zlomnik.pl

Home |

Klin na niedzielę: Subaru i klasyczny pecet

Published by on November 13, 2011

Pamiętacie być może – jeśli jesteście starzy – że kiedyś komputery osobiste typu PC (czyli komputery osobiste typu komputer osobisty) dzieliły się na nędzne XT, lepsze AT oraz 286, wypasione 386, tłuste jak tucznik 486 i nieosiągalne Pentium. W XT mogliśmy liczyć na system operacyjny DOS, kartę graficzną Hercules, stację dyskietek 5,25 i taktowanie na poziomie od 4,7 do nawet 10 MHz w trybie turbo. Niestety niektórym XT dramatycznie brakowało twardego dysku – sam spotykałem się jeszcze dość powszechnie z takimi komputerami, co pokazuje, że jestem naprawdę zajebiście stary. Komputer PC XT zaprezentowano w roku 1983, a jego zmodernizowaną wersję – w 1984. Kolejny rok, 1985, był jeszcze ciekawszy, ponieważ na rynek trafiło futurystyczne Subaru XT i można było mieć fajny komplecik.

O Subaru XT już pisałem parę razy, i na złomniku, i w prasie papierowej, ale warto przypomnieć: trochę było TUTAJ, a trochę dodam – Subaru XT było zdecydowanie najbardziej futurystycznym pojazdem dostępnym w USA w latach 80. – nikt nawet nie zbliżył się do tego poziomu absurdu, jaki zaoferowała firma spod znaku Plejad. Zastosowano kształt, który znany jest wszystkim tym, co mieli kiedyś przykrość przesadzić z sobotnią imprezą – kształt klina. Dlatego jest to idealna fura na niedzielę.

Spoglądnijmy sobie na wnętrze, że tak Wam po krakosku powiem. Wygląda jakby właśnie wysiadł z niego Luke Skywalker albo kapitan Picard. Ta dźwignia pośrodku służy do skoku w nadprzestrzeń – gdyby nie działała, to trzeba wyjąć z bagażnika R2-D2 (z procesorem od PC XT), podłączyć go do złącza OBD i on naprawi. Panele przy wolancie uruchamiają lasery, dezintegrujące inne auta na drodze (zawsze marzyłem o takim wyposażeniu), a prędkościomierz wyskalowano w Warpach. Mamy też przycisk Height do regulacji wysokości lotu. Ha ha ha żarty na bok, to auto naprawdę ma pneumatykę!

Auto prezentuje się nadzwyczaj godnie. Zwykle te samochody są w Polsce w stanie agonalnym. Ten potrzebuje lekkiej kosmetyki i to wszystko, a na uwagę w szczególności zasługują oryginalne kołpaki i oznaczenia oraz dość mało wypierdziane wnętrze. Mamy też cenę: 7500 zł. To niemało, ale w sumie trudno o ładne auto z lat 80. z taką dawką kosmicznego futuryzmu, wyglądające jak służbowa fura Grace Jones z “Zabójczego widoku” (przygody Bonda z 1985 r.). Za tyle możemy kupić sobie nudną jak przemówienie Jarosława Kaczyńskiego Suprę MA70, lub równie “ciekawego” Nissana Silvię S12. O ładnej RX-7 za te pieniądze nie ma co rozmawiać, a żadne ze wspomnianych aut nie ma napędu na 4 koła.

Jakbym miał takie Subaru, to koniecznie kupiłbym sobie do niego komputer PC XT i woziłbym w bagażniku. Byłoby jak w “Pimp My Ride” a’la lata 80.

link




Comments
Żelazny Said:

Powiem tak. “Miliard”. Genialny, co jest podkreślenia na każdym kroku. Przypomina mi Scimitara trochę, co czyni go jeszcze bardziej zajebistym. Jego następca też jest fajny, coby nie mówić.


M.T. Said:

No i się zakochałem ;(


Remq Said:

Omajgod moje marzenie… Tylko jeszcze z deską w digitalu. Cudo!
A tu jak tata radził synowi kupić subaru http://www.youtube.com/watch?v=sGu7f0gSGME&feature=related


2k2 Said:

Ja bym wozil w nim komputer MEMOREX z bursztynowym monitorem, na ktorym widac wypalone ramki programu do rozliczen bankowych, cos takiego dostalem od znajomego ktory przywozil rozne fanty z niemieckich wystawek. W czasach XT oczywiscie.

Oraz najlepszy sprzet do dezintegracji mial Marek Biliński w teledysku do “Ucieczki z tropiku”.

P.S. Pamietam owczesna reklame wypożyczalni sprzetu komputerowego: “Chcesz kupic twardy dysk 20MB? Nie spiesz sie, lepiej wypożycz!”, cos kolo 1988 albo wczesniej. Zabawne.


garwanko Said:

I jizzed in my pants :-(


Gwiździor Said:

przód troszkę jak honda prelude III gen z przed liftu.


v8tatra Said:

Parę m-cy temu ten egzemplarz stał za 5700 do negocjacji tez w starachowicach i po tel. zbiłem 3stówki,ale nie pojechałem.(
ciekawe czy to właściciel(ówczesny) podniósł, czy ktoś w okolicy 5tys lub niżej odkupił i próbuje swoich sił w pośrednictwie;) -obstawiam to pierwsze bo to samo miasto;)
natomiast ten piękny toronado koło m-c temu “poszedł” przez allegro za chyba coś koło 4tys.we wrocławiu,(jeżeli się mylę to poprawcie;) przy pierwszej sprzedaży zadzwoniłem i dowiedziałem się że dwómas jest padnięty i trzeba zaspawać – łał powiedziałe i więcej o nic nie pytałem, ani z błędu nie wyprowadzałem;)
teraz jest k/krakowa jeśli możecie go zobaczyć i powiedzieć co mu tak naprawde jest ..piszcie ..dzięki


-tommy- Said:

XT, BRAT, Sambar same rodzynki z pod znaku plejad. Może znajdzie się tu kiedyś coś o dwóch pozostałych. W zasadzie do komentowania skłoniła mnie informacja o sugestii zaspawania DMF/DKZ, widzieliście takie coś na oczy, to znaczy pospawane DKZ? Jak by ktoś miał zdjęcie takiego czegoś proszę o przesłania na tomek@mutt-team.com. Po prostu nie mieści mi się to w głowie a już zupełnie że ktoś by mógł zalecić klientowi taka naprawe.


michal_wu Said:

W nawiązaniu do poprzedniego artykułu, o tym, jak Renault zajumało Beskida (wiem, że autor twierdził inaczej, ale partia siusiorów ma inne zdanie) – widzę, że i Citroen postanowił mocno “zainspirować się” nie swoimi ideami. Kojarzycie dolną linię szyb bocznych C4 picasso? Przipadek?


Gzara Said:

To Auto to masakra, Ma niesamowity klimat lat 80. Japońskich lat 80. I cena nie jest taka straszna jak za tak żadkie auto i stan o ile tak wygląda na żywca.


Robert Turos Said:

Ale z tą kierownicą to już przesadzili 😛 jak to w ogóle trzymać i skąd wiadomo, czy jest we właściwym położeniu, jeśli chcemy jechać prosto.


notlauf Said:

Ja nigdy nie sugerowałem nic o spawaniu DMF/DKZ. Najlepiej je wymienić na zwykłe jednolite. Chyba że masz auto benzynowe, bo tam dwumasa wytrzymuje dużo więcej.


v8tatra Said:

“o ja głupia blondynka” zapomniałem wstawić link do toronado ;))
http://allegro.pl/oldsmobile-toronado-3-8-v6-tornado-trofeo-i1926046249.html
ale gdzi tam dwumas?? powiedzcie;


Patryk Said:

Taki egzotyk u nas w mieście a ja nie widziałem …


mjr. Kupricz Said:

A pewnie mapę wtrysku można wgrać kseciakiem marki Kasprzak, jak kiedyś gry na ZX Spectrum. Pamiętam te dźwięki bi, bi, pi, pi.


nocny Said:

No to wiem na jakie następne auto będę zbierał kasę. Gdybym wiedział wcześniej to może nie popełnił bym XM.
Ps. do czego służy przycisk BEAM?


Marlon Said:

Beam = światła drogowe (high beam), znaczy długie.


Rusty_mike Said:

Niezłe cacko. Ale jak dla mnie Supra MA70 to ideał.


franek Said:

Miałem okazję takim jechać. Trlefere bo nie prowadziłem.
Ale zapamiętałem przycisk do odłączania napędu na gałce zmiany biegów.
Za pierwszym razem myślałem że gość chciał mnie katapultować jak w filmach 007.


Andrzej Wawa Said:

Wita Jestem zainteresowany zakupem takiego pojazdu, porośba o informację jeśli było by zainteresowanie odsprzedażą mój mail. andrzej.narozniak@wp.pl

Pozdrawiam serdecznie


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1