zlomnik.pl

Home |

Saab 96-3: genialny, ale i tak by ich nie uratował

Published by on December 27, 2011

WYGRAJ KALENDARZ BMW CLASSIC W SUPER KONKURSIE

Wprawdzie nie studiowałem na zootechnice, ale znam kogoś kto studiował. I tam na tej zootechnice mówili wyraźnie: jeżeli zadajesz zwierzęciu śmierć, zrób to szybko, tak żeby nie cierpiało, nie musiało konać w agonii. Trach i gotowe. Nie wiem dlaczego nie ma to zastosowania do firmy Saab, która wije się od jakiegoś roku w przedśmiertnych drgawkach i nikt jakoś nie może ulżyć jej cierpieniom. Nie ma Saaba, koniec – zamiast tego w Pol-Mocie w Lublinie będą budowane chińskie klony Toyoty Cami alias Daihatsu Terios.
Tymczasem koniec oficjalnych produktów Saaba wcale nie oznacza, że ludzie przestali je dłubać, a nawet wręcz przeciwnie. Tym razem trafiłem na interesujący projekt, który z pewnością zmrozi i zagotuje krew w żyłach purystom, ale my – ludzie z hormonem złomnika – będziemy raczej cmokać nad nim z zachwytu. Co bowiem było największym problemem schodzącego modelu 9-3 Aero? Oczywiście jego ultranudny, korporacyjny wygląd, i to, że był czterodrzwiowym sedanem. Jakbym chciał czterodrzwiowego sedana produkcji GM, to bym sobie kupił Chevroleta Caprice. Na szczęście tę sytuację dało się zmienić. Nie bojący się wyzwań mechanicy z Anglii, a dokładniej z firmy Neobrothers, uznali, że to, czego najbardziej brakuje 9-3 Aero to nadwozie od starej 96-tki. Nie pasuje? E tam. Tu się dospawa, tu poszpachluje, tu poszerzy, i można dorzucić tylne lampy w stylu Skyline’a.

No i co? Jedyne, co się ciśnie na myśl, to to, że ten model 9-3 Aero powinien był od razu tak wyglądać. I tyle ważyć. I wtedy też nikt nie chciałby go kupować, i Saab by zbankrutował, ale w jakim byłoby to stylu…

GALERIA Z BUDOWY dzięki Build Threads




Comments
garwanko Said:

notlauf Said:

Garwanko. Zgłoś się do konkursu. Dziękuję.


Lazkoz Said:

O, goscie sa z tego samego hrabstwa co ja.


Żelazny Said:

Bardzo ładny, aj.


Oxej Said:

Z tego, co mi wiadomo, to Pol-Mot miał robić Grand Tigery będące podróbką Toyoty Hilux, a nie Cami.


Gracjan_Rpztocki Said:

helmut Said:

W sumie wszystko fajnie ale niesmak pozostał :)


TaTo Said:

Cholera, pomysł zajebisty. Choć za tylne lampy wielki minus, prosiło się o zostawienie oryginału. No i myślałbym raczej o szerszym rozstawieniu i przedłużeniu oryginalnych błotników, zamiast tych poszerzeń.


piernik Said:

@Oxej Grant tajgery są klepane w LU a te nowe wynalazki mają do nich dołączyć.
Co do Saaba……..fajne tylne lampki 😉


rzuraf Said:

żółty concept na koniec mnie zabił :(


tsss Said:

Ja bym klasycznie urżnął po długości przez środek i poszerzył całą budę, nie byłoby aż tak widać że podłoga jest za szeroka.


Antek Said:

E tam, jeśli już ma być czterodrzwiowy sedan od GM, to wolałbym mięsnego Holdena z LSx…


przemowski Said:

Podoba mnie się ta pomysła. Już oczyma wyobraźni widzę Borewicza na podłodze z Leganzy lub Warszawę na bebechach fiata 125p. Są tu jakieś mistrze od virtual tuning co to pomotają? A jakie są Wasze koncepty? Ciekawym wielce….


Oxej Said:

@piernik
oo, dobrze wiedzieć, bo pierwsze słyszę o tym


_krrl Said:

no dobra, a teraz pytanie- co nie tak było z 9-3, że go porżnęli? skoro zabrali podwozie i silnik to nie wyobrażam sobie co moglo zepsuć sie aż tak żeby nie opłacało się go naprawiac


Maciek Said:

A ja tam bym wolał Saaba 9-3 na podwoziu dwusuwowego 96. To by dopiero było coś…


kajtek Said:

Te tylne lampy dość makabryczne…


notlauf Said:

ZIEEEEEEEEW… ale nius…


Paladinus Said:

Fuj! Jak mogli tak skrzywdzić piękny samochód!


Zoltan Said:

Obejrzałem fotki szybciej niż zdjęcia filmików na redtubie i doszedłem. Doszedłem do wniosku, że to bez sensu tak kaleczyć nowego Saaba, który powinien zgnić na złomowisku bądź pod prasą.


Qropatwa Said:

Fajny był ten 9-3 kombik z bebechami Vipera.


_krrl Said:

tak właściwie to oni zniszczyli oba samochody dodatkowo ohydząc efekt finalny


b-art Said:

cholera uwielbiam takie projekty.. co nie zmienia faktu, że te światła z tyłu od ferrari są mega turbo chujowe.. :)


mjr. Kupricz Said:

96 ma takie fajne oryginalne tylne światła, też uważam, że je powinni zostawić.


JonVon Said:

Złomnik jest beeee bo nie lubi Saab’a :/


notlauf Said:

Saab moźe być dwusuwowy i wtedy bym go lubił.


JjF Said:

Czad! Fajnie, że Saabik nie poszedł na żyletki, o grom wykonanej przy nim pracy budzi respekt (a przy tym jaki czyściutki warsztat!). Co prawda efekt końcowy też mi się nie podoba (najfajniej wyglądał projekt w połowie remontu), ale o gustach się nie dyskutuje. Oryginał Saab 96 można zobaczyć tutaj: http://ikm.wz.cz/index.php?module=articles&action=show_article&id=0000000098 (opis z roku 1974)


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1