Fura dnia: UAZ 3152 Huzar
Priwiet!
Tak podejrzewałem, że ruska armia to dalej musi mieć jakieś męskie sprzęty na stanie. Normalnie nie pisuję nic o pojazdach militarnych, ale ten zainteresował mnie do tego stopnia, że aż muszę poświęcić mu wpis. Wkrótce dowiecie się dlaczego. Oto UAZ 3152 – Huzar.
By notlauf at 2012-01-13
Jest to wydłużona wersja standardowego UAZ-a, który nadal jest produkowany na potrzeby wojskowe. Jego wygląd został unowocześniony przez dodanie obciachowych alufelg, plastikowych zderzaków i nakładki na grill – nikt nie wie, po jaką cholerę. Na uwagę zasługuje widoczne przetłoczenie tam, gdzie normalnie kończyłyby się tylne drzwi.
By notlauf at 2012-01-13
Wnętrze jest naprawdę ładne. W sumie po diabła komu prędkościomierz w terenie? Ważniejsze jest, żeby “masło” się nie zagotowało.
By notlauf at 2012-01-13
Sporo tu miejsca dla pasażerów, a i bagaże się zmieszczą na wakacyjny wyjazd z rodziną – całkiem jak we współczesnym SUV-ie.
By notlauf at 2012-01-13
Ma on jednak coś, co odróżnia go od współczesnego SUV-a, a co wiele osób chciałoby mieć w swoim Q7 czy X5 – zamontowany na dachu karabin maszynowy obsługiwany z wnętrza pojazdu.
By notlauf at 2012-01-13
Silnik jest opancerzony – płyty widoczne na zdjęciu są odporne na przestrzelenie. To przydatne wyposażenie w rosyjskim ruchu ulicznym.
By notlauf at 2012-01-13
Najciekawsza rzecz kryje się jednak pod maską. Nigdy bym nie przypuszczał, że trafi tu niezniszczalny toyotowski 5VZ-FE z Land Cruisera J9! Czy oni naprawdę jeszcze je produkują?
By notlauf at 2012-01-13
Pięknyyy! Ale seryjnej klatki bezpieczeństwa nie wspomniałeś ;(
Poddać “deplastyfikacji”, “dealusacji” i w sam raz na polskie drogi.
-“Mobilki, uważajcie na tego chuja w Passacie”
-“Tu UAZ, przyjąłem, likwiduję.”
Silnik idealny. A jeszcze lepsza lampka oświetlenia komory tegoż.
jeździłbym nim do pracy i strjelał bym w silniki wszystkich X5 kajenów i innych wynalazków
Licznik jest pierwszym zegarem od lewej strony, zaslania go kierownica ;]
Rosyjskojęzyczni pomóżcie, czy scorpion ma diesla z ANDORII ?!
Fajnie, że nie unowocześniają na siłę i wszystko można wybrać według uznania. Sprawiłbym sobie takiego UAZa na alu, z car audio i czujnikami parkowania. Ciekawe tylko dlaczego na liście opcji gniazdo zapalniczki kosztuje 90zł jeśli można sobie takie kupić na stacji benzynowej za 5zł (za 10zł są wodoodporne) i zamontować w 10 minut łącznie z prowadzeniem kabli.
Przy okazji warto przypomnieć tą reklamę:
http://www.youtube.com/watch?v=eKSlBUPg9Rw&noredirect=1
wnętrze zmodernizowane plastikiem – stare gołe blachy miały lepszy klimat, ale i tak nie jest źle. taki UAZ Patriot czy Simbir może mieć nawet ABS, poduszki czy klimę…
Schładzacz powietrza dachowy – zajebista opcja.
dwa rodzaje szperaczy – dobre!
Z cenami wyposażenia (i to netto) to jednak grubo przegięli ._.
Duża sprawa!
Ale prosił bym o 452 koniecznie z silnikiem toyoty i hamakiem w środku!
Taki mi się marzy 😉
Hamak mam!
Kamaz z tokarką w środku o.O Zniszczyło mnie to kompletnie:D
Nie wiem skąd skorpion ma silnik.. ale na pewno chipowany byłw Polsce przez ecusoft
Lampka w silniku -> tego nie znajdziecie nawet w Bentleyu!
Ostatni PRAWDZIWY samochód. Tylko karabin zamieniłbym na coś skuteczniej eliminujacego idiotów z ruchu ulicznego.
Niesamowicie wysublimowana stylistycznie podsufitka miażdży – nigdy dotychczas nie spotkałem się z taką dozą wyrafinowanego artyzmu w tak użytkowym pojeździe.Przerost formy nad treścią normalnie.
UAZ Pickup – piękny jest.
Mobilki. Uważajcie na tego kamaza:
http://www.youtube.com/watch?v=4FzS5wmsSpU&feature=g-all-lik&context=G2729697FAAAAAAAAAAA
Ten niby amerykański Skorpion przypominający wyglądem Uaza ma silnik Andorii, przynajmniej tak wynika z tej tabliczki a i na zdjęciu wygląda do na jednostkę Andorii. Ciekawe z czego ma to niezależne zawieszenie i co ma w sobie amerykańskiego. 😉
Ja mam zdjęcia BMW X3 z karabinem na dachu (kilka takich używają w ZEA): http://www.worldarmypictures.com/index.php?module=media&pId=100&category=gallery/pictures/middle_east/united_arab_emirates/land_forces/wheeled_vehicles/bmw_x3_sf
a jak ktoś się postara to znajdzie “Touarega” z zamontowanym zdalnie sterownym stanowiskiem strzeleckim:
http://www.autosio.de/Autoblog/autobilder/volkswagen-touareg-bundeswehr-edition-bilder/
Zresztą, żeby nie być gołosłownym to kilka zdjęć uzbrojonych Toyot z mojego archiwum:
http://i53.photobucket.com/albums/g63/Matchwat/017.jpg
http://i53.photobucket.com/albums/g63/Matchwat/03.jpg
http://i53.photobucket.com/albums/g63/Matchwat/06.jpg
Wot i krasiwyj Kama3: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=egyHc9MpCUA
Mnie eta jebjut w gaławu, paka druzja!
Lampkę w silniku to ja miałem w Calibrze ( i to bez tuningu)
Swoją drogą (jako posiadacza UAZa od 12 lat) kompletacja tego samochodu trochę mnie dziwi – po co w wojskowym, opancerzonym samochodzie nienaprawialne w warunkach polowych alufelgi czy zderzak – kandydat do połamania na pierwszej skarpie… O to ile wytrzymują oryginalne mosty (szczególnie przednie półośki) z tym silnikiem nie pytam, bo żywotność nie jest parametrem, który rozpatruje się na pierwszym miejscu przy projektowaniu samochodów wojskowych…
Symulator UAZa podobnie zaawansowany jak jego podsufitka 😉 http://www.tarmot.pl/pliki_do_pobrania/symulator_jazdy_uaz.html
Żywotność podzespołów ma bardzo duże znaczenie w pojazdach wojskowych, bo to przekłada się na koszty ich eksploatacji oraz tzw. gotowość operacyjną, czyli po prostu dostępność sprawnego sprzętu w danej chwili. Tymi zasadami oczywiście kierują się nowoczesne, zawodowe armie.