zlomnik.pl

Home |

Spotkanie z ciekawym człowiekiem, czyli złote Charade

Published by on February 13, 2012

Halo? Jesteś w pracy? To chodź tu szybko przed budynek, bo gość przyjechał złotym Charade sprzed liftu na czarnej blaszce! – tak nawinąłem do kolegi z biurka obok przez mój telefon, który nie robi zdjęć. I dlatego kolega musiał przyjść, ale nie pożałował. Tak dobrego żelaza nie widzieliśmy od dawna. Miało nawet naręczny zegarek przyklejony do zestawu wskaźników, że o niepasujących lampach nie wspomnę. W czasie, gdy podziwialiśmy finezyjne kształty Charade, nadszedł właściciel. Wyglądał dokładnie tak, jak go sobie wyobrażacie. W: właściciel, Z: złomnik

W: Co tam panowie, stuknąłem kogoś?
Z: Nie… nie chciałby pan sprzedać tego samochodu? Ja to strasznie lubię stare, japońskie. Miałem Corollę E8 i E9, teraz mam Micrę, ale szukam czegoś starszego.
W: wie pan, realna wartość rynkowa tego auta to 500-800 zł…
Z: osiemset daję panu teraz!
W: …ale ja, proszę pana, zainwestowałem w niego tysiąć pięćset złotych i będę nim jeździł następne 5 lat! Tu głowica jest zregenerowana, cały silnik po remoncie! A ile pan ma lat?
Z: (zaskoczony nieco, podaje wiek, świadom że wygląda młodziej niż ma w metryce, zwłaszcza jak się ogoli)
W: aha! Bo ja myślałem że pan młodszy jest i się ze mnie naśmiewa! Bo wie pan, moja 18-letnia córka to się wstydzi do tego wsiadać!
Z: to może pan jednak sprzeda?
W: a ile by pan tak mi dał, tak teraz? Maksymalnie?
Z: no… tysiąc dwieście to maks, bo tu parę drobiazgów jest do zrobienia…
W: a nie, to nie! Bo ja tu zainwestowałem dwa tysiące (kwota rośnie), a proszę pana, on pali 3,8! Jakby tak ze dwa, trzy tysiące… żebym był coś do przodu…
Z: no trudno, szerokiej drogi!

Pan właściciel z uśmiechem dziękuje, wsiada, macha ręką na pożegnanie i odpala silnik, a następnie ujeżdża 20 m. Silnik gaśnie. Pan kręci, kręci, w końcu auto zaskakuje. Najwyraźniej właściciel ma oryginalny styl jazdy, ponieważ jedzie samym środkiem dwukierunkowej ulicy z prędkością 20 km/h. Serce rośnie, że są wśród nas tacy wspaniali ludzie jak Pan Złote Charade, który nie jest może mistrzem kierownicy, ale jeśli się tu zgłosi, dostanie całkiem darmową naklejkę! Można nawet wybaczyć, że chciał skorzystać z okazji i “być trochę do przodu” – kto by nie chciał?

Fot. Marcin L




Comments
lcaise Said:

cool story bro!!!


Mateusz S. Said:

On jechał te 20km/h środkiem żeby go było widać, i by go podziwiali! 😀


maciek_dm Said:

niezły, mieć takiego kiedyś, to jak teraz… sam nie wiem co, by chyba nie ma dziś takiego auta, co byłoby jak to charade kiedyś…. a pamiętacie reklamę charade w telewizji polskiej z końca lat 80-tych???? pozdrawiam, Maciek_dm


Spookie Said:

To 1.0D ? (wnioskuję po “a proszę pana, on pali 3,8!”)
fajny szkoda tylko że nie 3 drzwiowy i problemy z częściami do takiego auta troszkę są…


piernik Said:

A z czego on ma tak ładnie dopasowane 😉 tylne lampiony?


notlauf Said:

Dobrze że nie 3-drzwiowy bo właśnie by mi taki rodzinny się przydał. A problemy z częściami nie istnieją, jeśli znasz Biskupa.


chudy Said:

tylne lampiony nie są przypadkiem z corsy a?


Kamiks Said:

tylne lampy troche jak z pandy, ale chyba to nie to :( śliczny kolor, taki… bogaty


notlauf Said:

Nigga please. Są z Charade, tyle że po lifcie.


Darióż Said:

tylne lampy to corsa a, jak mniemam


szczubar Said:

Potrzebuje takiego !!
Ale bym nim jeździł !!


Gracjan_Rpztocki Said:

@maciek_dm, Nawet wtedy mogło być lepiej : Toyota Corolla albo Nissan Sunny.
Charade był najtańszym zachodnim autem w Pewexie. Był trochę droższy od naszego Poloneza.


TS Said:

Ten wyrywek tekstu rządzi 😀
“W: aha! Bo ja myślałem że pan młodszy jest i się ze mnie naśmiewa! Bo wie pan, moja 18-letnia córka to się wstydzi do tego wsiadać!”


Pan Tatra Said:

W Gdańsku w okolicach Polanki mieszka sobie Pan, który ma takiego w stanie wręcz fabrycznym, również na czarnych szyldach, za to w kolorze czerwonym. Swagg.


RMF Said:

Jak się ma super furę, to nie trzeba ruszać z piskiem, ani lecieć pierdzilion na godzinę, by ludzie zwrócili uwagę. Wystarczy spokojnie podjechać na parking.


akacja Said:

tak, gadka z wlascicielem a fotka przez szybe, are you f%@& kidding me ?


notlauf Said:

akacja: I don’t give a f%@& what you think


garwanko Said:

Jeden z ostatnich wybudowanych i jeszcze nieocieplonych styropianem blokow z wielkiej plyty i szarada z czarnym blatem. Grubo!


TaTo Said:

Akacja, Akacja, tu Brzoza, jak mnie zrozumiałeś? Czy konie mnie słyszą? Odbiór!
Świetna historia. Pan improwizował aukcję, należy mu się uznanie za zaradność.


Lesio Said:

Poza konkursem: ujmujący styl parkowania niemal równolegle do krawężnika. Mam takiego cinquecento pod blokiem. Jeszcze nigdy nie stanął równo.


siwyalf Said:

sliczna ! tylko mi sie wydaje, ze te zlote japonce to mi sie z rdza kojarza. Kolega mial taka zlota Charade to zgnita byla, ze gdyby nie szybi i dywaniki to rozpadlaby sie na czesci. Sasiad ma zlota Corolle 1990r i to samo. Lepi ja ze szpachli co 2-3 miesiace, leje ON i jezdzi dalej. Ja mialem kiedys zlotego Galanta z 1991 roku. Gnil tak szybko, ze blacharz nie nadazal go latac. Aaa i wujek mial Bluebirda zlotego. Sliczne auto, ale rownie slicznie gnil :)
Mam juz awersje do zlotych aut.


maciejowski Said:

ale bym jeździł taką szkaradą! jeden z nielicznych japońców jakie bym chciał mieć, tylko koniecznie diesel w czerwonym kolorze. sąsiad miał takiego i do dziś dźwięk trzycylindrowego diesla dźwięczy mi w głowie.

btw. kraków jest dumny z ‘odpalania lublina’ 😀


Lukas Said:

A może tylne lampy są od Charady tylko tej wesji po modernizacji, z większymi trapezowymi reflektorami z przodu.Ja miałem Corollę E8 też złotą z brązowym wnętrzem


buckswizz Said:

ze zdjęć wygląda, że Złomnik przebywa w moim rewirze;-) jak wygląda Złomnik ? po czym go poznać ? jakies znaki szczególne ?
PS. Gdzieś mam fotkę jak w tym samym miejscu stoi złota piękna mercedes C123 280E


notlauf Said:

Poznać nie jest trudno, biorąc pod uwagę że mam na Micrze owiewki z wygrawerowanym logiem złomnika.


buckswizz Said:

będę sie pilnie przyglądał 😉


stashek Said:

Miałem kiedyś złote Daihatsu Cuore L-55 z dwucylindrem pojemnosci 547cm3 z 82 roku, to był dopiero biały kruk. Jak coś to moge podesłac fotki 😉


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1