zlomnik.pl

Home |

RÓB SAM: Niva w finezyjnej stylizacji

Published by on February 17, 2012

Dzień dobry!
Jest wiele samochodów, których stylizację łatwo jest poprawić. Na przykład Calibra znacznie lepiej wygląda z pakietem zderzaków Monster, E30 jest o wiele piękniejsze z Riegerem a’la Testarossa, a Ford Crown Victoria najlepiej prezentuje się jako Packard. Okazuje się też, że można bez problemu ulepszyć stylizację Łady Nivy, która jest wprawdzie ponadczasowa, ale zbyt mało finezyjna. Na Allegro od jakiegoś czasu przewija się piękny pojazd o terenowym charakterze zbudowany na bazie Łady Nivy. Jestem pełen podziwu dla tego pojazdu z dwóch powodów: po pierwsze, Niva nie jest na ramie, więc nie da się zdjąć nadwozia i założyć innego. Budowa pojazdu na bazie Nivy wymagała więc znacznie więcej zachodu niż gdyby po prostu przykręcić budę do ramy. Po drugie zaś, zachwyca mnie interesujący kształt nadwozia, w którym wszystko podporządkowano praktyczności. Proste elementy poszycia są bardzo łatwe do wymiany nawet w warunkach polowych, płaskie szyby kosztują grosze, a przy tym są tak ogromne, że widoczność z wnętrza musi być niesamowita. Do tego wszystkiego jeszcze mamy podgrzewanie nóg wysiadającego pasażera gorącym wydechem. Ta Niva zainspirowała mnie do tego stopnia, że spróbuję zbudować jej replikę z klocków Lego – wszystkie klocki chyba powinny gdzieś być. Wszyscy, którzy propagują RÓB SAM zasługują na wieczny respekt na złomniku!

link




Comments
dzban Said:

sd Said:

Tak brzydkie, że mogłoby zostać miejskim autem elektrycznym.

Które, ofkorz, wyprze spalinowe “śmierdziele”….


Żikof Said:

Prędzej papamobil.


night rider Said:

Ciekaw jestem ile to waży, ale rama z grubościennych profili i blacha 1,5 mm nie wróży zbyt dobrze.


mixol Said:

vixa Said:

trzeba mieć olbrzymi talent (rzekłbym, że złomnik w ręku) żeby zbudować nadwozie na bazie nadwozia, nie przypominające w żaden sposób pierwowzoru


maciek Said:

Jedyna łada niva z ramą!
Dla konesera znawcy etc.


notlauf Said:

Oj trzeba będzie zrobić z tym porządek.


v8tatra Said:

dodac ramę do samonośnego to ok
ale w drugą stronę?? he?
wyciąć ramę i zrobić samonośny:) to byłoby;
sam w tej chwili jestem przedstawicielem szerokiego ruchu społecznego na polskiej wsi radosnej wsi spokojna
RÓB SAM
wycinam całe ściany w aluminiowych nadwoziach sklepo-samochodów i wstawiam rolety(strażackie)aluminiowe uŻywane. bo nowe kosztują uwaga 2250pln za m2 NETTO!!
co w takiej rolecie jest aż tak drogiego
ano nic bo 10-12 kg alu na metr2
tylko zwykłe “antywłamaniowe” rolety kupuje zwykły kowalski i idzie tam gdzie taniej
“specjalistyczne” strażackie kupuje straż a ta zapłaci ile trzebA żeby żona komendanta dostała teneryfe w gratisie
i kto za to płaci?
– pan płaci, pani płaci
-społeczeństwo proszę panA;)


Harry Reems Said:

Patrzac na zdjecie gdzie pojazd jest kiprnięty na bok i odslania szczegoly konstrukcji przyszlo mi do glowy, ze pod wzgledem technologicznym przypomina to Arinerę, tylko ze tu jest to schludniej wykonane


arekm Said:

Teraz jest już na ramie. Ciekawe czy rama obliczana była przy pomocy liczydeł czy wystarczyły palce?


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1