zlomnik.pl

Home |

Idąc ulicą: Toyota Crown Deluxe Diesel

Published by on December 20, 2011

Uwielbiam samochody, które udowadniają, że ci, którzy twierdzą, że w Polsce są “tylko trzy sztuki” danego modelu i sa gotowi się o to założyć, muszą potem zjeść gąbkę z siedzenia w ramach przegranego zakładu. Na ten przykład AE86. W 2004 czy 05 r. słyszałem parę razy, że “W Polsce nie ma ani jednej trzydrzwiowej hachi”. A ta biała z tablicami WW co jeździła po Warszawie? A czerwona WZD 580R? A moja WOS T294 i druga z bardzo podobnymi tablicami? A ta srebrna SZA? A Skomo? Ha ha ha, normalnie LOL.
Podobnie rzecz ma się z modelem Crown typ S11. “W Polsce takich nie ma”, orzekają znawcy. To, że trzy sztuki (lub więcej) ma czytelnik złomnika Piotr, a kolejna stoi sobie za płotem dilerstwa Toyoty w Płocku, nie ma znaczenia. A teraz proszę: oto kolejna, z tablicami TST. Zdjęcie zrobił Patryk, ale tajemnicą pozostaje, co oznacza “DIESEL” na tylnej klapie (tak, wiem, oznacza silnik Diesla, bardzo śmieszne). Crown był dostępny w Niemczech wyłącznie z silnikiem 5M, czyli rzędowa szóstka 2.8 na benzynę (MS11). Typ LS11 z dieslem (silnik L) występował tylko w Japonii. To nie jest wersja JDM, a zatem stawiam na mocne “bragadoccio” typu “ej yo, ziomy, zamontowałem do swojego paliwożernego samochodu silnik od beczki i będę się tym chwalił”. Gratulujemy.

Image Hosted by ImageShack.us
By notlauf at 2011-12-20

Wniosek: w Polsce jest znacznie więcej ciekawych samochodów niżby się nam zdawało, tylko że grzyby kiszą je po wioskach i PRL-owskich garażach i wyjeżdżają raz w roku. A wkrótce dołączy do nich, mam nadzieję, kolejny ciekawy pojazd naszej ulubionej japońskiej marki, ale to zupełna tajemnica i żaden poliszynel o niej nie wie.




Comments
ole Said:

Podoba mi się to oznaczenie “Deluxe Diesel” a nie jakieś liche tdi cdi itp.


michal Said:

I to taka nie zżarta bardzo:)
Podobna do nissana lauera trochę :)


1.5X Said:

Żeby tylko do tych wszystkich grzybów bylo jakieś dojście. Ja od pół roku dzień w dzień szukam w ogloszeniach jakiegoś borewicza w dobrym stanie za rozsądną kase w okolicach Wawy i nic. A napewno gdzieś w okolicznych garażach stoją sobie takie.


Rocky Said:

W sobotę ją widziałem pod Biedronką na Granicznej w Starachowicach o.O
nawet nie spodziewałem się że ja spotkam na złomniku ;]


Zeta Said:

Oznaczenie Deluxe nadaje dieslowi (który ma roboczo-ciężarówkowe pochodzenie) takiej klasy i szyku.


kasia Said:

ta nie wygląda na zakiszoną, lecz sensownie użytkowaną. zazdraszczam!


oppelner Said:

Skoro diesel i na starachowickich blachach to musowo ma silnik Stara.


cfaniak Said:

Drogi Złomniku właśnie swego czasu widział ja Levina 3d zapitalającego po Powsińskiej na felgach z Celici Supry i choć był brudny jak by się wytarzał w kałuży to nie powiem, jak przejechał koło mnie to coś mi drygło :) To jest jeden z tych co wymieniasz?


notlauf Said:

Najprawdopodobniej tak, ale jaki miał kolor?


Buckel Said:

Sam miałem takie idiotyczne auto – Toyota Crown S5 przed liftem, rocznik 1968. Nie występowało nawet w Austrii. A moje było z Libii. I na pewno jest w Polsce drugie.


Japanimport Said:

mam takiego diesla w niezłym stanie:)


notlauf Said:

Fotka albo nie wierzymy


BB Said:

podkręciłbym mu dawkę na pompie na maksa i jeździł przed ministerstwem środowiska z gazem w podłodze!


cfaniak Said:

To był kolor biały.


Japanimport Said:

Prawda jest taka ,że większość fajnych Toyot już wyjechała do Afryki lub na export. Sam sprzedałem tak te71 z silnikiem 2TG do Belgii, 3sztuki ke70 w tym jedno kombii.
Jeżeli chodzi o hachi to jest to oczywiście poszukiwana wersja ,ale jest tego jeszcze trochę np. w Poznaniu stoi jedna sztuka pod drzewem od 5lat na prywatnej posesji.
Właściciel – student wyjechał do USA i został tam na trochę dłużej.


Poliszynel Said:

posthraffiam zuomnika!!!


Lalek Said:

Swego czasu pracowałem prawie przez rok w dilerstwie Toyoty pod Płockiem – ta wspomniana Toyota Crown była chyba ulubionym samochodem mechaników, co za dźwięk z sześciocylindrowca :-), ale szef miał także dwie celiki (1979 i 1981) w stanie idealnym, coś tam jeszcze czego nie pamiętam, i ze dwadzieścia innych toyot w stanie mniejszego lub większego rozkładu – wszystkie, podkreślam – wszystkie godne obecności na złomniku :-)


kaz Said:

To jest 100% oryginalna wersja bo to moje auto


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1