zlomnik.pl

Home |

Ryjek na rynek: Mitsubishi Starion JEDYNY TAKI JAK LEMUR

Published by on January 26, 2012

BIAŁE NAKLEJKI JESZCZE DOSTĘPNE!

Wyrażenie “Jedyny taki” przeniknęło już całkowicie do mainstreamu, do tego stopnia, że ostatnio jest nawet jakaś reklama, w której występuje chyba lemur Jedyny Taki. Lub jest to może surykatka.
Oczywiście lemur Jedyny Taki powinien jeździć też jedynym takim samochodem, niestety tych na Allegro jest tak dużo, że nawet gdyby codziennie jeździł innym, to nie objeździłby wszystkich przez całe swoje lemurze życie.
Np. jedyny taki jest Mitsubishi Starion. Tak jak nie jestem fanem japońskich aut sportowych z lat 80. – nieszczególnie porusza mnie Celica RA40, ewentualnie byłbym gotów zgodzić się na Silvię S12, ale tylko w wersji dwudrzwiowej, tak Starion naprawdę wzbudza we mnie szczery zachwyt. Jest dla mnie nawet fajniejszy niż Subaru XT, choć trzeba przyznać, że nie wygląda zbyt oryginalnie w porównaniu ze swoim boksującym rywalem. Jednak ma w sobie takie coś – wszystko w nim wygląda jak rok 1985. Full przeszklony tył, poszerzenia, lotka, napisy – kwintesencja mojej ulubionej dekady. A do tego pod maską stary, dobry 4G63, który po jakichś 25 latach produkcji poległ w zderzeniu z Euro 5. Jeśli miałbym jeździć taką sportową furą – to tylko Starionem.
Sprzedawane auto wydaje się być w bardzo dobrym stanie, co uzasadniałoby cenę 9900 zł. Niepokoi mnie jednak co innego. Oto wyimki z opisu “KLIMA ABS RADIO ALUFELGI”, a zaraz później dowiadujemy się o spalaniu tegoż pojazdu na poziomie 7,5 l trasa (wierzę) i 8,5 l miasto (plus cztery). To niestety może oznaczać, że sprzedający kieruje swoją ofertę do klientów, którzy normalnie kupują potaksówkowe Passaty B6 i Zafiry II, a teraz zapragnęli Stariona i najbardziej interesuje ich nie stan techniczny czy oryginalność, ale ile pali, czy ma klimę no i czy to idzie w gaziku. Można byłoby pokusić się kiedyś o zrobienie takiego opisu np. Bugatti Royale: “SKÓRA NAPĘD NA TYŁ MOC 300 KM BEZWYPADKOWY ORGINALNY PRZEBIEG 3100 km JEDYNY TAKI NA ALLEGRO”, a potem w opisie napisać np. “Silnik to bezkonkurencyjny R8 o pojemności 12 l, jego spalanie to zaledwie 6,4 l w trasie i 8 l w mieście, samochód jest bardzo zrywny i przestronny, dobrze się prowadzi, możliwość montażu instalacji gazowej”.

link

PS. Kto wysłał przelew z rachunku o końcówce 0085 tytułem “naklejki” bez podania danych nadawcy?




Comments
paulus77 Said:

a jak miał nazywać się ten model? :)


bjks88 Said:

eeee tam z tym spalaniem… Jak sprzedawałem civica 1.5 i napisałem w ogłoszeniu ,że spala mi 6l/100km na trasie to przyjechał gość tico z tekstem: ” Panie ja tu mam silnik osiemset to połowa tego co pana i pali mi pinć litrów więc jak możliwe ,że dwa razy większy silnik pali tylko 6 litrów?! ” Tyle, że mi on rzeczywiście palił 6l, nie jeżdżąc jak emeryt.


Marlon Said:

opis sprzedający mógł dać z przyzwyczajenia, bo normalnie to wiadomo pasaty w tedeiku. Sam starion za to – bardzo dobry na oko stan i dużo klawych szczególików. Napis turbo na zagłówkach, pasy mocowane do drzwi(!) i wnętrze ma o niebo ładniejsze niż jego spadkobierca Eclipse, o 2gen nie wspominając. A jeździłem chwilę eclipse 2gen z 4g63t jakieś 10 lat temu i po pierwsze mnie rozczarował mułowatoscią, po drugie smutek wnętrza do tej pory mi się śni w listopadowe noce.


SPGM1903 Said:

jeśli ktoś chciałby pojeździć sobie Starionem w rzeczywistości wirtualnej to może ściągnąć sobie grę Live For Speed ze strony. ale jeździć na myszce się nie da, nie mówiąc już o klawiaturze. To zdecydowanie symulator jazdy, więc kierownica wskazana :)


etherway Said:

Takiego samego miał znajomy rodziców, jeździł nim jakoś w latach 91-94, nie muszę mówić czym było podwiezienie mnie wtedy nim do szkoły…Później niestety misiek zaczął się sypać a wiadomo jak w połowie lat dziewięćdziesiątych było z częściami do japońców, zwłaszcza tych rzadkich więc znajomy zostawił go pod blokiem, gdzie służył jako leżak dla bandy podwórkowych kotów i gnił sobie spokojnie gdzieś tak do 2010r, nie wiem co się z nim później stało. O, tu go widać, pierwszy od góry… http://mapy.google.pl/maps?q=%C5%82%C3%B3d%C5%BA+styrska&hl=pl&ie=UTF8&ll=51.780075,19.490566&spn=0.00024,0.000449&sll=51.192442,5.994695&sspn=0.124579,0.229683&hnear=Styrska,+%C5%81%C3%B3d%C5%BA,+%C5%82%C3%B3dzkie&t=h&z=21&source=gplus-ogsb


notlauf Said:

SPGM1903 – to auto z LFS to trochę przypomina Stariona, ale nie bardzo. Trochę Mazdę RX7, a trochę nie wiadomo co. Jedno mogę powiedzieć – ja w LFS-a objeżdżałem wszystkich na myszce i klawiaturze. Leszcze z kierownicami mogli się schować.


Żelazny Said:

Jako gracz, który z LFS był (i czasem jeszcze jest) od 2002, zdecydowanie polecam.
Chcę go, pragnę bardzo. Miliard.


Żelazny Said:

Stariona oczywiście, a o LFS, to XR jest zdecydowanie odpowiednikiem Stariona, z zewnątrz, bo wewnątrz to pół 3k GT, pół kijwieco. XRG to narrow body, XRT to wide body.


BB Said:

ciekawe ile ten starion kosztował w DE, że pan handlarz postanowił go przywieźć. 500 EUR? wygląda nieźle, ale sądzę, ze na miejscu mogłoby się okazać, że jest jednak zmęczony.


Garwanko Said:

Chąda w stanie odpowiednim do miejsca w które wklejam link :)

http://otomoto.pl/honda-civic-manhattan-C22649449.html


Grimm Reaper Said:

Ślicznota, i pomyśleć, że nazywa się Starion przez pomyłkę pani zamawiającej naklejki 😉 Słowo Starion, tak jak słowo Camaro, nie znaczy zupełnie nic. Miał nosić nazwę Stalion. A tak na marginesie to jest niemal starszym bratem Chryslera (Dodge) Daytony. Daytona to była na wpół Starion, na wpół Eclipse.


etherway Said:

@Grimm Reaper to ja już nic nie wiem…we wpisie o Dytonie mówiłem, że z lekka podobne do Stariona ale podobno nic wspólnego nie miały…


notlauf Said:

Nie powiedziałbym żeby Daytona była na wpół. To było G-platform, wydłużone K-platform, a Starion był konstrukcją japońską od ア do ポ.


TomiTurbo Said:

Odkąd tylko byłem na tyle duży, że zacząłem rozpoznawać auta, odkąd kupiłem pierwszy katalog samochodowy (Motor) w empiku na Pl. Wilsona wiedziałem, ze na świecie sa dwa najpiękniejsze auta sportowe z Japonii: Celica A60 i Starion!


Buckel Said:

@Etherway: fajny pomysł z pokazywaniem fur na googlemaps. Koło mojej stodoły na auta stoi Mercedes Kubische Kabine i też jest widoczny z satelity niczym Mur Chiński (i też mniej więcej tak długo stoi). Może Notlauf zrobi nam taki temat?


Edin Said:

Zasłaniać tablice na milionie zdjęć tylko po to żeby pogrążyć się jednym z nie zasłoniętymi – bezcenne.


kzq Said:

Zderzak przedni z prawej pogięty, z lewej jakieś wkręty. Tylny zderzak też jakiś podejrzany.
Ale Misiek fajny.:D


japanfan Said:

Starion piękny!A pomysł z google mapą genialny,poszukam swojej fury!


japanfan Said:

jednak lipa! w mojej wiosce ledwo domy widać ;(


ra-ra-rasputin Said:

nie chce wyjsc na jednego z tych analitykow co na podstawie 3 zdjec robionych kalkulatorem oceniaja czy samochod jest powypadkowy, ale prawe swiatla w zderzaku zdają mi sie cokolwiek wgiętymi, czyz nie?


BaltazarGąbka Said:

@Edin z naklejki na szybie też bez problemu da się odczytać numer, ale fakt trzeba się odrobinę narobić żeby usunąć numery i taka wpadka z jednym zdjęciem 😉


etherway Said:

@Buckel, @japanfan

i tak nie ma to jak moja poprzednia Xantia, którą cyknęli w D.G pod moją pracą, w Będzinie pod domem i w Łodzi jak byłęm u matki :)

http://pokazywarka.pl/xantia/


matbik Said:

najwspanialszym opisem, jaki w życiu powił umysł ludzki, są ‘szyby w prądzie’.


Michał Said:

Cudowny jest bez dwóch zdań. Brakuje mu ino żaluzji z tyłu. Szkoda, że handlarz nie czuje klimatu. Inaczej by se go zostawił.
No i tak. Teraz Starion, a potem co? Piazza? Mniam.


Grimm Reaper Said:

@notlauf masz rację z tym, że Daytona była odrobinę bardziej amerykańska niż Dodge Stealth lub Eagle Talon. Plymouth/Chrysler Laser, to jakby nie patrzeć jest Eclipse pierwszej generacji. Laser to Daytona, To co wewnątrz, czyli układ napędowy i zawieszenie to Eclipse, nawet miały silniki Mitsubishi (niektóre) i to z GTO/3000GT. A z zewnątrz stylizowany na Stariona.


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1