zlomnik.pl

Home |

Sobotnia bajaderka: wiekopomne osiągnięcie BMW

Published by on January 11, 2014

Dzień dobry i witam w sobotniej bajaderce.

Na początek dobra wiadomość dla nas i fatalna dla Kubańczyków. Skansen na razie zostaje. Okazało się, że nowe auta są tak absurdalnie drogie, a używane tak absurdalnie drogie i niedostępne zarazem (minimalny kontyngent importowy), że Kubańczycy nadal muszą turlać się amerykańskim żelastwem sprzed 60 lat i więcej. Podoba mi się cena >650 tys. zł za Peugeota 508. No wreszcie ktoś zaliczył ten wspaniały francuski pojazd do klasy premium, do której od dawna należy. Ciekawe ile kosztuje tam Lexus. Zapewne nie jest dostępny, bo nowe auta na Kubie to obecnie tylko Peugeot, Hyundai i różne Geely, Haima, Lifan itp. Znalazłem kilka cen aut używanych, np. Peugeot 106 z 2003 r. (robili 106 w 2003 r.?) kosztuje jakieś 15 tys. dolarów U ES A, co przy średniej płacy wynoszącej 20 dolarów miesięcznie oznacza, że na sensowne auto Kubańczyk musiałby pracować ok. 700-800 miesięcy, czyli zasadniczo całe życie. No i to jest wreszcie kraj, gdzie samochód jest prawdziwym dobrem luksusowym. Raj na ziemi. Właśnie do takiej wspaniałej sytuacji próbują nas doprowadzić różni miejscy aktywiści, którym Gazeta Wyborcza wręcza nagrodę w postaci stołka, zamiast pierdyknąć ich stołkiem w te czerwone łby.

Nie będę w tym tygodniu pisał o wypadkach z udziałem pijanych kierowców, bo temat już jest tak idiotycznie rozdmuchany, że trochę nim rzygam jak na osiemnastce kolegi po trzech szklankach wódki z Mirindą. Natomiast bardzo podoba mi się pomysł premiera Tuska, żeby w każdym samochodzie był bankomat. Trochę może nieuważnie słuchałem co mówił nasz ulubiony premier, ale to naprawdę fantastyczne rozwiązanie, wreszcie nie będę musiał chodzić do bankomatu – no i oczywiście zarejestruję sobie furę na bankowóz, żeby odliczyć pełny VAT. Nareszcie rząd robi coś dla ludzi!

Z ciekawych premier motoryzacyjnych: pokazano nowe Mini. Wygląda tak:

Nie wiem czy to ma być śmieszne, czy oni naprawdę robią to na poważnie, ale po pierwsze to Mini jest wykurwiście ogromne, gigantycznie wielkie, absurdalnie rozdmuchane i nadmuchane, piękne jak bokser po dwunastu rundach i wyposażone, uważajcie, w rewolucyjny silnik 3-cylindrowy 1.5 TwinPower Turbo, który dzięki supernajnowocześniejszym technologiom osiąga szokującą moc 100 KM z 1,5 litra pojemności. Wiekopomne osiągnięcie inżynierów BMW. Wprawdzie w Hondzie Civic z lat 90. wsadzano taki śmieszny silnik 1.5 VTEC-e, który robił 114 KM bez turba i palił mniej niż dzisiejsze turbokosiarki, ale widocznie po prostu nie umiem się odważyć, żeby żyć Mini. No więc ja nie bardzo chcę żyć Mini, zdecydowanie wolę żyć maxi, a w szczególności Austin Maxi. Macie tu Austina Maxi na pocieszenie.

Druga ciekawa nowość w tym tygodniu to “full digital cluster” z Audi TT, czyli zegary w formie całkowicie konfigurowalnego wyświetlacza. No ja nie bardzo wiem jaka to jest nowość – chyba że Volkswagen robi takie same nowości jak Apple, które pokazuje technologie konkurencji 5 lat później jako własne – bo ja jeździłem Jaguarem XJ aktualnej generacji z takim ful didżital klastrem. Tak czy inaczej jest to horror. Wyobrażacie sobie że kierowca odrywa wzrok od drogi żeby wgapiać się w tę mapę pełną jakichś małych napisów, kolorowych punkcików i innego szajsu? Czy im się naprawdę już mózgi zamieniły miejscami z dupą? Co tam, że jest ciemno i lód na drodze, pogapię się na świecącą mi w ryj mapę, żeby zobaczyć gdzie jest najbliższa modna klubokawiarnia z bezalkoholowym Lambrusco di Sorbara (ulubione wino Enzo Ferrariego). W razie czego na pewno uratuje mnie ESP, TCS i adwokat.

Na koniec antycypuję, że Sergio Marchionne położył już laskę na Lancii. W obszernym wywiadzie udzielonym czasopismu La Reppublica, Sergio kreśli plany powrotu Alfy Romeo do dawnej świetności i słowem nie zająkuje się o planach wobec Lancii. Te wydają się przesądzone. Wydawały się przesądzone już w momencie, kiedy z Lancii zrobiono euro-Chryslera. Ale w związku z tym wymyśliłem dowcip: jest rok 2017. W gamie Fiata podstawowe modele to znane już od ponad 10 lat Punto, Bravo II i 500. Sergio Marchionne zapowiada silną ofensywę modelową w ciągu najbliższych 2 lat. Łączna sprzedaż roczna spada do 300 tys. aut. W Polsce Fiat wypada z pierwszej dwudziestki i sprzedaje wyłącznie Ducato. A nie, to wcale nie dowcip…




Comments
Żelazko Said:

mi tam się taki wyświetlacz podoba. Jakbym jeszcze mógł go sobie skonfigurować i coś tam dograć – to miodzik :)


Arni Said:

Zamiast takiego wyswietlacza można zrobić 2 duże normalne zegary po bokach + malutkie w kątach na temperaturę i poziom paliwa i wyświetlacz komputera/nawigacji między zegarami. Ale zaraz, tak jest już nawet w Skodzie.

Za to np Head Up Display na szybie pochwalam, chciałbym mieć mały obrotomierz na szybie;)


jk Said:

W c4 picasso poprzedniej generacji też można było brać full didżital klaster. A w nowym to chyba standard.


Wojtek Said:

Z tym Mini to podobnie jak Honda zrobiła w tym roku z motocyklami CB650F i CBR650F. Wypuścili dwie maszyny niby o większej pojemności, ale moc jest jakieś 20 koni (jak nie więcej) mniejsza niż w CB600F i CBR600F. W informacjach prasowych oczywiście mają lepszą dystrybucję momentu obrotowego i tak dalej, ale prawda jest taka, że musieli je zdławić, bo powracająca VFR800F nie miałaby sensu.


k.oval Said:

tak mi się skojarzył ten wyświetlacz z grą Lotus na atari :)


Marecki Said:

BMW: pierwsze turbo w historii, które odejmuje mocy :)


Sukuremu Said:

Kierowniku 😀 Ale dzisiaj kąśliwy jesteś! :> Ale faktycznie jest tak że poziom idiotyzm i kretynizmu w mediach i korpo jest odwrotnie proporcjonalny do rozsądnych opinii i bez stronniczych opinii. Ręce i nogi opadają.

Żyj mini! Kup pół V6 za cenę 100%. Grunt że jest “ładny” (some say) i ma “dezajnerskie zegary i wnętrze”…

Miłego weekendu ludzie! Wypoczywajmy! :)


rustandgrease Said:

Ten motor w Mini to jest ten sam 1.5l 3cyl, który w i8 ma 236KM? 😀


sznusz Said:

No i jak mali chłopcy zagladając przez szybe na prędkościomierz, jak dawniej, maja zobaczyc ile bryka smiga? Takie wskazniki dobre sa do x-boxa (czy jak to sie tam nazywa). Nie do samochodu poruszajacego sie po prawdziwych ulicach. :)
W moim 2CV wyglada to inaczej. Zawsze uważnie obserwuje indykator walki silnika z oporem aerodynamicznym i innymi przeciwnosciami losu. Czasami pokazuje on 108. Ale i bez niego wyraźnie czuje się pokonywane bariery prędkości. Do 80 słychać własne myśli, potem już tylko ryk wiatru.
Poezja!!!


gzara Said:

W renault w roku ’84 włożyli taki full Digital cluster, tez mozna go było sobie konfigurować, co ma wyświetlać. R11 electronic rulezzzz


JFP Said:

Piękny wpis! Mądry i dowcipny – 2 in 1.


Demir Said:

S klasa tez ma taki ekran. Można go konfigurować wiec mapy tam wcale nie musi być. A to lepsze miejsce na mapę niż konsola środkowa. O Lancii Marchionne powiedział przecież. Tylko we Włoszech i tylko Ypsilon. Czyli tak naprawdę zatwierdzenie tego co jest teraz. I Fiat. Dwie linie modelowe, oparte na Pandzie i 500. Wiec wizja jest realna. Sednem Fiata ma być teraz Alfa.


chudy Said:

w mini 2k14 1,5l +burbo i 100km
w civicu 4g 1989 1,4l +gaźnik i 90km


toughluck Said:

Oj tam, inżynierowie z bmw chcieli zrobić litrowy silnik o mocy 150 KM, ale ktoś czegoś nie doczytał i wyszedł 1,5-litrowy o mocy 100 KM. Marketing bmw ubierze to w ładne słówka i będzie sprzedawać się na pniu.
Przy okazji, to stary silnik 2-litrowy z obciętym cylindrem, nie prince?


Baaa Said:

Wsiadłem do nowego quadTTpower ałdi. Po wpisaniu PINu na klastrowym wyświetlaczu mogłem uruchomić silnik (trochę upierdliwe, bo było zaparkowane ze skręconą kierownicą, więc pierw musiałem się przesiąść na miejsce pasażera, żeby jakoś ręką dostać do wyświetlacza). Boże jak on pięknie brzmi. Robi tak: tu tu tru tru tu tu tuuuu uuuuut bi ib bi. Następnie się wyłączył, bo zapomniałem się schylić do drążka alkomatu (za dopłatą 4 średnich krajowych szwajcarskich jest alkomat bezprzewodowy – wtedy nie trzeba się tak gimnastykować). Ale teraz już miałem wyprostowane koła, więc PIN wpisałem w try migi.
Wyjechałem z parkingu (już po 20 minutach) i po przeczekaniu 7 zmian świateł dla rowerzystów wystartowałem ostro do 30km/h na nowej, jeden i półpasmowej drodze. Więc pora na opis prowadzenia auta: system prowadzi je świetnie. To przejdźmy do opisu nowego klastrowego wyświetlacza. Jest niesamowity! Ałdi, jeśli kupisz quadTTpower w ciągu najbliższych 3 godzin po przeczytaniu tej recenzji, daje gratis jedną z gier: GranTruSpeegeddon LXII albo MałdiKart CIX. W testowanym egzemplarzu była ta pierwsza. Gra się banalnie: skręt kierownicą to prawo-lewo, pedałami przyspieszamy i zwalniamy – starsi na pewno skojarzą z samochodem. Udało mi się zobaczyć wszystkie intro do gry, korek na alejach i pograć jakieś 23 sekundy zanim system się zwiesił. Na szczęście jechałem tylko z maksymalną miejską prędkością, więc bezwładnie zatrzymałem się na trawniku przed przystankiem ładowania rowerów elektrycznych.
Po restarcie samochód sam pojechał do serwisu, z krótką, 2-godzinną przerwą na stacji ładowania.
Już pojutrze druga część recenzji!


flot Said:

wświetlacz sprawdzony w c4picasso. Zaświetla oczy. Gdybym nim jeździł na codzień wyciąłbym z dykty zatyczke na noc.


twingo Said:

Z opisu w necie wynika, że nie da się wgrać do tego audi np emulatora diżitala z renault 11 electronic. Szkoda. Chociaż pewnie niedługo hakiery złamio.


volumetrico Said:

fiat 124 sport, pojemnosc 1400 moc 90 koni, 1600 moc 110 koni…. gaznik i platynki{stykowy aparat zaplonowy}……. rok 1969……. jest postep nie ma co….. :]


atr Said:

106 w 2003 – jak najbardziej. Była produkowana do 2006 przez STAFIM w Tunezji.


ziutek Said:

Na skali prędkościomierza nie ma cyferek więc nie odciąga uwagi od mapy.


tamarixis Said:

Co do Mini: trzy cylindry i cztery suwy-to nie ma wspólnego mianownika. Dziękuję, postoję.
A co do Fiata: wychodzi na to, że przenosi się do Ameryki. Tu jedyne co zostanie to Panda i 500-setki w pierdylionie konfiguracji których na dobrą sprawę nikt nie potrafi rozróżnić. Alfa Romeo zapowiada od wielu lat ofensywę modelową. Zapowiada i zapowiada i zapowiada…


1. Na Kubie niby zmiany a tak naprawdę nie zmienia się nic. Za to “zielona” zgraja w UE ewidentnie inspiruje się pomysłami tamtejszych towarzyszy, z tą różnicą, ze u nas takie piękne stare zdrutowane żelaza byłyby pewnie zakazane. Pytanie tylko gdzie pozostanie emigrować gdy tutaj zrobi się podobnie jak tam.
2. Każda kolejna generacja Mini staje się coraz bardziej groteskową karykaturą oryginału. O ile pierwsza generacja (z tych współczesnych) była jeszcze całkiem fajna (choć, rzecz jasna, dużo mniej fajna od oryginału) to druga zaczęła już wiać sandałem a ta najnowsza jest zwyczajnie pokraczna. Nie mówiąc już o technice. Przykład silników Hondy sprzed 20 lat jest bardzo trafny – co ciekawe, jednostki te mimo swego zaawansowania i skomplikowania (w latach 90. była to niemalże technologia kosmiczna) do dziś jeżdżą bezawaryjnie. Można? Można. Ale po co, BMW wie lepiej. Krzyżyk na drogę i whooy na grób. I też poproszę Austina Maxi, jest cudowny.
3. Jesli chodzi o wszelkie didżitale – w latach 80. to były cudne, wielbię. A to… Chyba mi się cafło.
4. Grupa Fiata jest coraz smutniejsza. Zabijanie Lancii szczególnie – to była niegdyś jedna z najwspanialszych marek na świecie. Ale co tam, Marchionne wie lepiej, zna się na wszystkim, zrobi po swojemu. A potem będzie się dziwił. A może nie.
Dla porównanie – oglądałem niedawno (w necie) katalogi Fiata z końca lat 60. i początku 70. Ależ było grubo. Ależ było fajnie. A teraz… Smutek.


truckeriev Said:

Jeśli chodzi o wyświetlacze, to wolałbym zaadaptować do roli prędkościomierza/obrotomierza jakiś przedpotopowy oscyloskop. To by było coś!


Smerf Maruda Said:

A można prosić o linki do źródła pod niusami? Czasem ciekawie jest poczytać resztę informacji.


Ausf. F2 Said:

Nie będzie Lancii Themy???


BasslineR Said:

Hipsterka i tak pokupi takie Mini. Od kiedy się pojawili to strach jeździc. Oni mogą na czerwonym jeździć bo jazda na zielonym jest zbytnio mainstreamowa.


radek wolf Said:

HONDA CIVIC Z 1.6 V-TEC-IEM MIALA 160 KM /7800
BEZ TURBO BITURBO DPF NAWET BEZ SEJFU FRANZA JAGERA OBROBIONEGO PRZEZ SAMEGO EGONA OLSENA W POLOWIE LAT 90-TYCH A CHLOPAKI Z DAIHATSU JESZCZE WCZESNIEJ MIELI 3 CYLINDROWY JEDNOLITROWY SILNIK Z TURBO O MOCY 101 KM 30 LAT PRZED FORDONOWYM ECOBOOSTEREM
ALE TO BYLO TAK DAWNO ZE FORDOKONSTRUKTOROM WYDAJE SIE ZE SA PIONIERAMI W 3 CYL +TURBO


naroxd Said:

Jedna z lepszych bajaderek ktore czytalem notlauf, brawa ! 😉

http://otomoto.pl/volkswagen-polo-vw-polo-1-3-86c-buchmann-paris-C31771884.html a tu wspaniale autko, ktore na pewno mialoby od razy chetnego, gdyby nie syf w papierach …


Lenny Said:

Tak psioczycie na beemkę, ale honda z lat 90 nie jechała już od 1500 obr na minutę. Jeśli paliła tak samo, to nie miała grzanego dupska, klimy, miliona bajerów i dziesięciu poduszek. Czytaj: ważyła połowę. Chcecie jeździć na taborecie z czterema kołami to spoko, ale nie wmawiajcie, że technika do przodu nie poszła.
Celowe (lub nie) zapewnienie awaryjności to już inna para kaloszy…


sosek Said:

Trochę nie bardzo rozumiem – czy w tym nowym Audi mam obowiązek posiadania ciągle włączonej, kolorowej jak choinka mapy czy mogę tam włożyć temperaturę oleju, napięcie aku czy inne bardziej potrzebne rzeczy?

Bo jak mogę jak chcę, to mi się podoba. Nie tak bardzo jak analogi, ale dużo bardziej niż przyrządy w Citroenie C4 czy Hondzie Civic poprzednich generacji.

Lancia? Nie ma takiej marki jak Lancia. I Alfy też nie będzie – chyba, że małoseryjna, superdroga, robiona ręcznie. A szkoda.


parvuselephantus Said:

Miało być mniej wpisów!


Piotrek Said:

Też mi się podoba taki ekran.
Opis auta marzeń (Mitsubishi L400 4×4 z superselectem i 2.5 TDI R5 VW) wzbogacam o nawigację w miejscu zajmowanym przez wskaźniki, który ma znaczenie tylko jak auto się zepsuje (temperatura) albo jak ktoś nie umie jeździć (obrotomierz).


brazer Said:

a gdzie nius, że v-ce prezesowi forda wymsknęło się na konferencji prasowej, że z wbudowanych dżipiesów wiedzą wszytsko o przekraczaniu prędkości przez userów fordów i o tym gdzie i kiedy jadą, itd.? Następnego dnia wycofywał się rakiem, że owszem wiedzą, ale nikomu (he he he) nie powiedzą.

Moja odpowiedź na totalna inwigilację jest zawsze taka sama: miata.

I-generacji, oczywiście.


voychoo Said:

Ekran zamiast zegarów wygląda poprostu biednie,wali cebulą na odległość.


bb Said:

Aj przecież pisali na onetach, że fiat wycofuje punto i za lata zaprezentuje następcę, która będzie drzwiową odmianą , w odróżnieniu od 500L, która jest 5 drzwiową odmianą 500 i pandy która jest mniej prestiżwoą odmianą 500


Dobrzyn Said:

Ciekawe czy w ten klajster da się wgrać lewą AutoMapę


miwo Said:

Czyli to, co kiedyś zrobił notlauf, pokazując Ducato jako Fiat 500 Comerziale (czy jakoś tak, by mad photoshop skillz) nam się ziści…
Szkoda mi Lancii – tylko Italia i tylko Ypsilon. Pewnie jestem nienormany, ale dla mnie ta Thema a’la Chrysler jest spoko. Dziwny jest tylko Voyager – tzn. mogli go choć nazwać Phedra albo Zeta. Jeszcze może być Fulvia na bazie właśnie pokazanego Chryslera 200, który dziwnie przypomina Darta i Viaggio…

Chyba nawet w PRLu auta nie były tak drogie w przeliczeniu na ilość pensji miesięcznych, jak teraz na Kubie. Masakra. Czyli nic się nie zmieni. :)
Choć trochę szkoda Kubańczyków, że ich tak uszczęśliwiono i dalej zamierza się uszczęśliwiać.

Bankomat w aucie? Fajnie, nie trzeba będzie ich obrabowywać wyrywając autem ze ścian. Od razu ma się go przy sobie. Jeszcze powinna być funkcja wpłatomatu, a wtedy olewam wszystkie kolejki w urzędach/pocztach. :)

Rok temu w Detroit Cadillac pokazał też taki full digital, właściwie, to także konsola środkowa z tego była zrobiona. No, ale taką konsolę ma też już produkowany Pug 308, a o cudach w C4 Picasso nawet nie warto wspominać. Żadna sensacja.

Mini. ??? OMG:
http://www.ausmotive.com/pics/2013/MINI-four-generations-01.jpg
A jakiś czas temu na złomniku żywo chwaliliśmy i podziwialiśmy BMW za wspaniały i ultranowoczesny silnik 1.6 Turbo o mocy 100KM dla Jedynki. Tak więc można jeszcze lepiej. :)

@ Baaa:
dobre, kontynuuj :)


miwo Said:

a jeszcze jeśli chodzi o alkomaty w autach to jest to do zrobienia (vide autobusy i ciężarówki. mogą być na kabelku, mogą być bez. super. ktoś na tym jeszcze zarobi.
kiedyś wydawało mi się, że to jest fajne: żeby odpalić silnik, trzeba dmuchnąć – są promile, silnik nie odpali, nie ma jazdy – taki promilowy imobilajzer. ale jeśli delikwent poprosi kogoś o dmuchnięcie za niego, to jak maszyna rozpozna, że to nie kierowca chuchnął. no i auto odpali.
zakładając, że da się jakoś to załatwić, to jeśli alkomat zablokuje auto, czyli pijany nie będzie prowadził, to na co będą alkomaty policyjne – policja z “balonikiem”?
idźmy dalej. jeśli wprowadzimy jeszcze to, że auto samo nie przekroczy prędkości, nie złamie przepisu, nie zatruje środowiska, zutylizuje się, nie da się go ukraść, nie ruszy, kiedy kierowca będzie miał jakieś problemy zdrowotne, prawne, łotewer, to wtedy wychodzi, że nie tylko kierowcy nie będą potrzebni, ale i policja drogowa (tzw. drogówka) również. i co wtedy?
tak więc, przypuszczam, że wątpię, że cokolwiek się zmieni…


kier. prod. Garwanko Said:

Z didżitali uznaję jedynie deskę KITTa z Knight Ridera.


Yngling Said:

Ja widze jeden problem z takimi wielkimi swiecacymiwyswietlaczami zamiast klasycznych zegarow (najlepiej analogowych) – bola mnie od nich oczy. Nie bardzo wyobrazam sobie 12h w aucie dzien w dzien z jakims swiecacym gownem ponizej linii wzroku. To raczej gadzet dla pokolenia srajfona, za 20 lat bedzie to bardziej prymitywne niz dzis wskazniki digital (Opel, VW).
Mini? Nie, dziekuje. Zostaje z E36 328i.


pablo Said:

Następna generacja mini skończy się tak że będą dawali ci rower gratis bo wpadną na genialny pomysł że mini jest tak kultowe i dizajnerskio interfejsowe, że przejechanie nim 100m po dzielnicy może się skończyć przedawkowaniem prestiżu i zagięciem czasoprzestrzeni prze zbyt nowoczesny silnik więc dla bezpieczeństwa niech klient jeździ rowerem


Yossarian Said:

No i dobrze, że w Mini są tak słabe silniki. Poważnie chcielibyscie, by osoby na tyle nienormalne by kupić coś tak pokracznego, mogły tym jeszcze szybko jeździć? Do szybkiej jazdy potrzeba rozumu, do kupienia nowego Mini potrzeba braku rozumu. :)


tsss Said:

Wymyśliłem ostatnio nowy genialny ficzur, nad którym na pewno gdzieś już pracują: aktywne drewno.

Rzecz jest prosta: zamiast forniru albo nadruku między sklejkę/plastik a lakier bezbarwny wsadzić folię LCD. Z infołtajnment system można wybrać różne wersje drewna, kolory RGB i szczotkowane aluminium, a po wprowadzeniu numeru karty kredytowej ze sklepu pobrać za jedyne 100 euro od sztuki dodatkowe wersje jak luis witon, adidas, barbery albo gołe baby.


Wookash Said:

Były 106 z 2003. Miałem takeigo 1.5 D 😉 POTFFÓR! JANGTAJMER ALERT! ZŁOMNIK BY HETAŁ.

Żadna inna przednionapędowa fura nie latała tak dobrze na rękawie jak 106.


DrOzda Said:

Co do polityki Marchionne… Lancię pozostawia we Włoszech, bo to tam szło ponad 80% produkcji tej marki, a 3/4 wszystkich Lancii to właśnie Ypsilon. Sergio tylko w sposób oficjalny powiedział, jaka będzie jej przyszłość. I tyle. Po co utrzymywać sieć serwisowo-sprzedażową w pozostałych krajach, jak sprzedaż idzie słabo? Z tego, co czytałem w Internetach, to w Alfie mocno pracują m.in. nad Giulią, a pod maską mają być silniki, których nie ma i nie będzie we Fiatach. Udała im się 159, może uda się i tym razem? A co do samego Fiata – dwie rodziny: Panda i 500. Taki scenariusz przewidywało wiele dziennikarzy i fanów motoryzacyjnych od ~dwóch lat. Nadjedzie niedługo druga generacja 500-tki 3d i 5d z Tych, z Serbii mamy 500L i 500L Living, z Mirafiori na jesień zacznie wyjeżdżać 500X i analogiczny Jeep. Jakiś czas temu spekulowano, że może pojawić się crossover w rodzinie Pandy, ale na razie cisza.


Head-up Display można mieć za darmo, jak się ściągnie odpowiednią apkę na smartfona i położy go przed przednią szybą ;P


kier. prod. Garwanko Said:

@Wookash, przypuszczam, że podobnymi właściwościami charakteryzowało się Suzuki Alto 96-02 😀


Ladek Said:

55kW i zwinność w mieście? Może i tak, ale przy masie 850 kg jak np. moja Starletka. A takie mini to co najmniej 1,2t waży. A co do 100KM z 1.5 to nasuwa mi się stare roverowe 1.4 o tej samej mocy ładowane m.in. do poloneza.


yeah Said:

Gazeta Wyborcza nie pierdyknie tych idiotów stołkiem w ich czerwone łby, bo sama jest czerwona. No, różowa i kocha się w czerwonych idiotach.


GrimReaper Said:

Miałem w Tipo rocznik 91 digitala i nic mi się od niego nie męczyło. Zauważyłem, że digitale najbardziej męczą i przeszkadzają tym którzy ich nigdy w autach nie mieli. Co nie zmienia aktu, że ten w audi jest shitowaty. Uno Turbo miało też fajny digi.

A co do potwornej mocy, to chyba Swift GTi był 1.3 i miał ponad 100KM 20 lat temu. A Golf I GTi, ponad 30 lat temu, 1.6 i 115KM i to wszystko wolnossące.


Nat Said:

Lancia idzie drogą Autobianchi sprzed 30 lat. Redukcja do jednego małego modelu (wtedy Y10, cztery generacje wcześniejszego niż Ypsilon), a potem coup de grâce i pozamiatane.


tsss Said:

Digitale nie są złe, złe jest atakowanie kierowcy sryliardem informacji. Jak było tutaj wiele razy powtarzane, nie ma dużej różnicy między gapieniem się w ekran na desce od czytania smsów w czasie jazdy.


lessmore Said:

@notlauf: “Ciekawe, ile kosztuje tam Lexus?” Odpowiadam: Lexus kosztuje tam tyle, co sto tysięcy uszczelek do szybkowaru na tej planecie Monty Pythona, której nazwy nie pamiętam.


Szw Said:

Złomnik, masz wysłannika na Dakarze? http://youtu.be/PBuHLGAPrTw


oldskul Said:

Te digitalne zegary w zaprezentowanej wersji wyglądają kiepsko, ale jeśli są konfigurowalne i można sobie samemu ustawić zamiast mapy zegary a’la klasycznie, rozmiar i położenie – to nie tak źle. Świecąca w pysk mapa z drobnicą to cofanie się w rozwoju :)
Natomiast za o wiele bardziej obrzydliwe uważam guziki start/stop. Toż to jest po prostu wstrętne, odbiera przyjemność z obcowania z pojazdem. Coraz mniejsza różnica między grą komputerową a “realem”. A taki staromodny kluczyk sobie przekręcasz sam, czekasz na kontrolki, potem czujesz jak się potwór budzi do życia na twoją komendę… (lub nie 😉 ). Taki tam detal, zapewnie już niezrozumiały dla obecnej generacji gadżeciarzy.
.
Czemu nikt nie wspomni o Citroenowych wyświetlaczach, CX np.? Przecież to było odjechane w stratosferę. Diravi, czy jak tam.


fisher78 Said:

Mój Fiat X1/9 – pojemność 1498ccm, gaźnik. Seryjnie 86 KM, po zmianie dysz na powiększone (10 minut pracy) – 100 KM. Masa własna 860 kg. Zapraszam do staru to BMW. Radość z jazdy.


zaginionykuzynnotlaufa Said:

Ten klaster z cyfrowymi wskaźnikami to sam jakiś czas temu przewidziałem. Może powinienem być zaginionykuzynkaniewskiego?
To jest dobra rzecz, przecież nie trzeba tam sobie wyświetlać mapy i malutkich -omierzy, na pewno da się włączyć termometr a’la Fiat 1300/1500


daozi Said:

@Lenny; stołkami mówisz? Miałem Corollę z 2000 r., 1.4, 97 KM bez turbo, spalanie po mieście ok. 8.5 l, z klimą, wygodnymi fotelami, pełną elektryką i powiem, że do stołka jej było daleko. Raz jeszcze: 1.4l, 97KM – tą wersję produkowali od 1999 r.

A co do Audi – powinni wstawić tam plazmę 40″ – zamiast szyby – to by było nowoczesne! Oglądasz co chcesz a prowadzi murzyn z bagażnika albo komputer za Ciebie. Bo nie jedzie się po to żeby czerpać przyjemność z prowadzenia (zwłaszcza coupe).


Waśka Said:

Nie rozumiecie Mini bo nie ściągnęliście aplikacji Mini. Nie żyjecie Mini. Nie odważyliście się 😀
Mini to nie samochód, tak samo jak iCośtam to nie telefon czy tablet. Mini to styl życia. 😀


miwo Said:

plazmy to będą miały niedługo Audi. tzw. ” The Swarm Project”. z tyłu, a może potem i z przodu. taki nowy koncept ze światłami. jaki chcesz kolor, jaki chcesz kształt, jaki chcesz napis, logo, to masz, bo przód i tył auta stanowią wyświetlacze.


andziasss Said:

@ Grim: Taki digital z lat 90 tych nie świecił całą powierzchnią, tylko dość dużymi i czytelnumi infografikami, zwykle w jednym/dwoch kolorach. Wystarczyłorzucić okiem i nie focusowac go na drobiazgi. Z tego zaś telewizora nic nie wynika, jest tam bigos z ketchupem i glutaminianem. Żeby cokolwiek odczytać trzeba się skupić i tej informacji poszukać w tłumie.
Umiejscowienie tego tv przed ryj..twarzą kierowcy – blisko przed samą twarzą zmusza oczka do silnego sfocusowania się n tym miejscu. Włącza się oczom tryb “kwiatek” W aparatach foto są takie przełączniki: kwiatek-ludzie-góry. Jak się oczy przełączają na kwiatek, to ludzie są niewyraźni, a gór nie widać wcale. Powinni tego zabronić jednak, stanowczo twierdzę. Oczy 55 latka nie reagują już jak 25 latka, a kto takie ałdi kupi? Młodzież kupi bumę kupę i nie zabije siebie tylko pieszych… nie miało być o tym.

@ Digital c.d.: Żeby uwydatnić kolorowe informacje, podświetlenie musi być odpowiednio silne, co z kolei musi razić i zmuszać w/wspomniane oczka do używania przysłony – za każdym razem jak w to spojrzysz, a za oknami jest już szaro/ciemno, twoje oczy zasłaniają się przysłoną zrobioną ze źrenicy. Pracują nad focusem, pracują nad przysłoną i to jest męczące. I teraz tak jedziemy 550km… co na to retynologia? pytanie pomocnicze: dlaczego czytniki e-booków (nie tych w pdf) mają monochromatyczne monitory, specjalnie przygaszone? Dlaczego one nie świecą w pysk?

Inna sprawa, że ten zegar oszukuje, bo Frankfurt nie leży na poziomie morza.

@Nat/Lancia: Autobianchi to nigdy nie miało rozbudowanej linii modelowej, ale te stworki były sympatyczne i właśnie niewielkie. W Italii wszyscy znają rodowód Ypsilona. 110/112 to były Autobianchi ze znaczkiem Lancii (poza Włochami), a Y10 to już była Lancia ze znaczkiem Autobianchi (tylko na rynku włoskim). Tą drogą jadąc, Lancii można już więcej nie kompromitować i wskrzesić Autobianchi new112 (żeby meluzyna nie protestowała o 110). Lancia kojarzy się z Fulviami, Flaviami i Flaminiami. Hodując małego Y depresjonują tą markę i jej wartość i kojarzenie z eleganckimi, małoseryjnymi nadwoziami projektowanymi przez blaszanych krawców zanika. Ja za swoim 112 tęsknię, to i włosi tęsknią.

A i drugi od razu pomysł to wskrzeszenie Innocenti, oczywiście, jako zakręt historii, na bazie New(Jaktajmer?)Mini mkI. Taki Innocentini nie miałby tych wszystkich chromów i wyglądałby normalnie jak Innocenti.

Ale może ja bredzę już… nie potrafię ocenić.

No dlaczego to nowe Mini nie nazywa się Maxi?
Przecież już mieści się w rozmiarówce Austina Maxi. Mogliby mieć małe Mini i większe Maxi? Mogliby. W ofercie brakuje też kastenwagena dopelkabiny. Ale jest refle(u)ksja: Van! BMW jednak robi ciężarówki hehe!

I co teraz? Aha wracamy do Fiata. Nie rozumiem dlaczego K$#%^WA ten nadmuchaniec 500L nie nazywa się Multipla? Przeca ta sama historia – nadmuchali małe i wyszło większe.
Nikt by się z niego nie śmiał i mógłby puchnąć dalej. Mógłby? No tak.


radarro Said:

To co robi beemka z silnikami i z czego tak tu ładnie polewamy, to jakis dramat… Ja nie wiem, chyba za naście lat wypisze się z motoryzacji jako to będzie w tę strone dalej szło… (normy Euro – pińcet, auto jako I-gadżet, E-badziew itp) A gdzie tu miejsce na zapach dartej gumy czy dobrze podsmażonego oleju, no gdzie?

Przeca Beema tez miał w 2 połowie lat 80 tych silniki 1,6 8V po 102 kunie (M40 i chyba wczesniejsze M10 też)

A jak już przeczytałem gdzieś że w nowej serii 4 głośnośc silnka można regulować pokrętłem w kabinie to odpadłem.


andziasss Said:

Coś zbroiłem, bo mi zjadło komentarz? Podobno teraz nie oczekują:-(, tj. nie widać i koniec.

@Waśka: i-coś tam wbrew pozorom nie jest takie głupie, gdy korzystasz z kilku i-urządzeń i one się wzajemnie widzą, dzielą informacjami i to w sposób nie zadający głupich pytań. A że sobie za taki sprawny system życzą pieniążki? Nie ma przymusu tego kupować.

Tu rodzi się pytanie, jak bardzo taki wyświetlaczowy system audi będzie zaprogramowany na autodestrukcję. Czy tak jak ten MacBook z którego to piszę, a który raz się zaciął, przez 6 lat (i w ramach akcji serwisowej za darmo go naprawili po 4 latach od zakupu bez najmniejszych ceregieli wymieniając płytę główną), czy inaczej. Najstarsze Maci jakie mam, ale już nie używam mają po 12 lat i normalnie robią robotę. 8 lat pracowały zawodowo, codziennie, bez awarii. Żadne PC tej roboty nie zrobi, bo się udławi własnym systemem. Włączasz i taki i-staruszek robi, nie prycha, nie kwili, robi. Natomiast zgadzam się, że manie tylko ajfona jest pozbawieniem go połowy swojego sensu i dlatego takie opinie o tym są. Do rzeczy: jak zachowa zię system takiego AudiTV po 12 latach? Ile płatnych upgrade’ów będzie wymagał? Strach się bać. Takie ficzury nie powinny się znajdować na Złomniku, ponieważ nie wygląda, żeby doczekały trzeciego/piątego/siódmego upgrade. Mają marne szanse się zjaktajmerzyć nawet! Albo kto ich tam wie.

Z innej beczki taki zegarek wskazówkowy to jest teraz przecież premium (nawet nie wchodząc w tematy polityczne), więc dlaczego odchodzą od niego? W samochodach to było już przerabiane w latach 90/00 z czasomierzami. Był boom na cyferkowe wyświetlacze po czem powrót sikora ze wskazówkami w eksponowanym miejscu deski. Wlatach 80/90 Discovery miał zielone cyferki, ale już Range (Classic) miał dwie małe wskazówki. Te zegarki można wymieniać między LR i RR – pasują. Mój tatko zaś twierdzi, że zegar powinien mieć wskazówki, bo w domu musi być ruch. Niezbadany jest więc tok myślenia projektantów tych wodotrysków… zaraz, przecież oni żyją w 2038, no tak… no nie, pieprzenie! Bo to znaczy, że ten display zaprojektowano w 1990, rok po okrągłym stole? To jakiś spisek.


Yossarian Said:

A Lancię to rzeczywiście powinni już zamknąć. Bo niestety nie ma co liczyć na to, że znów zaczną produkować własne auta i do tego takie, by ktokolwiek chciał to kupić.


Demon75 Said:

@andziasss – mini nie nazywa się maxi, bo ma mini miejsca w środku!
PC nie udławi się systemem, o ile to NIE będzie win.
Poważnie.


Qropatwa Said:

Mini zaczęło ostatnio chorować na to samo co wszystkie inne “niby” małe auta. Wszystko grubnie i wygląda jak balon a nie jak normalny samochód. Wspominany Civic jest tu doskonałym przykładem – kiedyś niski kompakt, a dzisiaj po prostu van ale dobrze ukryty pod stylistycznym płaszczykiem.


benny_pl Said:

najfajniejsza bajaderka z dotychczasowych :)
jesli wyswietlacz to tylko VFD (zielone/pomaranczowe – taki jak np w magnetowidach itp) wszelkie kolorowe LCDy sa do d*py
a wogole deska rozdzielacza powinna miec wskazniki: predkosciomierz, obrotomierz, ladowanie, cisnienie oleju, temperatura wody, napiecie akumulatora i vakuometr, no i fajnie jak jest wskaznik spalania l/km tak jak jest w starszych bmw – nie lubie bmw ale ten wskaznik jest fajny. tak czy siak do tej pory z zestawow wskaznikow jakie widzialem to najlepsze ma Lada 2105/2107

szkoda Fiata/Lancii bo to byla bardzo dobra firma… czasem wydaje sie ze lepiej jak cos umrze, i kazdy pamieta ze to bylo solidne i porzadne, niz staje sie takim badziewiem i niedobitkiem i schodzi na psy…


sosek Said:

@andziasss:
Mam w domu Thinkpada T40. Ma 11 lat i działa, na Windowsie XP. Mam też komputer z 1997 roku, robił przed długi czas za router pod Debianem. Chyba nie słyszały, że miały się zepsuć i zamulić 😉

Także mate, pitolisz.


tsss Said:

Windowsa się stawia na nowo co jakiś czas i jest git, tyle w temacie.
Poza tym nowe maci to też są pc, tylko firmy apple i z zainstalowanym fabrycznie mac os.


Grendel Said:

@oldskul: diravi to był superturbogenialny system hydraulicznego wspomagania – siła zmienna w raz z prędkością + samopowrót do pozycji 0.
Read: http://en.wikipedia.org/wiki/DIRAVI

Cyfrowa deska była tylko w modelu BX – Digital. W CX I, GS / GSA i BX I były wynalazki z bębnowymi zegarami.


Grendel Said:

A co do Citroena CX I – proszę bardzo – nie ma “syfry” ale i taj jest zajebiście: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/Citroen_CX_dashboard.JPG


Yossarian Said:

@Qropatwa bez przesady, siódma generacja Civika w wersji hatchback była vanopodobna (zwana prze hondziarzy autobusem), ale już VIII i XI są od niej krótsze, szersze i niższe – także w Hondzie dramatu pod tym względem nie ma – wiedzieli kiedy przystopować


Mav Said:

@andziasss
“Żadne PC tej roboty nie zrobi, bo się udławi własnym systemem.”

Musisz to powiedzieć u mnie w robocie, bo ani w technologii ani w księgowości o tym nie wiedzą i radośnie używają kompów (PC) z 2002 roku. Niedawno jednego czyściłem (z kurzu) i chyba nawet brud w środku był z 2002 roku. Pracują sobie pod XP, który służy do przełączania programów DOSowych.
__
__
Co do wyświetlaczy to jednak trochę przesada. 8 godzin pracuje na kompie (zawodowo). Żeby dojechać do pracy potrzebuję 2 godziny dziennie, to dawałoby (jeśli miałbym audi) już 10 godzin przed kompem. A zdaża mi się dorabiać po robocie po 1-2 godziny dziennie (też przed kompem). A gdzie miejsce na rozrywkę (przed kompem;P)?
__
__
Propos nowego wyglądu złomnika – znalazłem metodę żeby było git bez powiększania/pomniejszania strony. Przeglądam na 46′ TV z ~3,5 metrów. Jest akurat tak jak być powinno;)


andziasss Said:

@Sosek, przecież pisałem, że pitolę, tylko nie potrafię tego ocenić jak bardzo. Spróbuj robić na poważnie muzykę, albo grafikę na Windzie to się przekonasz sam. Albo zapytaj kogoś:-)

@tss: Ja nie mam zamiaru niczego stawiać raz po raz, tylko włączać i mieć narzędzie przez 5 lat, 5 dni w tygodniu dla pracowników. Wyobraź sobie zbiór stanowisk pracy i “raz po raz” stawianie czegoś na nogi, bo to jest standard. To jest awaria a nie standard.

Ale mnie nie martwią te końputery Wasze, tylko to co siedzi w tych nowych samochodach, czy taki router jak ThinkPad Soska (obecnie to już takich niet prawda?), czy taki jak Tsss-a, co “raz po raz” trzeba go postawić na nowo, bo taki jest standard. Tylko to. No i to, że mapa wali po oczach.


tsss Said:

Stawianie windowsa na nowo jest potrzebne raz na 3-4 lata, więc nie jest to uciążliwe. Żadna awaria, należy to potraktować jak wymianę oleju w silniku, po prostu się zasyfiło i wymaga wymiany.

Słyszałem o tym, że mac jest lepszy do grafiki, muzyki i filmów, ale nie robię tego “na poważnie” tylko na własne potrzeby, więc ciężko mi stwierdzić czy windows jest do tego taki zły. U mnie photoshop i premiere na windows 7 na przestarzałym sprzęcie chodzą fajnie.


markus Said:

@Marecki: drugie, pierwszy był Saab 9-5 3,0 V6 z silnikiem od Opla Omegi: w Oplu miał 211 KM, uturbiony w Saabie 200 KM.


koza Said:

Kawomat w każdym aucie? A herbata w termosie nie wystarczy?
To napięcie: będzie dziś złomnik, czy nie 😉


koziołek Said:

W nowej M5 dźwięk silnika leci z głośników. Dla mnie to jakaś alternatywna rzeczywistość.


Smok wawelski Said:

zastanawiam się co bedzie jak się zawiesi system od tego kokpitu i nie kierowca się nie dowie że nie ma ciśnienia oleju, albo że zagotował mu się płyn (bo buchająca para często jest znakiem że już za pózno na refleksję) albo czy wytłumaczy policjantowi że procesor od prędkościomierza nie daje rady z obsługą sterowników pod Windows 8 czy coś tam


andziasss Said:

@Tss: Ty słyszałeś, a ja to robię i stąd wiem. I mądraluje się na Złomniku.

@Dmuchane Mini – Maxi to jedno, a Countryman i 500L z profilu (czyli z boku) to też jedno. To jest jakiś szatański plan. Caniesscini i Cannevsky mieli ten sam sen 25 lat temu jak je wymyślali? Nie kumam.


tsss Said:

Jedyne co mi się podoba w tych samochodach przyszłości to autopilot, bo mógłbym sobie jechać na imprezy i bezpiecznie wracać do domu napruty.

Z drugiej strony to niebezpieczne, bo jeszcze by mi się spodobała taka jazda i bym popadł w alkoholizm, a to paskudna choroba bo po tym pić nie można.


Waśka Said:

Buuuu, ugrzęzłem na antyspamie :(
może noch einmal, tym razem bez linku:

@andziassssss
z iSprzętem jest tak, że cała masa ludzi nie korzysta ze wszystkich produktów z Cupertino (swoją drogą, są to produkty Samsunga, a słynne, skrzętnie patentowane nowości tak jakby okazują się co jakiś czas osiągnięciami innych firm sprzed paru lat) tylko lansuje się jednym “ajem”. Nie twierdzę że to zły sprzęt. Wręcz przeciwnie, jest równie dobry jak inny, ale na naormalnym poziomie w żadnym wypadku lepszy.
Różnicę odczują ci, którzy zajmują się NAPRAWDĘ poważnie multimediami. NAPRAWDĘ, bo ci co zajmują się tylko poważnie (montażyści wideo, graficy itp fachowcy z różnych agencji reklamowych, wydawnictw audio-wideo itp) po równo używają pecetów z Windą i Maców. Pytałem o to wiele razy i sprawa wygląda tak jak spór o to czy lepszy jest Canon czy Nikon. Pracowałem na obu platformach (montaż wideo) z przewagą PC i w ogóle nie odczuwałem różnicy.
Ci co zajmują się NAPRAWDĘ poważnie, to mogą być montażyści wideo w TV, gdzie trzeba przepuszczać przez komp olbrzymie ilości danych i tam ponoć Maki są bardziej stabilne. Ale znów – jaki jest to procent userów iSprzętu? Znikomy, a reszta tylko się nadyma tym że są lepsi, ładniejsi, lepiej ubrani, cool itp. Polecam lektury np na Applefobii , w stosunku do Apple to taki jakby Złomnik dla francuskie.pl :) Oprócz złośliwości jest tam calkiem spora ilość konkretnych wiadomości.


Ktosiek Said:

Nie czytałem dyskusji, ale (oczywiście) każde obowiązkowe wyposażenie auta to głupota, która tylko podwyższa koszt zakupu auta, dodatkowo utrudniając jego personalizację. Czym innym jest standard wymuszony przez konkurencję, a czym innym jest wciskanie na siłę różnych kitów pod płaszczykiem bezpieczeństwa – temu mówię stanowcze NIE. Nie wiem czy alkomaty Tuska miałyby unieruchamiać auto, ale na to też są sposoby – dziecko, chuchnij tatusiowi :) a jak będą pokazywały aktualne promile, to wielu koneserów ognistej wody zakupi takie auta, by później powiedzieć, że u niego pokazywał 9 promili – i ciąglę był na chodzie (człowiek, samochód może też ^_^ ) – coś mi się zdaje, że znów będą tutaj przodować ludzie z czterema zerami na masce (mówię o przechwałkach).

Co do zestawu wskaźników jako LCD – to było tylko kwestią czasu – osobiście nie mam nic do tego rozwiązania, roboty pewnie na to też będzie, plusy są takie, że będzie można sobie praktycznie dowolnie takie zegary uporządkować i przystosować do siebie. Oczywiście to co pokazało audi wygląda jak k**a, ale sama idea jest fajna – chociaż mi pasują zegary w i20 albo Getzie – proste i czytelne. Rio ma już jednak troszkę przekombinowany supervision, tzn. wygląda to super ale jednak nie jest tak czytelne.
Ciekawe kiedy zespolą navi i licznik w jeden wielki wyświetlacz zajmujący 1/2 deski :) myślę, że już niedługo, ale i tak te rozwiązania pozostaną pewnie w grupie premium.

Co do silnika 1.5 w mini to nazwa mówi wszystko – ale przeciętny klient mini ma gdzieś technikę, zapewniam. Dla niego będzie to fajne, bo ciągnie od dołu, a to czy to ma sens to już nie jego działka. Miejmy nadzieje, ze inni producenci nie pójdą ta droga.


laisar Said:

Nigdy nie lubiłem takich retro-nostalgii – to niemal zawsze jest odgrzany stolec, czy to w obyczajach, czy w technice.
 
 
@andziasss: Mojemu XP stuknie w tym roku 10 lat od instalacji i jedyne poważniejsze pady były chyba od sprzętu, w typie jakaś niestabilna kostka pamięci czy umarnięty dysk… Tak że może podkręć swój iCockmeter? <;
 
(Dla ustalenia uwagi: płyta MSI KT3 & Athlon XP 1700+ & 2 GB RAM – chodzi właściwie 24/7 i dość regularnie i bez problemów robię na tym kilkusetstronicowe książki full kolor, z grafikami zajmującymi na dysku po 2-3-4 GB. Maca używałem dość sporo w okolicach kupna własnego sprzętu i jakoś nie sądzę, żeby był lepszy – choć gorszy na pewno też nie. Po prostu inny i tyle).


laisar Said:

O szlag, skłamałem!!1! Na śmierć zapomniałem, że apgrejdowałem coś z rok temu procka na BARTONA (“znafcy wiedzo OCB”) – za całe 20 zł? Tylko za cholerę nie pamiętam, jakiego dokładnie ((((: – chodzi jako 2500+, ale jest jakiś lepszy, tyle że skręcony w dół, co by to samo można był zrobić z wiatrakiem, żeby ciszej było <:


drozda Said:

Userom XP zalecam skrakowanie siodemki przez wgranie do bios kluczy oem I aktywacje slicm. Od kwietnia brak poprawek do zerodaysow I w polaczeniu z poprawkami do visty 7 8 gwarancja explitow do xp.


sosek Said:

@Andziasss:
Pracuję obecnie na W520 (też Thinpkadzie), też się nie wiesza, choć ma okropny narzut antywirusów i firewalli (nie mój wybór). Grafiki ani muzyki przez niego nie przewalam – podobno się nadaje, bo Quardo, ale to nie moja praca. Poza ‘CPU whining’ nie zauważyłem żadnego problemu. No i wygląda jak z 1998 – bardzo lubię.

Jednak, że moja praca to też testy, zdarza mi się używać Maków. Wywalają się tak samo jak wszystko inne – choć jest jedna rzecz, w której odstają, a mianowicie: Dużo gorzej radzą sobie z działaniem 24/7 przez kilkanaście dni – szybciej trzeba restartować, cześciej mulą. No i Chrome potrafi im zawalić pamięć tak, że klękajcie narody.

Jak ktoś chce, niech kupuje Maki – mają masę zalet. Ja raczej takiego nie kupię, bo:
a) Zerojedynkowa filozofia konfiguracji – albo działa jak zaplanowali w Cupertino, albo w ogóle.
b) Strategia peryferiów, której egzemplifikacją jest przejściówka na RJ45 czy Magic Mouse – najgorsze urządzenie peryferyjne, jakie znam. Myszka z Tesco za 10 PLN działała lepiej niż ten cud natury.
c) Najbardziej obrzydliwy marketing, jaki znam – ‘kupno Maka sprawi, że zaliczał się będziesz do kasty designerów, tych kreatywnych jednostek’. No nie bałdzo.
d) Cena, której w żaden sposób nie potrafię sobie wytłumaczyć.


yogi Said:

jeszcze lepsze rozwiazanie:zamiast przedniej szyby wlepic du..y telewizor i polaczyc z kamerka na dachu,jak komus sie znudzi patrzec na droge to morze sobie serial obejrzec a o bezpieczenstwo zatroszcza sie te wszystkie “asystenty” 😉


benny_pl Said:

potwierdzam, stare IBMy sa bardzo dobre, tak samo jak stare Toshiby. wiele lat uzywalem rozne laptopy IBM: 600, 380, 240, najdluzej bo pare lat tego 380XD (P1 233MHz) nie bylo z nim problemow zadnych. oczywiscie wszystkie kupowalem jakies wybrakowane i sobie ukompletowywalem bo tak taniej. ta 380tke mam zreszta do dzis i wciaz dziala, choc jest zadko uzywana. wadliwe modele zaczely sie trafiac od poznych P3 (np IBM T2x sie lubily przestawac wlaczac… podobnie Toshiby te powyzej 1000MHz tez BGAki grafiki odlazily) takze teraz uzywam “wynalazka” o nazwie “gericom” ktory jest P3 1200MHz 133MHz FSB 512MB ram ale o dziwo jest on na prawde porzadnie zrobiony w srodku, widac ze plyta jest dobrej jakosci, z zewnatrz paskudny, taki nowoczesny no ale trudno, dziala tak szybko jak by to byl jakis P4 (nie celeron nawet) na XP i nie widze potrzeby zmiany :)

natomiast to ze w samochodzie co jakis czas wysypywal by sie system to bym nie zniosl… ale tak pewnie bedzie..
tak juz jest – np w telewizorach LCD – tam jest linux ktory tym steruje, oczywiscie bardzo czesto zdycha i tv sie nie wlacza.. szczegolnie czesto zdarza sie w telewizorach z plytami Vestel-a (np JVC) i podejzewam ze to nie jest przypadek bo zwykle to sie robi zaraz po gwarancji… tak czy inaczej pewnie jakos sie to da zainstalowac (jest na plycie RX i TX i mozna podlaczyc rs232 przez przejsciowke jak do telefonu i w telnecie mozna przez zdalna konsole go obslugiwac) ale puki co latwiej przekopiowac cala pamiec z takiej odpalajacej plyty, tylko trzeba miec identyczna sprawna…
pewnie z samochodami bedzie podobnie… ale pocieszam sie ze raczej z takimi drogimi “prestizowymi” do ktorych i tak mnie nie ciagnie, tanie jezdzidelka uzytkowe raczej maja caly czas postawione na praktycznosc i prostote a nie “bajer”


laisar Said:

@drozda: Alepoco???


Ktosiek Said:

Hm, co do Apple to zgoda, też nie czuję mięty do tej firmy, co innego Samsung – mam nadzieję, że skośnoocy przyjaciele wygryzą firmę Ś. P. Pana Jobsa. Co do starszych PC to mam schowane dwa monitory – CTX PR711FL na Trinitronie (pamięta ktoś te kineskopy ?) oraz HP P1220, 24 calowa kobyła. Z starszych sprzętów, w pracy korzystam z X60 – niby nie taki stary, ale budowa/wygląd przypominają kultowego T42 – sam laptop działa zadziwiająco dobrze, metalowe zawiasy, widać, że to sprzęt wysokiej klasy ;]. Komputerów też miałem sporo, poczynając od Atari XE65, który mam do dziś (sprawny – ojciec nabył jak miałem… nie wiem, dwa lata?), potem już poszło – 486, C333 (i Diamond Viper V550 którego mam do dziś), PIII 800, bodajże Barton 2500+ i Radeon 9800LE odblokowany na pełny 😉 – cóż za czasy. ALe co jest ciekawe, w 2006 rodzice kupili C2D E6300, którego podkręciłem na 2.6 Ghz – i ten sprzęt, po dodaniu ramu na 4gb jest do dziś i chodzi świetnie – nawet pograć można w jakieś nowe tytuły. I kolejny tribute dla Samsunga – ten C2D chodzi z Samsungiem 173P, monitor ten ma 10 czy 11 lat i chodzi praktycznie na okrągło – świeci nadal tak samo jak w dniu zakupu i nigdy nie klęknął :).

Co do obładowania systemu firewallami i antywirusami – polecam program DefenseWall – jest to ochrona na zasadzie piaskownicy z HIPSem, zajmuje tyle zasobów systemowych co nic, a chroni lepiej niż niejeden AV. Do tego można zastosować software restriction policies i mamy fajną i lekką ochronę.

Uff, mam nadzieję, że Notlauf nie pogoni mnie ani nas za ten offtop ;].


autosalon Said:

liczniczek w tym stajlu miałem w wypasionym mondeo, zasadniczo gadżet, ale w kategorii kierownicy w poprzednim c4


benny_pl Said:

haha niema lepszego kineskopu niz Trinitron Sonego :) mam wszystkie telewizory Sony Trinitron (kilka w domu prawie we wszystkich pokojach :) ) i nie zamierzam wymieniac na zadne parchate LCD, dobry 100Hz telewizor Sony Trinitron bije na glowe wszelkie elcedy

a co do zaczynania to zlozony w czasach podstawowki z czesci dostanych od sasiada 386 33MHz 2MB ramu (8x256k) 2 stacje dyskietek 5.25 1.2MB, ze wzgledu na brak dysku ktory zawsze byl najdrozsza czescia komputera jedna dyskietka byla z Dosem caly czas a druga wymiennie :) no i karta hercules z czarno-pomaranczowym monitorem :) w tych czasach juz byly P1 ale na swoim starociu przynajmniej nauczylem sie Dosa i Turbo Pascala, w przeciwienstwie do tych co mieli P1 i umieli obslugiwac tylko windows ;p potem dostalem dysk 20MB na MFM i kontroler to juz byl luxus :) i win 3.11 dzialal, przy czym uzytecznosc windowsa 3.11 wg mnie byla marna, wolalem juz Nortona Commandera :)


oldskul Said:

@ Grendel
Ano nawet coś takiego mi brzęczało w głowie, że to chyba BX był w tej cyfryzacji – stoję poprawiony :)
Acz Citroen poszalał z tymi deskami w owym czasie, to co przysłałeś, ale również Visa… nie było wtedy srania po krzakach.


Przemek Said:

Ja tam odpalilem wczoraj 24 letnia Amige 3000 i pokazalem dzieciom i tesciom wielozadaniowy system Amigi i to co mozna na niej robic. Ten komputer byl 15 lat z technika do przodu. A wy tu pitolicie o pc czy macach. Prosze was. Gdyby nie nieudolnosc firmy Commodore to dzisiaj nie byloby pecetow….


@benny_pl:
Deska do tavrii wypaliła mnie oczy. Szkoda tylko, że kosztuje jakoś tak połowę ceny samego samochodu.
@Andziass:
Jak możemy się umówić na odbiór instrukcji naprawy wymiany i innej magii do Tavrii? :)


Ktosiek Said:

Przemek, nie będę wznawiał konfliktu sprzed 30 lat =] ale fakt faktem brat miał A500… co to był za sprzęt – Sensible Soccer, Cannon Fodder, Jaguar XJ220 ehh ;] nie zmienia to faktu, że technika to nie wszystko – czasami można mieć lepszy produkt a przegrać – tak bywa. Potem miałem większość tych tytułów na pc, ale się cięło i w sumie tnie nadal, bo lubię sobie cannon fodder albo jakieś przygodówki Sierry odpalić :). Z Atari wspomnień mam też dużo, Blue Max, River Raid, Preliminary Monty, Road Race, Raid over Moscov, Twilight… aż sobie zaraz coś odpalę. Oczywiście o urokach wgrywania gier z taśmy chyba nie muszę przypominać ? my wychodziliśmy do innego pomieszczenia ;]. Pamiętam jak poszedłem do kumpla z bloku, miał oryginał Realms of Arkania i Ultimę – miodzio, pamiętam mapę do RoA – normalnie wow.

Benny hehe, no 486 ojciec kupił w Optimusie i zakupił Windowsa 3.11 (legalnego) – mam do dziś jakąś kartę Microsoftu z danymi ojca i dyskietkę z grą logiczną Cheese Terminator ;).

Przemek co do sprzętu to nawet dziś scena robi różne dziwne rzeczy i niektóre dema faktycznie potrafią zryć mózg w pozytywnym tego słowa znaczeniu :).


benny_pl Said:

a ja zawsze podziwialem wideo-slubokamerzystow obrabiajacych to pozniej na Amigach, bardzo fajne klasykowe przejscia, napisy itp byly z tego, swietna sprawa, ja w sumie z Amiaga mam tyle wspolnego ze u kolegi gralismy w Scorcha, Ugh :) potem mialem wersje na peceta, Amige mam i owszem 500 i 600 tak jak i Atari i Commodorka bo lubie starocia elektroniczne, ale “w dawnych czasach” uzywalem tylko C64 i to tez raczej okazjonalnie bo mialem tego 386 juz. z nie-pecetowych sprzetow to mimo wszystko najbardziej uzywalem do zabawy Pegasusa :) w zwiazku z tym skonstruowalem sobie nawet wersje przenosna :)
http://mreq.republika.pl/1/pegasus1.jpg
http://mreq.republika.pl/1/pegasus2.jpg


Waśka Said:

Jeszcze a’propos VTECa z Hond Civic. Wikipedia przebija: “Szczytowym osiągnięciem technologii VTEC jest silnik DOHC VTEC. Pierwszym silnikiem, który korzystał z tej implementacji był B16A, 16-zaworowa rzędowa 4 o pojemności 1595cc i mocy 160KM. Po raz pierwszy pojawiła się w 1989 w japońskich wersjach Hondy Integry XSi i RSi”.


Waśka Said:

Ja już nic nie rozumiem.
Czemu antyspam połyka moje wpisy ostatnio?
Noch einmal, w tej samej postaci:

Jeszcze a’propos VTECa z Hond Civic. Wikipedia przebija: “Szczytowym osiągnięciem technologii VTEC jest silnik DOHC VTEC. Pierwszym silnikiem, który korzystał z tej implementacji był B16A, 16-zaworowa rzędowa 4 o pojemności 1595cc i mocy 160KM. Po raz pierwszy pojawiła się w 1989 w japońskich wersjach Hondy Integry XSi i RSi”.


lordessex Said:

Czy na pierwszym zdjęciu jest Wolseley może? Kołpaki z przodu są chyba od Moskwicza 408/412.


brazer Said:

na cyfrowym dyspleju Tavrii wyświetl się “626”. PSZYPADEK? NIE SONDZE.


benny_pl Said:

chyba przypadek, podejzewam ze to godzina 6:26 😉 sadzac po tym co pokazuje na innych zdjeciach


lordessex Said:

Oby jak najdłużej jeździły te stare wozy na Kubie. Z całego serca im tego życzę :-D. A na pierwszym zdjęciu to jest Wolseley może?


lordessex Said:

Oby jeździły jak najdłużej te stare wozy na Kubie :-D, z całego serca im to życzę.


wuner Said:

@andziass
Opinie o awaryjności pecetów z systemami M$ wzięły się przede wszystkim z naszego wspaniałego rynku, gdzie jedna kopia na 50 jest legalna i w 100% aktualizowana.
Dziwne, że moje komputery z XP działają po 10 lat… A te, na których stoi Win7, raczej ten wynik poprawią.
Aha, komputera nie używam jedynie do jęternetu i filmów, tylko tworzę na nim oprogramowanie, więc wiedz, że system jest dość srogo obciążony.


benny_pl Said:

ja akurat do aktualizacji mam wrecz przeciwny stosunek.. to wlasnie po nich czesto cos zaczyna dzialac nietak, wiec zawsze je wylaczam zaraz po zainstalowaniu xp sp3 i jest spokoj. jesli sie nie sciaga gier/programow czy innych plikow exe/com/bat/msi itp wykonywalnych oraz nie wsadza pendrajwow z nieznanego pochodzenia (tylko najpierw je sie wlozy w win98 i skasuje ewentualny autorun.inf oraz to co on uruchamia) to nawet antywirus zaden nie potrzebny i system moze dzialac bezawaryjnie bardzo dlugo


janusz Said:

@benny_pl: to bardzo mądre, ja idę dalej i ubrań z szafy nie wyjmuję – jak się ich nie nosi to się nie niszczą


i love classic cars.. Said:

Zakończono produkcję Punto, Panie Z.Łomnik. Nie ma szans na dotrwanie do 2017. A Alfę Romeo owszem niech reaktywują. Tylko kto to kupi jak to będzie gama jakichś dziwnych “sportowych” aut. Co to jest wogle ? Dzie SUV? z dieslem dla “normalnych” inaczej ludzi;) Tak serio to się przeraziłem i ciary mnie przeszły jak zobaczyłem zdjęcia w prasie toaletowej… tfu “branrżowej” prototypu suv a z logiem legendy :( A Decha od nowego TT wymiata. Podzielam pogląd, że to nic innego jak szajs typu 20 in 1. Powinna pokazywać najbliższe przeszkody bo inaczej to się w najbliższym rowie skończy.


Żelazko Said:

@benny_pl
bez urazy, ale twierdzenie że stary sony trinitron jest lepszy niż nowoczesny lcd to jest totalna bzdura… trinitrony były dobre w swoich czasach, ale teraz to może porządnego monitora nie widziałeś.


Andziasss Said:

@Hej, dziewczyny, fajnie, że wam chodzą kompiutery! Tylko to nie ja zacząłem tą akcję. Stanąłem tylko w obronie, bo się wiesza na Macu serdelki i kiszoną kapustę. Moim zdaniem niesłusznie. Czysta zazdrość.

@Tadaam: The Tavria books goes to…. New Tavria Owner!


sosek Said:

Andziasss, dla przypomnienia:


Najstarsze Maci jakie mam, ale już nie używam mają po 12 lat i normalnie robią robotę. 8 lat pracowały zawodowo, codziennie, bez awarii. Żadne PC tej roboty nie zrobi, bo się udławi własnym systemem.

Wcześniej temat Maków się nie pojawił. Nie stanąłeś w obronie, a zaatakowałeś.

Czysta zazdrość? Wytłumacz mi proszę, czemu miałbym zazdrościć tego, co można bez problemu kupić i ciągle to produkują – w czym tu problem i powód do zazdrości? To tak jakbym zazdrościł komuś nowego BMW albo nowej Dacii – przecież idę do salonu i kupuję. Nie bardzo rozumiem.

Zazdrościć to mogę dobrze utrzymanego Puga 505.


jotge Said:

Nie ma racji Złomnik, nowe mini ma 100, ale KW a nie KM, koni mechanicznych ma 136 czyli czytelnicy zostali wprowadzeni w błąd. Proszę sprawdzić samemu:
http://www.mini.com.pl/mini/cooper/informacje/


Kosta Said:

czytam to w 2017. Oj Zlomniku, nie przewidziales (ani nikt pewnie), ze Fiat wypusci nowe Tipo za rozsadne pieniadze. Wrozba niespelniona :)


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1