zlomnik.pl

Home |

Encyklopedia Gratów Polskich, A-C

Published by on June 30, 2015

Oto przed Wami pierwsza część Encyklopedii Gratów Polskich – na razie w bardzo uproszczonej formie, bez wstępu, tylko z okładką, z markami od A do C.

Jeśli wystąpią problemy z transferem to będę szukał możliwości wgrania na jakieś strony typu yousendit, sendfile.
Encyklopedia jest za darmo, ale jak uporam się ze wszystkimi częściami (będzie ich zapewne 12-14) to zrobię crowdfunding – ci, którym się podobało będą mogli wpłacić 2-5 zł żebym mógł wytwarzać kolejne produkcje. Na przykład na potrzeby EGP musiałem zakupić licencję na program graficzny i takie tam.

Na początek poszły marki mało popularne jako graty. Mało kto gnije Audi czy BMW. Zobaczycie co się będzie działo przy Fiatach, Skodach i Renault…

Smacznego.

OD A DO C – LINK – klikamy prawym klawiszem lub CTRL + CLICK i “Zapisz jako”.




Comments
Marecki Said:

Uważaj, bo naruszasz prawa firmy EGP :)


Diesel Said:

Mało fotek w takim dużym pliku;-)


Taunus77 Said:

Ja ci juz dziś mogę zacrowdfundingowac :)


atropos Said:

paprykarz Said:

Trzeba pomyśleć, jak to na papierze wydać, bo dobre jest.


Dziedziel Said:

Nie ma XM’a ?! Złomnik jak to możliwe, przecież tyle ich już “śpi” na brzuchach !


notlauf Said:

Xm to jest normalny nowoczesny samochód, ja się nie bawię w takie rzeczy w Encyklopedii – zaraz by się okazało że trzeba wrzucać Escorty. Wrzucam tylko STARE auta. A przez STARE rozumiem co najmniej 30-letnie, z drobnymi wyjątkami dla bardzo niezwykłych znalezisk.


morszczuk Said:

Okładka bomba!
Zawartość treściwa aż trzeba popijać.
Układ stron tak tragiczny, że aż fajny ale tylko przez chwile.
Pozwalam sobie zauważyć, że układ po dwa możliwie duże zdjęcia na stronę i podpis i tyle, jaki od zawsze był we wklejkach do książek ma wiele zalet.


notlauf Said:

Wtedy miałoby miliard stron, a nie mam aż tak dużych zdjęć żeby sobie na to pozwolić


Yossarian Said:

O, akurat u mnie w robocie jest przestój :).


kris_wormwood Said:

Ja to też lubię sobie ponarzekać, nawet jak owoc czyjejś poświęconej pracy, czasu i środków dostaję za darmo, nawet jeśli na tym owocu niespecjalnie mi zależy, po prostu bardziej czuję jak w żyłach mi płynie sok z cebuli. Bosch, czy Wy tak naprawdę…?


jacek Said:

moja fotka się załapała. Jestem zaszczycony :)


ponury Said:

Czekam na dalsze czesci.A papierowa nastapi?


Reksio Said:

Margaretnysa na wstępie wymiata. Zdecydowanie dobry pomysł na wersję papierową. Osobiście z przyjemnością zakupię ją jako książkę w tradycyjnym znaczeniu. Tak trzymać trzymać.


lordessex Said:

Ciekawie się zapowiada, nie mogę się doczekać kolejnych części…… 😀


notlauf Said:

Wątpię żeby nastąpiła część papierowa.

Jak już pisałem:
mam prawo do publikacji tych zdjęć – ludzie wysłali mi je z własnej woli żebym pokazał je na stronie w takiej czy innej formie.
nie mam prawa do zarabiania na nich.


Duże rzeczy wystawiaj torrentem.


radosuaf Said:

@notlauf:
“Wrzucam tylko STARE auta. A przez STARE rozumiem co najmniej 30-letnie, z drobnymi wyjątkami dla bardzo niezwykłych znalezisk.” – i do tego Alfa 33? No bez przesady :).
Szkoda, że Zbigniew Łomnik nie zna adresów i nie podaje, ale co zrobić, gęsto by się zrobiło od danych.
Fajna sprawa! Dzięki za włożoną pracę.


rosikon Said:

Z. Lomniku, nie widze Condesy. Jest na “Cy”, jest ponad trzydziestoletnia i niezwykla, bo pisza o niej , ze jesli ja widza to zbiera sie im na “rzyg”. Czyzby nie zasluzyla na miejsce w panteonie gratow, bo jest niepolska, czy, ze jest nierdzewna ? Czy co ?


notlauf Said:

nie no, nie każcie mi się tłumaczyć dlaczego jakiś samochód nie został zamieszczony.


Dr. Kamil Said:

Dobra robota.

Ta “Odrestaurowana” cytryna na felgach ’90 style zawsze mnie porusza.

Mam nadzieję, że nie kupiłeś softu od firmy A. za kilka tysi żeby to poskładać. Trzeba było wołać, na 99,875% ktoś by machnął skład.


Jerzozwież Said:

Encyklopedia fajna, ale dobrze by było, żeby to była “praca otwarta” tzn. żeby można przy danym zdjęciu samochodu dopisywać ciekawe rzeczy na jego temat. np. że miał silnik z przodu a skrzynię przy tylnym syfrze, że sprzęgło można było wymienić w 1 godz. (saab) itd. wtedy powstałaby fajna lektura dla młodzieży, która za 10-15 lat nie będzie oglądała tylko zdjęć, ale i dowie się czegoś o ich budowie.

i druga sprawa: marzy mi się zdjęcie zgniłego DS
nad stołem w kuchni. Dobrze by było zrobić zbiór zdjęć dobrej jakości, w wysokiej rozdzielczości i wykonanych przez dobrych aparacistów.
Coś jak na flickerze umieszczajom :) żeby
można sobie pójść do poligrafi i poprosić
żeby na ploterek wrzucili i druknęli.

Szacun za robotę, pozdrowienia…


benny_pl Said:

fajne i bardzo ladnie zrobione, podoba mi sie :)


Cham w Audi Said:

A ja jestem pod wrażeniem. Myślę że wymagało to dużo więcej roboty niż Grzybologika.
Gość zrobił za darmo (lub co łaska) i jeszcze narzekacie…


notlauf Said:

Komentarze wcinające się w temat finansowy, tzn. na czym zarabiam a na czym nie oraz ile, będą kasowane bezzwłocznie.


Jimmy Said:

@Jerzozwież , czyli robimy wikipedie po naszemu? Złomopedia?

Temat do szybkiego ogarnięcia jeżeli Z.Łomnik chętny, potem wszyscy mogą kontrybuować.


brazer Said:

o, żółty CX to moje foto z Powiśla. duma!

P.S. pinć złoty puszczem za fatygie.


Paweł_Betka Said:

Ta Alfa Romeo Alfaetta to na prawdę jest Alfasud Sprint. Albo nawet już sam Sprint. Miałem taką to jestem pewien. Pzdr.


notlauf Said:

Tak, już wiem – poprawię


pyzaty Said:

To wkleję tą resztę nie poruszającą kwestii prawno-finansowych:

Encyklopedia wygląda słabo:
– niebieski paski wyglądają nieszczególnie, na pierwszy rzut oka widać za mały odstęp od góry
– tło za bardzo krzykliwie, nie pozwala skupić się na oglądaniu zdjęć, może pomogła by dodanie samej ramki do zdjęć?

Okładka wygląda bardzo ładnie, jedyne co mi tam trochę nie pasuje to wygląd (a może też umiejscowienie?) napisu “Zebrał: Zbigniew Łomnik”, oraz ten tekst na czarnym tle mógłby być trochę w dół przesunięty.

Ja wiem, że jest to praca za friko, ale może jest tu jakiś detepowiec który mógłby pomóc?


Cham w Audi Said:

A tak z ciekawości – czy to oznacza że foty znikną z historycznych miksów?


pyzaty Said:

A co było nie tak w kolejnym komentarzu?


notlauf Said:

Nie sądzę żeby zniknęły. To byłoby za dużo zachodu.


lukasdeopalenica Said:

Dobra robota.
Drobna uwaga – AR Alfetta ze strony 3 to Alfasud Sprint


pete379 Said:

@notlauf Szkoda, że papierowej nie będzie. Chętnie postawiłbym ją na półce obok felietonów Clarksona i albumu “Ferrari. Włoska legenda”, który udało mi się wyrwać za 1/4 normalnej rynkowej ceny w Biedrze przed Bożym Narodzeniem.


;) Said:

nie wiem sporo MB a tylko 15 stron… zwiększ może kompresję ?


Jerzy Said:

A ja zgodnie z zasadą, że darowanemu koniowi… się do niczego doczepiać nie będę:) dzięki złomniku – doceniam włożony nakład pracy. Patrząc na te zdjęcia przychodzi mi do głowy, że w przypadku części z nich, ważny jest nie tylko główny plan, ale także tło stanowiące świadectwo minionej epoki, bo kolekcja korzeniami sięga zdaje się połowy lat 90-tych.


morszczuk Said:

@notlauf&ukł.strony: Ale jakby dać po sześć zdjęć na stronę to miało by już tylko koło trzydziestu milionów. Na A4 to sześć zdjęć jeszcze coś widać. A trzydzieści milionów to już ogarniesz, co nie?

Do stałego układu strony mógłbyś sobie zautomatyzować produkcje.


morszczuk Said:

A nie dupa, ze trzysta milionów nadal. Trzysta to już gorzej nie?


tadzik128 Said:

W alfie romeo błąd. To nie jest alfetta, tylko alfasud sprnt. Na bazie alfetty są wyżej pokazane GTV.


DrOzda Said:

Opublikuj jako torrent – nie będzie tak zżerało transferu.


whizzkid Said:

O a nikt nie zrobił zdjęcia visy plain air czy jak to sie nazywa 5 drzwiowe kabrio…

BTW dzis widziałem na trasie A_K w Warszawie chinskie Iveco Daily na chińskich tablicach rej. mozliwe to to? aż przecierałem oczy ze zdumienia :)


KIEROWCA Said:

Bardzo fajna inicjatywa, dużo fotek BMW 2002, mój sąsiad grzyb miał takiego białego przez całe lata 90. Wtedy BMW w małym mieście to był wóz dosyć nietypowy. Z udziałem beemki odbywały się różne ciekawe akcje m.in. kopanie piłką w celu załączenia alarmu czy zastawianie przyjezdnych którzy ośmielili się zaparkować na “prywatnym” parkingu pod nieobecność pana właściciela :) Zastawiał a kiedy ludzie wychodzili do samochodu właściciel schodził się kłócić, że on tu parkuje i h… jego miejsce pierwsze od latarni. Zawsze też wcofywał tyłem do bloku dymiąc po oknach.

Niestety tego typu publikacja “graty polskie” traktować może co najwyżej ogólnikowo. Osobiście mam np. ok. 70 MB fotek samych tylko rozwalonych Syrenek zbieranych od czasu kiedy weszły internety tj. ok. 2000-01 roku.
Najlepsze są fotki typowych polskich pierdolników sprzed czasu euro 2012 kiedy na łeb na szyję zaczęli wszystko sprzątać. Wcześniej w co drugim gospodarstwie znajdowało się małe gratowisko.

Pozdrawiam


Kat Said:

Bardzo fajna praca, mnie się podoba, gratuluję!


Makumba Said:

A po co kupować licencję na program graficzny. Jest PaintNet darmowy, który jest darmowy i wszystko umie.
Przepraszam, że nie na temat, ale nie mogłem się powstrzymać.


Nichtrun Said:

A czemu nie ma Chevroleta w tym tomie encyklopedii ? Wszak też na C.


pr Said:

Kupa złomu, hehe.


Artas Said:

A gdzie są Aro?


fabrykant Said:

Dziękuję, Szanowny Panie Z. Łomniku za ten miły prezent. B. ładny. A może ktoś mi powie co ma ten BX na ostatnim zdjęciu z Encyklopedii? O co mu chodzi temu BX-u? Nijak nie mogę rozpoznać celu tych urządzeń.


Klakier Said:

Nichtrun@
Spokojnie ,będzie na “s”


Andziasss Said:

Autobianko na pewno będzie u Fiata.


i love classic cars.. Said:

Uuuhhh!!!!!!! Ależ to mocne. Jak polski bimber.
Zapłacę nawet piątaka 😉 jeśli reszta będzie równa poziomem. No i ten mocny akcent na koniec. Traction Avant z felgami Poldona i wstążkami na klamkach. Powinien być na koniec każdej części taki rodzynek. Cebulo podsumowanie. C&G 100 % approved.


i love classic cars.. Said:

A nie z poldka. Sorry sugestia innym widokiem. Ale sens zachowany :)


łoboże Said:

@KIEROWCA
Wrzuć gdzieś zdjęcia tych syrenek. Nieukrywam, że lubiłem oglądać zardzewiałe syrenki na śmietniskach i w pokrzywach (dopóki tam jeszcze stały w latach 90).


łoboże Said:

@pete379

Nie wiem czy dla publikacji Z. Łomnika sąsiedztwo takich książek na półce byłoby chwalebne. Może prędzej Podbielski, Śrubak.


kfk Said:

Fajne,dobre a teraz wiecej i lepiej poprosze.

Zaluje, ze zdarzalo mi sie przegladac piekne albumy w empiku gdzie tresc merytoryczna inaczej niz wypociny laika i ignoranta oraz amatora nie mogla byc okreslona.
A zaluje jeszcze bardziej, ze na naszym rynku wydawniczym ktos taki jak zlomnik (czlowiek zdecydowanie nie bez wad) musi kombinowac sam, po godzinach dla samej pasji (wszak nie dla zarobku, dajby bog ze chciaz zwrotu kosztow).

Gdzie popelniono blad?


premek Said:

Nie czepiam się, ale ta ostatnia “Alfetta” to w istocie Sprint.


Marcos Said:

A może coś w wersji bardziej przystępnej pod czytniki? 😉 Jakieś mobi? 😉


lordessex Said:

Proponuję żeby ci co tak narzekają na tą encyklopedię sami stworzyli własną skoro są tacy “mądrzy”. Zamiast docenić nakład pracy to marudzą że to nie tak że tamto nie tak, że kolor piasku na plaży jest inny na folderze, itd…


Marcos Said:

Tak to jest jak człowiek nie zajrzy tylko od razu pisze… Cofam swoje poprzednie pytanie o wersję mobi :) Myślałem, że to coś do czytania, ale skoro same fotki to jednak wersja czytnikowa nie bardzo by miała sens.


piotr Said:

Zbigniewie, czy rozwazaleś wydanie materiału jako strony internetowej? Tak aby mozna bylo dodawać i edytować wpisy jak w wiki?


Dawdzio Said:

Acadyane widziałem niedawno w Chojnowie. Odrestaurowane i na żółtych.


TITUCONA Said:

brunon Said:

GTV ze sprintem łatwo pomylić, nie dziwię się wcale. A szata może brzydka i ‘kiczowa’ ideaaalnie pasuje do tematu i stylówy pojazdów oraz ogólnego krajowego poczucia estetyki, a to w końcu lokalizowane wydawnictwo;), nie czepiać się, bo może daliście się wkręcić właśnie hehe;)
Mi wypada tylko powiedzieć dzięki za kawał dobrej roboty!


Jerzy Said:

Przeglądając zdjęcia wraków zalegających przed laty na ulicach wróciło do mnie wspomnienie z dzieciństwa – czy ktoś z obecnych pamięta żółtą ciężarówkę, która w latach 80-tych stała na terenie placu zabaw w Łazienkach Królewskich? Pamiętam, że miała otwartą kabinę, szprychowe drewniane koła na masywach i była ulubionym miejscem zabaw dzieciarni. Jako dziecko traktowałem ją jako element placu, ale z perspektywy czasu nie wydaje mi się prawdopodobnym, aby komuś chciało się w tamtych czasach budować coś takiego, więc raczej był to autentyczny pojazd z lat 20-tych.


KIEROWCA Said:

@łoboże
Nie ma sprawy mogę Ci wysłać na meila.
Na chomika raczej nie wrzucę gdyż autorzy mogliby mieć pretensje z tego tytułu (trochę fotek jest m.in. z Alle a wiadomo jak teraz ludzie się sadzą za upublicznianie).
Pzdr


pedros Said:

@Jerzy, żółty? Odkąd pamiętam był czerwony. Coś mi się kojarzy, że to był chyba dawny pojazd strażacki. Chyba Magirus…


palczyk Said:

@Jerzy

Ostatnio dwóch moich kolegów poruszyło temat tego pojazdu z Łazienek. Zastanawialiśmy się, że w dzisiejszych czasach nikt by nie pozwolił na zainstalowanie takiego obiektu na placu zabaw chyba, że za siatką. Ja pamiętam go jako czerwony i pewnie ze względu na to – pożarniczy, ale nie upieram się, to dawno było. Masywy miał na pewno, bo wtedy dowiedziałem się jak to się nazywa. No i nie wyglądało to na wydumkę, raczej był to autentyczny pojazd.


benny_pl Said:

http://olx.pl/oferta/aro-forster-4×4-CID5-IDaswTL.html pozne Aro 10 w zadkiej wersji 1.9D renault (a nie 1.4B dacia)


http://olx.pl/oferta/opel-corsa-b-cabrio-1-4-CID5-ID3uZun.html – byłem z kumplem oglądać tę furę ostatnio. Chętnie byśmy to kupili, ale niestety nie stać nas na wywalanie takiej kasy. Problem w tym, że fura stała pod jakąś nieprzewiewną płachtą i CAŁA tapicerka jest dosłownie zapleśniała. Do tego kilka problemów z blacharką (podwozie wyglądało na zdrowe) i właściciel wsiok. Podaję tu, bo a nuż kogoś zainteresuje, a fura chyba warta ratowania, biorąc pod uwagę jej kompletny bezsens, ale też rzadkość (w Polsce to chyba jedyna na sprzedaż w tej chwili, w Niemczech są dwie).

Jakby co to postaram się udzielić więcej informacji mailowo, żeby ktoś nie musiał jechać zupełnie w ciemno tak jak my.

Są i pozytywy – 2x taniej kupiliśmy gaźnikowego Puga 205 1.1 😉


Kosa Said:

Jako alfetta opisany jest alfasud sprint.


krytyk Said:

Sugerowałbym zmianę czcionki encyklopedii na jakąś śmierdzącą gratem, przykładowo z maszyny do pisania.


krcr Said:

Drogi Zbigniewie Łomniku. Parokrotnie próbowałem pobrać plik PDF i za każdym razem zrywało transfer przy 88-90% (~20M)


UZAM-412 Said:

Co tak mało? Wincyj marek aut :) Tak poza tym fajny pomysł.


leternjus Said:

Weź daj komuś zarobić i niech zrobi to porządnie graficznie – nie sęp się tak.


notlauf Said:

po co? jaką ja będę miał z tego korzyść?


Błażej Said:

Miałem GSA. Szkoda, ze już nie mam bo bym sam zdjęcie podesłał choć gdzieś mam jego fotki jeszcze i to niektóre na kliszy. Jest w “encyklopedii” pytanie dlaczego tyle jest GS/GSA na Pomorzu. Otóż są tam ich najlepsi w Polsce restauratorzy i miłośnicy Sławek i Radek S. Rozbierają auta do gołej blachy i składają jak trzeba do kupy po naprawie i renowacji wszystkiego co się da.


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1