Sprowadzone z Azji dostawczaki Mercedesa…
I jakimś cudem w Łomży wyskoczył Escort mk2 z czarnymi blachami: http://tablica.pl/oferta/ford-escort-mk-ii-CID5-ID44BoL.html#b22ecc3e30 Musi mieć ciekawą historię, choć raczej nic już z niego nie będzie


Iglo Said:

Ja tam se pstrykam Canonem G11. Zadowolony pstrykacz jestem. Jasny szeroki obiektyw, guziki i pokrętła do funkcji a nie opcje w menu, kompaktowe wymiary, magnezowa obudowa, uchylny ekran, wypluwa ładne obrazki. Boskość.
Byłem w sklepie dla idiotów i natknąłem się na na kolejną generację tego kompakta dla wymagających – G16: plastik, ekran na sztywno, guzików mało.. Nie tylko motoryzacja na psy schodzi…


brunon Said:

W tym escorcie wystarczy tylko dopisać Z na początku rejestracji i wszystko gra;) Ale i tak bym go ratował, w takim stanie ma jedną zaletę: nie żal przerobić na jakąś wersję RS….;) wypatroszyć, klatka itd;) czyli tak:

http://www.fifteen52.us/project-st/wp-content/uploads/2013/02/1975rs1800_1-e1341270111300.jpg

albo nawet tak, chociaż ja tam nie lubię za bardzo carbonu itp w klasykach, wolę w stylu epoki.
http://www.speedhunters.com/2012/10/a-car-is-for-life-not-just-another-ford-escort/


Tomasz Said:

Niestety przeznaczenie Escorta z tego co widze jest jedno. Mozna nim sobie bedzie wkrotce podgolic baczki.


Yossarian Said:

Nie no, na upartego jeszcze rajdówkę można z niego wyspawać – nie trzymając się zbytnio oryginalnych części. Ale trzeba mieć kasę, czas i, albo skill, albo dobrego blacharza. Żadnego z ww. nie mam, bo kasę zżera inna pseudorajdowa kupa złomu.


hesiek Said:

jak sie zwolni lustrzanka daj znac . jestem zainteresowany


pr Said:

Samo napisanie, że się ma “pentaksa” to trochę mało. Cokolwiek więcej mówi, który model i jakie szkła. Bardziej będę poważał starego canona na elkach (nieważne czy czwórki czy dwójki osiem) niż dajmy na to nowego d5200 na kicie.


pr Said:

Z tej kolekcji śmie… eee części najbardziej podoba mi się “1933” w firmowym woreczku i dmuchawy do Muscela. Szkoda, że nie mam garażu a szopa zawalona takimi gratami, o jakich się rocznikom po 1989 nie śniło.


benny_pl Said:

hmm dobry pomysl, moze by tak stworzyc dzial “gielda” ? kazdy ma zapewne sporo rupieci ktore mogl by wymienic za inne lub sprzedac 😉 ja na ten przyklad poszukuje mostu tylnego do ARO 243D lub kompatybilnego a do sprzedania mam np. 4 ladne dobre kola do malucha nowy typ, komplet 4 kola zimowe w super stanie Fulda z felgami Citroen (C15, berlingo i kompatybilne) i mnustwo drobiazgow, glownie do C15 i Fiatow 125p,126p,CC, Uno


kush Said:

@RADOSUAF

Entry level mam za soba. Niestety dalej ciezko wybrac cos spoza duetu canon nikon.

@iglo
No ja wlasnie szukam czegos do kieszenii z serii g bo znudzilo mi sie targanie tego wszystkiego. Obiecywalem sobie lojsc na silownie ale cos czuje ze szybciej kupie kieszonkowca…

@pr
Szklami ci nie zaimponuje ale jakies 28 1.8 jest ktore uwielbiam. Mam tez rybie oko 10-17 ktorego zaluje. Pozatym jakis 28-128 i 70-300 (gowno sigmy za 5zl, ale tak pieknie rysuje cienie w lesie ze zostala). Z elkami czkam az sie rezzta zamortyzuje taka mam zasade w inwestycjach. Jak potrzeba elki to mam do kogo sie usmiechnac sa tez wypozyczalnie. Grunt to wlasne dobre obcykane body z dostepnymi szklami…


cubino Said:

No a ja na ten przykład mam 4 ładne felgi TRX i 5 opon do nich. Opony oczywiście stare, ale jeszcze w zeszłym roku na nich jeździłem. Pasują do saaba 90, 99, 900 do 1987 roku. Oddam niedrogo bo zawalają garaż. (UWAGA: proszę sprawdzić w wiki co to są TRXy :) )


notlauf Said:

Stron z ogłoszeniami jest już sporo, a nie bardzo zależy mi, żeby dzięki złomnikowi ktoś coś sprzedał komuś innemu i ja bym nic z tego nie miał oprócz ruchu na serwerze. Alleretro, giełda klasyków, tablica, sprzedajemy.pl…


brunon Said:

Właśnie ! dział giełda to by było to, aż bym się do newslettera zapisał;) odciążyli byśmy trochę ‘alleooo’, to chyba da się zrobić Panie Prezesie?:)


cubino Said:

@notlauf
No dobra. Aluzju paniał. Można wymoderować.


Ktosiek Said:

Nie na temat, ale myślę, że całkiem dobry materiał na felieton: te reklamy społeczne “o 10km/h wolniej” – ja odpowiem przekornie – może o 10-20-30-40-50 szybciej ?:> no przecież jakby ten gościu w octavce grzał 110km/h to byłby minął tego typa co wtargnął na jezdnię – problem solved.

Co do rebrandowanych DKW – całkiem fajnie to wyszło, lampy tylne chyba od H100 – rdza to chyba element wspólny dla MB i aut azjatyckich – widać MB przejął dobre wzorce ^_^.


sq6nte Said:

Jakby ktoś chciał graty do fiata 128, 128 3P i Zastavy 1100, to ja mam. Np. taki wahacz przedni do 128 3P, to jest zupełnie inny niż w innych 128, bo 3p miał drążki reakcyjne, a nie stabilizator, ha! I ja te bardzo rzadkie wahacze własnie mam w garażu z tymi drązkami reakcyjnymi i całą resztą klamotów, jakimiś pierdołami, z których dało by się złożyć pewnie całą zastawę, gdyby sąsiad nie ukradł mi silnika na złom.


Ktosiek Said:

http://www.youtube.com/watch?v=xI1pWjpHLG0 o jest tutaj ten PSA (public service announcement) – i takie piedy idą za nasze pieniądze kochani, czy to w ogóle ma sens? gościu wtargnął na maskę, nie ma co do tego wątpliwości – dlaczego mam myśleć za kogoś kto nie myśli? i dlaczego winnym byłby tu kierowca(jak zawsze), to nie ma sensu… . Teraz odwrotnie – gdy mamy zderzenie z pociągiem to zawsze winny jest kierowca, co jest w miarę logiczne – ale kierując tonowym autem też nie mogę zatrzymać się w jednej chwili, ba, święte krowy często nawet nie patrzą czy coś jedzie, przecież się należy, a kierowca zahamuje… .


kwl Said:

Póki co rezerwuję jedną dmuchawę od gaza, leci mail.


Nat Said:

Przecież w tej reklamie NIE MA NIC o winie. Jest tylko konstatacja, że typ by prawdopodobnie przeżył, gdyby kierowca jechał (zgodnie z przepisami) 50 km/h.
No i nie uszkodziłby pięknego czeskiego wyrobu samochodowego.
Jeśli to prawda, że to 10 km/h mniej robi sporą różnicę, to warto by ludzie mieli tego świadomość.
A sprowadzanie rzeczy do absurdu (jazda 5 km/h albo 155 km/h byłaby bezpieczniejsza) chyba prowadzi donikąd.


parvuselephantus Said:

Notlauf – nie rozumiem jednego. Wystawiasz wszystko w cenie złomu – nie prościej Ci byłoby wywalić to na złom, a zamiast zdjęć wystawić reklamy? Zarobiłbyś to samo + może coś ze złomu, nie musiałbyś pilnować, dzwonić, wkurzać sie, że ‘zamówił i się rozmyślił’.


Ktosiek Said:

Najbezpieczniej byłoby gdyby kierowca w ogóle nie wyjeżdżał, ale wtedy nie potrzebowałby paliwa… to rodzi pewien problem dla rządzących. Może najlepiej eksterminować kierowcę, zanim ten popełni przestępstwo? też nie, bo to płatnik podatków.. najlepiej niech każdy jeździ po 10 na godzinę, będzie bezpiecznie, auta będą więcej palić i częściej się psuć – każdzy zyska :)). Tutaj coś o wypadkach http://www.ibiblio.org/rdu/a-montge.html – chodzi o Montanę i brak limitów prędkości.

Aha, gdy wprowadzą limit 10km/h do wypadków też będzie dochodzić – no przecież przy takiej prędkości nic złego nie może się stać, po co uważać?:}.

I wreszcie podstawowa sprawa – to pieszy powinien uważać – tak jak z pociągiem – nie mogę zatrzymać się w ciągu sekundy – obecnie coraz więcej miernot które nawet nie patrzy przed wtargnięciem na jezdnie – przecież jest zebra/światła – nie muszę myśleć, ktoś zrobił to za mnie. Takie coś prowadzi do tragedii na drogach, nic innego.

No ale to tyle, nie mam zamiaru się z nikim kłócić – ta reklama po prostu zabolała mnie, normalnie jakby ktoś przejechał mi grabiami po mózgu.


Nat Said:

Właśnie o tak bezdennie głupich wypowiedziach, jak ta o “eksterminacji kierowców” i “limitach 10 km/h” myślałem, pisząc o tym, że to prowadzi donikąd.
Chyba jednak chodziło o grabki, a nie o grabie. 😉


pavlus Said:

@sq6nte odezwij się do mnie pavlus@op.pl


mic Said:

@notlauf – aż wlizłem na to alleretro. Widziałem ogłoszenia w periodyku motoryzacyjnym, teraz Z. Łomnik o tym pisze, to się zaciekawiłem… Ale sorry, na Twojej wyprzedaży było więcej obiektów niż tam na całym portalu. Ciężko będzie allegro z roli lidera handlu śmieciem, khm… znaczy dobrem kolekcjonerskim, wyrugować. Allegro wycięło całkiem sporo bazarów, ciężko będzie wyciąć allegro.


SMKA Said:

Nie wiem czy ktoś wrzucał, ale w pewnej tubie można znaleźć zapis z kamery na którym widać jazdę samochodem po Bochni w 1993r. Cóż, motoryzacja trochę się zmieniła :)

http://www.youtube.com/watch?v=xn90DHHVpoY


garwanko Said:

Wprowadze sprostowanie dot. lamp “Bambino”.
Jedna jest rzemieslnicza, druga oryginalna.


brazer Said:

a dodam, że moja Kasia tylko poważa analogowe lustrzanki i tylko canona EOS5 używa. chyba z ćwierć wieku sprzęt ma i nie klęka.


Tomasz Said:

@brazer to bardzo brzydko mowic o partnerce “sprzęt”.


notlauf Said:

parvuselephantus: mimo wszystko nie


brazer Said:

Tomasz Said:

@Brazer kolega chciał być zabawny, bo usłyszał oklepany dowcip, ale nie bardzo umiał go powtórzyć, nie denerwuj się za to na niego, nie każdy musi być błyskotliwy. Co ważne – on to nie ja.


benny_pl Said:

parvuselephantus: Ty chyba nie rozumiesz idei Zlomnika, no chyba ze ja sie tu myle, ale moim zdaniem idea wlasnie jest taka ze to nie wazne czy za cene zlomu, piwa czy czegokolwiek – wazne ze sie nie ZMARNUJE bo w dzisiejszych czasach marnacja jest chyba sportem narodowym, wiekszosc “ludzi” z wypranymi mozgami kupuje wszystko nowe dla prestizu, korporacje sie ciesza, a co gorsza stare, czesto porzadne, wysokiej jakosci i sprawne nie dosc ze nie odda, nie wystawi ogloszenia, nie wystawi przed garaz to jeszcze odda “do utylizacji” lub w inne dziwne miejsca “ku chwale srodowiska” skad juz nawet odkupic czesto nic nie idzie (np sprzet elektroniczny) bo im chyba wogole “łuńja” doplaca zeby to niszczyc zeby na rynku zostawal sam syf ktory jest nic nie warty i zeby sie szybko psul, i kupowac znow nowe…

SQ6NTE: heh zawsze chcialem miec Zastave 1100… moj dziadek mial…

Notlauf: szkoda, ale moze jest tu ktos kto potrafi zrobic takie forum np jak elektroda.pl bo z tego co wiem wystepuja jako darmowe fora, i tam byla by taka gielda pomocy wzajemnej? idea chyba sluszna nie Notlaufie? link do takiego forum by chyba mogl byc u Ciebie? czy Ty jednak chcesz strasznie miec cos z tego? to dam Ci chromowane kapselki do Trabanta 😉 albo nabiurkowy zegarek Fiat Auto Poland: Prezentacja Fiata 126 el Warszawa 16 wrzesnia ’94


benny_pl Said:

parvuselephantus: Ty chyba nie rozumiesz idei Zlomnika, no chyba ze ja sie tu myle, ale moim zdaniem idea wlasnie jest taka ze to nie wazne czy za cene zlomu, piwa czy czegokolwiek – wazne ze sie nie ZMARNUJE bo w dzisiejszych czasach marnacja jest chyba sportem narodowym, wiekszosc “ludzi” z wypranymi mozgami kupuje wszystko nowe dla prestizu, korporacje sie ciesza, a co gorsza stare, czesto porzadne, wysokiej jakosci i sprawne nie dosc ze nie odda, nie wystawi ogloszenia, nie wystawi przed garaz to jeszcze odda “do utylizacji” lub w inne dziwne miejsca “ku chwale srodowiska” skad juz nawet odkupic czesto nic nie idzie (np sprzet elektroniczny) bo im chyba wogole “łuńja” doplaca zeby to niszczyc zeby na rynku zostawal sam syf ktory jest nic nie warty i zeby sie szybko psul, i kupowac znow nowe…


benny_pl Said:

Notlauf: szkoda, ale moze jest tu ktos kto potrafi zrobic takie forum np jak elektroda pl bo z tego co wiem wystepuja jako darmowe fora, i tam byla by taka gielda pomocy wzajemnej? idea chyba sluszna nie? link do takiego forum by chyba mogl byc u Ciebie? czy Ty jednak chcesz strasznie miec cos z tego? to dam Ci chromowane kapselki do Trabanta 😉 albo nabiurkowy zegarek Fiat Auto Poland: Prezentacja Fiata 126 el Warszawa 16 wrzesnia ’94


kaczor Said:

@benny_pl – na elektrodzie widziałeś pomoc wzajemną ? znowu się uśmiałem :)
( konto mam tam od początku jej istnienia , sam osobiście nie pomagałem 😀 )


benny_pl Said:

jest tam dzial gielda (jak zwal tak zwal), ale chodzilo mi o forme (wyglad) tego forum, to chyba dosc iniwersalne forum widzialem takie niewiele rozniace sie o roznych tematykach, po tym wnioskuje… nie jestem programista wiec sie na tym nie znam, umiem najwyzej napisac prosta strone w htmlu w notatniku…


c. Said:

Co w ogóle oznacza ‘skoreanizowany’ wygląd, przecież to bzdura.
Te koreańskie auta które najbardziej zapadły nam w pamięć, wyglądają tak jak wyglądają, bo taka przecież wtedy była moda, choć może co poniektóre zbyt długo tkwiły w tamtej estetyce.
Jak niby inaczej miałoby wyglądać MB100 gdyby zmuszeni byli sprzedawać je na rodzimym rynku jeszcze kilka lat dłużej? Mógłby ekstra dostać reflektory od w210, ale gdyby nie było konotacji z koreańczykami, nie byłoby też bezsensownych komentarzy o skoreanizowaniu.


Andziasss Said:

@Benny: Zapomnij! Po pół roku działania każde Forum zaczyna się gotować i potrzebuje Administratora i potem coraz gorzej i potrzebna jest hierarchia moderatorów. Tu jest blog-monolog i dzięki temu Ociec Notlauf nad tym panuje i ma czas codziennie coś wysmarować, a nie ciąć i mediować pokłóconych forumowiczów.


Żelazko Said:

elektroda w czyms pomaga? LOL. Przecież to zbiór bufonów towarzystwa wzajemnej adoracji. Nikomu nie pomogą, bo traktują każdego jako studenta któremu się nie chce uczyć. Merytoryczne pytania lądują w koszu z jaimś automatycznym komentarzem. Niezła mi pomoc :>


Yossarian Said:

@Żelazko Popieram. Wygrzebać sensowną informację na elektroda.pl to droga przez mękę. Szczególnie w dziale AVR. Chyba winne jest temu te przyznawanie punktów za odpowiedź w temacie, co powoduje, że zamiast krótkich, zwięzłych informacji robi się trzy strony gadania o niczym i obrażania się, bo każdy chce sobie posta nabić. Choć nie powiem, zdarzyło się ze dwa razy trafić na sensowne osoby, które przynajmniej naprowadziły na dobre rozwiązanie. Ale większość, to niestety koszmarnie zarozumiałe bufony


lordessex Said:

Ten model Nissana Sentry (B12) był tylko do 1990 roku produkowany. Jakim cudem jest napisane że 1992 rocznik??


Buckel Said:

Jeśli możesz poczekać do następnego naszego spotkania, to ja jestem chętny na zderzaki P4.


Andziasss Said:

@Żelazku oraz Yosarianie: uwielbiam to konsumpcyjne podejście – tylko brać. Kilku wspaniałych i wielewiedzących facetów nie naprawi wszystkich problemów tego świata AVR i innych. Pomyślcie ile pytań dziennie tam pada, a na ile już udzielono odpowiedzi. Postawcie się w ich sytuacji. Forum otwarte po jakimś czasie działania jest nie do opanowania. Chyba, że komercyjnie zatrudni moderatorów i skutecznie ich wyszkoli. Wyobraźcie sobie Notlaufa, który szkoli moderatorów z hiszpańskich ciężarówek i umawia się na służbowe kawki ze Śrubakami. A kasę na to bierze z wyprzedaży garażowych. A kto by posał bloga?


benny_pl Said:

problemem elektrody jest niesamowite czepiactwo sie moderatorow o wszystko, jak by to bylo forum polonistyczne, sproboj zle napisac jakis wyraz to zaraz wywala post, ja sie tam co chwila kluce z moderatorami i pisze na nich skargi do administratora (troche pomaga) bo czesto zdarza mi sie tam szukac jakiegos naprowadzenia na rozwiazanie usterki w danym sprzecie RTV, zadko znajduje, ale jak juz znajde jakies naprowadzenie albo chociaz podobny nierozwiazany problem to jak mi sie uda naprawic to tam dopisuje co bylo, to sie nawet przywalaja ze to “stary temat” no i co ze stary, a to tylko jedna konkretna osoba moze miec taki problem? bezsens. tak czy inaczej ja przytoczylem elektrode tutaj jako “wizualny wyglad tego forum” i fakt istnienia tam swoistej “gieldy” a tu sie rozwinela dyskusja pokroju “w tym sęk! / sęk? nic nie rozumiem… / deska, w srodku sek! / jaka deska? / dżewo, deska drewniana, w srodku sek / kto ma drzewo Lutman? …… itd..”


Nat Said:

Patrząc na koszmarną ilość błędów ortograficznych, choćby w ostatniej Twojej wypowiedzi, wcale nie dziwota, że moderatorzy Cię gnębią. Dla opornych na polszczyznę powstały automatyczne poprawiacze błędów, jako plug iny do przeglądarek.


brazer Said:

plug iny TO KOSZMARNY BUOND JAK MOGUEŚ TAK NAPIZAĆ


oldskul Said:

Nie schodźcie już na faszyzm językowy, bo Wam naczelny wątek zamknie 😉


Maciej Said:

Tymon,

A te listwy do W124 to gdzie się montuje? Bo ja mam W124, ale (chyba) bez listew.

Pzdr,

Mac


benny_pl Said:

Nat: ok, kierujac sie wiec maksyma “nie pytaj co Zlomnik zrobil dla ciebie, tylko co ty zrobiles dla Zlomnika” zalozylem takowe forum, staralem sie narobic tyle kategorii zeby to bylo przejzyste, zapraszam wiec do korzystania – mam nadzieje ze sie przyda http://wymieniajgraty.phorum.pl
mozna pisac wlasne sugestie co do nowych/istniejacych dzialow. oczywiscie wszelkie korzystanie bezplatne, nie zamierzam na tym nic zarobic :)

a do Notlaufa mam pytanie i propozycje – milo by bylo gdybys umiescil link do tego forum gdzies na Zlomnikowej stronie – w koncu to dla Nas wszystkich ma ono byc, chetnie link do Zlomnika tez tam umieszcze tylko czy moge?


Yossarian Said:

@Andziasss powiedz mi, po czym wniskujesz, ze mamy postawe “tylko brac” a nie np. “troche dac ale i troche wziąć”? Bo dopóki tam sie udzielałem to starałem sie w miare mozliwosci pomagać. A nie na pytanie o blad we wklejonym kodzie odpowiadać “nie działa bo w kodzie jest błąd szukaj go a nie na forum piszesz” jak to robią niektórzy pseudoeksperci-postonabijacze na tym serwisie


mic Said:

A ja dziś w końcu przejąłem szarpankę od Syreny! Warto było!


mb100 II Said:

Witam Was i dziękuję za zainteresowanie. Chciałbym sprostować wątek rdzy ktory wynikł wylacznie z zaniedbania:-( 7 lat temu zostalo to autko przetarte i od tego czasu nic z tym nie robiłem , starałem się je reanimowac technicznie. ..


mb100 II Said:

http://tablica.pl/oferta/nie-sprinter-nie-vito-nie-t4-a-ciekawe-mb100-CID5-ID3Prrh.html

PS . może jest ktoś w stanie pozbyc mi się tego, lub znaleźć dostęp do części? ??


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1