zlomnik.pl

Home |

KONIEC MEGA KONKURSU! GŁOSUJ NA FINALISTÓW!

Published by on January 02, 2012

Przez ostatnich kilka dni na złomniku trwał konkurs aktywizacyjny “SZOŁ OF JOR RAJD” ( LINK – w tym konkursie trzeba było przysłać zdjęcia i opis swojego pojazdu. Zdjęcia traktowałem w miarę pobłażliwie, jeżeli ktoś np. nie dał jednego, ale inne były OK, to też brałem je pod uwagę. Nie wziąłem tylko pod uwagę tych nadesłanych po terminie, bo i tak był przedłużony, więc bez przesady z tym spóźnianiem. W konkursie są do wygrania nagrody – kalendarz BMW i nowe naklejki złomnika. To Wy zdecydujecie kto je dostanie. Głosujemy za pomocą linku zamieszczonego na końcu wpisu (ankieta internetowa). Głosowanie trwa 24 godziny – do jutra do 23.00. Potem prezentuję wyniki.

Zgłoszeń było sporo – wkrótce zrobię z nich dużą galerię. Wybór nie był łatwy, a już zwłaszcza trudno nie było wybrać samych Maluchów i Toyot. Były takie oryginalne propozycje jak Kleinschnittger i moje ukochane Daewoo Damas. Wypada jednak być od czasu do czasu w miarę obiektywnym i oto pięciu finalistów w losowej kolejności niealfabetycznej. Opisy pochodzą od właścicieli.

JEDEN: Fiat 2300 w wersji 2+1. Wcielone zło. Przy nim Christine to zaledwie jakaś popierdółka. Kupiony jakiś czas temu przez mojego kolegę, (konesera i pasjonatę 6-cio cylinfrowych fiatów z lat 60. Do ślubu pojechał fiatem 2300 sedan, w ostatnią drogę ma życzenie pojechać tym oto wynalazkiem). Samochód wspólnie uruchomiony http://www.youtube.com/watch?v=h_rNlrEH1Rc Dziś, z okazji konkursu został odpalony ( to były czasy, nawet karawan mógł mieć gaźnikową, rzędową szóstkę…) i powarczał sobie przez dziurway wydech. Zabija samym spojrzeniem czterech reflektorów carello, warczy złomnikowym silnikiem (moim zdaniem 150% złomnika – przecież to półtora silnika dużego fiata!) skrada się jak na jeżdzące zło przystało ( wyposażony jest w przeciwieństwo over – drive’a czyli reduktor na wyjściu ze skrzyni, do jeżdzenia po cmentarzu). Jest też odpowiedzią na pytanie ludzi gromadzących się na Krakowskim Przedmieściu. Już wiadomo gdzie jest krzyż…




———————————————————————————————

DWA: Moja Nysa 325 z 1980 roku. Najbardziej złomnikowe auto z polskich aut, bo złomnikiem jest z definicji i fabrycznie. Nadwozie Lublina na podwoziu z prototypu Honkera (4×4 kiedyś), każdy jeden element wzięty z czegoś, co wtedy produkowano (no, oprócz blach). Gdyby tego było mało, to w subtelny sposób wypieprzono napęd 4×4 i wstawiono silnik UAZa zamiast Poloneza. Profesjonalne zaślepki po drążkach reduktora na nitach. Pięknym detalem jest też grill – powiększona wersja atrapy ze 125p, okulary obrócone o 180 stopni, metalowy środek.
Definicyjne “Rób Sam” prosto z fabryki.




———————————————————————————————

TRZY – Toyota Camry: Ten oto luksusowy sedan należał do mojej znajomej. Miał iść na złom. Za kilka banknotów z Jagiełłą, pojazd wraz z dokumentami i ekspresem do kawy w bagażniku, stał się moją własnością. Wyposażony w pełną elektrykę oraz klimatyzację. Tym sposobem upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu. Mam stare, auto wyposażone w nowoczesne gadżety, które tak lubią kobiety.




———————————————————————————————

CZTERY – Austin Metro: W lokalnej gazecie powiatowego miasta pojawił się tekst. Coś w stylu “Wraki szpecą ulice”. Pewien mężczyzna zobaczył tekst i zdjęcia, po czym krzyknął: “Metro! Muszę to mieć!”. I tak, jak się później okazało “minipapamobile”, gnije teraz na naszym podwórku :)





———————————————————————————————

PIĘĆ – Taunus 12M. Opisu zabrakło, ale dowiedziałem się tylko, że auto kosztowało 300 zł. To było dobrze wydane 300 zł!






Comments
Żelazny Said:

Jak się okazało, nie jestem sam ze swoim wyborem. Dasz wybłagać paczkę fotografii w dużej rozdzielczości?


Kraku Said:

Cholera, ciężki wybór…


Ulvraith Said:

Nysa wygrała u mnie opisem, lecz serce należy do omszałego, piętrowego kurnika. :)


dżosef Said:

Miałem takiego Taunusa. P4. W prawie taki samym stanie, trzymał się w kupię tylko dzięki świetnej jakości oryginalnemu lakierowi, we wnętrzu przed dziurę w podłodze wyrósł Sambucus nigra, tłoki w fordowskiej fałce stały na dębowo, bo poprzedni owner wykręcił świecę, a w bagażniku między prawą lampą a wlewem było gniazdo os.


Tony Said:

Osz kuerwa, zastanawiałem się czy wysłać moją beemkę, ale widzę że nie miałbym szans. W sumie nie wiem co podoba mi się bardziej, nyssan Jula czy toyota… Ech, głosuję na toyotę, jedyne auto w zestawieniu które jeździ 😉


Marian Said:

Mój głos oddałem na Camry, bo nie sztuką jest mieć kupę złomu na podwórku, lecz jeździć kupą złomu na co dzień – to jest to ! Do tego te zdjęcia i to auto mają taki postapokaliptyczny klimat. Camry królową złomnika ! 😀


AjronmeN Said:

Metro mnie położyło, przepiękna zabudowa, przedział bagażowy dla papieża i jeszcze automat. Nic więcej nie trzeba


Lopez Said:

fakt, wybór nielada… pada jednak na japońca – sam szykam takowego, a bardziej pieniędzy na niego


ponczak Said:

Dobrze, że nie robiłem fot mojego 316i bo nie ma podejścia w stężeniu złomnika.


Kraken Said:

Wybor byl trudny ale za opis nadwozia (2+1) glos idzie na Fiata 2300.


Radosław Said:

Naprawdę trudna sprawa. Będzie mi szkoda każdego samochodu, który nie wygra.


Marlon Said:

Austin FTW! Nie zdążyłem cyknąć Blazera odstawionego w krzuny bezpośrednio po remoncie blacharki i przeszczepie silnika, może kiedyś…
Opis Toyoty zasługuje na szczególne wyróżnienie przez wzgląd na interpunkcję a’la Kapitan Marchewa Żelaznywładsson ze “Świata Dysku”.


D Said:

Camry. Za wnętrze, wyglądające jak w każdej innej Toyocie, i za używanie jej na codzień.


Bartek Said:

Taunus! Zbieram oczy z podłogi. I również apeluję o fotki na tapetę :)


Vixa Said:

helmut Said:

wszystkie fajne ale jednak Camry czyli jezdze trupem na co dzień
Kiedy pojawi sie galeria wszystkich aut ?


[…] Dzień dobry, przypominam że trwa GŁOSOWANIE NA NAJBARDZIEJ ZŁOMNIKOWE AUTO. […]


Subscribe Via Email

Posts RSS | Comments RSS
Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1