zlomnik.pl

Home |

Skanuj na chwałę złomnika: Transport i Łączność A.D. 1976

Published by on November 30, 2011

22 OSOBY JESZCZE NIE ZAPŁACIŁY ZA KALENDARZE, PROSZĘ O OSTATECZNE POTWIERDZENIA PRZELEWÓW

Kiedyś była taka akcja “pompuj rower dla szatana”. Nie mam pojęcia o co chodziło, ale za to mogę zainicjować tak naprawdę zainicjowaną już akcję “skanuj na chwałę złomnika”. Masz w swoich rodzinnych zbiorach jakieś zdjęcia samochodów z lat 60., 70. lub 80., a może jeszcze wcześniejsze? Skaner w dłoń i do dzieła, sława i chwała na złomniku gwarantowane, a do tego skanowane galerie będę zamieszczał również na fejsbuku, żeby i Cukierberg coś z tego miał, może sam jest fanem złomnika i np. jeździ Chevroletem Citation.

Tym razem dostałem niezwykle ciekawe zdjecia samochodów z pokazu floty samochodowej instytucji, której pełna nazwa brzmiała “Państwowe Przedsiębiorstwo Użyteczności Publicznej Poczta Polska Telegraf i Telefon” z roku 1976. Pokaz odbył się na placu Zwycięstwa. Myślę że fotki nie wymagają podpisów, mogę tylko powiedzieć, że znalazłem wreszcie idealny styl na Malucha, a tym Fiatem 125p w kombi i tym Starem-kabina-brygadowa jeździłbym cały czas w kółko tam i z powrotem, fuck yeah.

Zeskanował Dominik Dąbrowski




Comments
garwanko Said:

Kuuuuuuuuuuuuu*******waaaaaaa!!!!!

Odpadly mi oczy!


BB Said:

koło domu moich dziadków była ‘łączność’. gdzieś jest zdjęcie z balkonu z całym placem żuków i nys w tle


kenji Said:

@#$%^&*(&^%$#@#$%^&*&^%$#@$%^&!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK YEAH


MrFafik Said:

Ale faktycznie jest to jakiś pomysł na Malucha/125p


Marlon Said:

trzech synów matka miała
dwóch słynęło z mądrości
a trzeci, co był głupi
poszedł do łączności

http://youtu.be/t0-XjgUpLfg

kiedy mieszkałem na podwarszawskiej wsi spokojnej i wesołej 25 lat temu, to zastanawiałem się co robią człowieki w autach z bordowym paskiem i napisem ŁĄCZNOŚĆ


TaTo Said:

To musi być ORWO!
Pamiętam, jak będąc małym szpryncem wyczekiwałem w każdy piątek pod kioskiem, aż Żuk Krul Drók z Łączności przywiezie Express Wieczorny. Ponieważ dla dziecka nazwa “Wieczorny” była nie do końca zrozumiała, zdarzyło mi się pomylić i poprosić o”Express Wczorajszy”. Nie mieli.


TaTo Said:

A takim malaczem mógłbyś zaparkować wszędzie.


Barti Said:

_krrl Said:

POCZTA OBJAZDOWA, ależ to genialne!


M.T. Said:

Teraz zaczynam żałować, że mój dziadek był nędznym handlarzem nielegalnym spirytusem w latach 70-tych :/ Rozwoził po wsiach Moskwiczem 412.


Harry Reems Said:

Nie jestem przekonany czy wspomniany instytut miał cos wspolnego z Łącznością. Wydaje mi sie (aczkolwiek moge sie mylic) ze Łączność byla czy tez jest powiazana z Poczta Polska. Nie wiem czy nie jest to dzisiejszy Transpost.
Co do ich baz to pamietam z dziecinstawa ta duza na Ratuszowej, w starych carskich koszarach.


Momik Said:

Harry Reems – zgadza sie , zlomnik juz poprawił :) Samochody jezdziły dla PPUP Poczta Polska Telegraf i Telefon. Bazy transportowe nazywały się Zakładami Transportu Samochodowego Łączności, obecnie Centrum Logistyki. Na Rauszowej w Warszawie nadal baza sie znajduje :)


cziken Said:

Jakie piękne służbówki. Teraz to się wszystkim w głowach poprzewracało, Skoda Octavia w Kombiku to już za mało


syreniarz Said:

“Oczy wypadły mi na podłogę i wybuchły jak ruskie kineskopy.”


Tomasz Said:

Przepieknie pomyslana kabina w Starze. Tak zwana DoKa.


brazer Said:

a i tak “mleko ma najszybszy transport, bo inaczej się zsiada”


Bandit Said:

Achh pamiętam te stary w różnych wersjach. Jak odszukam w przepastnych zakamarkach moich szuflad zdjęcia sprzętu LWP to wrzucę.


wws Said:

losowość okien w brygadowym starze jest onieśmielająca. nie odważę się zapytać co autor miał na myśli.


Harry Reems Said:

Dwa razy standardowy zestaw plus jedno trapezowe ukszltaltowane tak, zeby wypelnic luke przed tylnymi drzwiami?


leenny Said:

Mega foty !!
Jest tu nawet skrzyniowa 28 z podestem hydraulicznym z tyłu! Rany boskie myślałem że to pojawiło się w zachodnich dostawczakach dopiero w latach 90-tych a tu taki zonk już w latach 70-tych na naszym starze!
Piknie!


Seven Said:

Jelcz wymiata, a na 4 od końca fotce pierwsze HADES-y :)


Mack Said:

no dokładnie. ten STARtrek z windą mnie zaskoczył. i wyzej z HDSem tez ładny. fajne te DoKi na żuku i starze 😀


night rider Said:

A gdyby mi jeszcze ktoś powiedział co mieli na Nysach z masztem teleskopowym, to już w ogóle byłby miód…


Tomek Said:

Ale bym jeździł kurna na dwie ba na trzy zmiany


jacekes Said:

A ja bym chciał tego żuka ze sprzętem pomiarowym w środku. Ależ bym miał zabawę! (Z wykształcenia jestem inżynierem łączności. Czyli trzecim synem. Ti tata titi tata…)


Harry Reems Said:

Mi sie podoba Żul do przewozu kosztownosci z sejfem. Przypomina mi czasy gdy kudzie pakowali kase pancerna do bagaznika Subaru Imprezy WRC ze wzgledow fiskalnych.
Ah jakbym chetnie przeczytal test porownawczy obu tych pojazdow specjalnych z dwoch roznych epok…


mjr. Kupricz Said:

Mam kalendarz złomnika! Fak je!
Super zdjęcia, pojazdy użytkowe nie są często prezentowane. A bankowóz na Żuku… kurcze kiedyś pisałem artykuł o bankowozach, ale tych obecnie produkowanych. A opisać te stare bankowozy. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś większość sejfów była produkowana przez zakłady należące do Zakładów karnych i pracowali w nich więźniowie. Ciekawy sposób na reedukację.
Stary z tymi polskimi HDS-ami to pamiętam, tak samo jak z “winadmi”, choć nie wiem, czy to była polska produkcja, czy import dewizowy.


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1