zlomnik.pl

Home |

Nie do rozpoznania: trzy fury do rozpoznania

Published by on April 27, 2012

Na większość maili słanych z załącznikiem i pytaniem “co to jest?” jestem w stanie odpowiedzieć w trybie instant. Czasem jednak wśród zdjęć nadsyłanych przez Czytelników złomnika zdarzają się samochody, których rozpoznanie to prawdziwe wyzwanie (jak w reklamie dżinsów z piratem siedzącym w toalecie – do dziś nie wiem o co chodziło). Dziś będą trzy takie wozy, jeżeli ktoś rozpozna prawidłowo wszystkie trzy (z dowodami fotograficznymi z gógle imydżys) to nie wykluczam nagrody w postaci wąsów i brody lub może nawet czegoś atrakcyjniejszego, co znajdę w garażu. A zatem proszę.

Numer jeden, fot. Ulv, prawdopodobnie łatwizna

Numer dwa, fot. Ulv, no dobra, to JEST trudne

Numer trzy to ciężarówka z Radomska, fot. Winrzynier, tu widać trochę więcej

Gógle w dłoń!




Comments
Cezary Said:

Nr 2 – żółty wartburg 😉


kiier Said:

Dwa pierwsze to względny luz, nie mam pojęcia zielonego co to za cięzarówek na trzecim.


nodx Said:

Numer 3 to albo Fiat lub Tatra – już widziałem to zdjęcie gdzieś w necie


c5tourer Said:

1 obrazek, to chyba Studebaker, one miały rakietę na środku.


Ulvraith Said:

Złomniku, pierwsza skorupa to Ford Taunus P1. : >
Zaś jeśli znajdzie się śmiałek do nadania właściwej tożsamości drugiemu stosowi złomu, będę cokolwiek wdzięczny.


Tjo Said:

Proste,
1. Nieznany prototyp Syreny Sport
2. Warszawa Garbus z silnikiem od VW Golfa
3. Jelcz Berliet zabudowany na podwoziu gąsienicowym przez artyste amatora, miłośnika kwaśnych jabłek.


rybencjusz Said:

Nie chcę rodzić dzieci, chcę mieć wąsy i brodę.


Seba Said:

2 przypomina mi Forda Delivery z okolic 1947 tylko ze zmienionym grillem ;p


TrickyKid Said:

Drugie to prawdopodobnie Dodge Custom z 1947


Bezio98 Said:

1.Studebaker Bulletnose
2.Dodge Custom
3.Jakiś Bedford


Piotr Said:

numer 2: stawiam na Ford Tudor model 1946. Patrz pionowe przetloczenie na masce + miejsce po “nosku” ktory byl nad atrapa chlodnicy. Atrapa nie wyglada na oryginalna, ale znalazlem zdjecia sugerujace ze takie cos moglo byc pod ozdobna atrapa ktora widac na zdjeciach. Jezeli sie myle co do modelu – to najprawdopodobniej jest cos amerykanskiego z lat 1946-1947 (wtedy byly modne takie maski, potem u wszystkich producentow zrobily sie szersze). Tylko Ford mial to przetloczenie na srodku maski, ale “nosek” pomiedzy maska a atrapa chlodnicy (ktorego tutaj po prostu nie ma, ale sa otwory w ktorych byl mocowany) mialy juz Ford, Dodge, Chevrolet, Oldsmobile w latach 1946-47. Wiec jesli nie trafilem, trzebaby szukac tylko w obrebie tych dwoch lat, w dosc waskim gronie producentow


Piotr Said:

numer 1: Ford Taunus 12m (ktos juz to wczesniej zasugerowal). Dlugo kombinowalem, bo rakiety byly modne w latach 1950-1951, a 12m to rocznik 1952. Przeszukawszy wszystko co mi przyszlo do glowy, sprawdzilem jeszcze forda o jeden rok pozniej i oto jest!


Ulvraith Said:

Piotr -> dodatkowo na korzyść tej teorii przemawia przetłoczony nad atrapą “wąs”, conajmniej zgodny z Fordowskim.
Jedna tylko uwaga. Tam, gdzie nie sięgnął aparat, sięgnął mój wzrok.
Z nieco innej perspektywy udało mi się dojrzeć, że ta spatynowana buda posiada przynajmniej 4 furtki.
Wynikałoby, że jest to coś w ten krój: http://www.greaterdakotaclassics.com/sold/images/48_ford/48_ford_sedan2.jpg


Piotr Said:

Ulvraith-> skoro widziales to cudo na wlasne oczy, to potrafisz pewnie ocenic jak bardzo szerokie to bylo. Mam wrazenie, ze jest dosyc waskie, co przemawia za fordem. Im szersze, tym na wyzszej polce trzebaby szukac. A skoro jest waskie (tak to wyglada na zdjeciu) i ma 4 drzwi, to coraz blizej forda.


Piotr Said:

numer 3: stracilem koncepcje. Padlo kilka sugestii Bedforda QL – co w sumie jest mozliwe. Ale ta podwojna buda i przednie osie raba sugeruja albo jakis hiperegzotyczny pojazd, albo po prostu tysiace przerobek ktorym te biedne ciezarowki poddawano w Polsce w latach 50 i 60


Winrzynier Said:

Przód przypomina troche Berlieta TBU ale kurde tak jak Piotr napisał Rabowskie osie, dziwna kabina i jeszcze ta dźwigowa zabudowa z tyłu…


rusty Said:

1. Wspominany wcześniej Ford Taunus 12m (wóz jest zbyt wąski na Studebakera)
2. Ford Fordor z 1947:
http://farm8.staticflickr.com/7200/6902189641_471e0e6067.jpg
3.Skojarzyło mi się z jakimś starym ERF-em.


Piotr Said:

rusty-> Ford Fordor raczej nie, bo listwy ozdobne po bokach maski zaczynaja sie mniej wiecej w polowie dlugosci – a tutaj widac je juz z przodu. Ale jestesmy gdzies bardzo blisko

No dobra, skoro 1 i 2 to Ford, to moze ciezarowka tez?


Jeremi.B Said:

Jeśli chodzi o numer trzeci to wątpię, aby był to któryś z tworów brytyjskiej motoryzacji. W tamtych czasach samochody te były robione z myślą o rynku Brytyjskim i raczej nie robiono wersji europejskich. Poza tym ciężarówki w Wielkiej Brytanii w latach 50’tych i 60’tych miały bardziej przeszklone kabiny i zaokrąglone kształty. Wątpię, aby był to Ford bo w Ameryce w tamtych latach samochody miały silniki przed kabiną. Kabina przypomina mi bardzo tą z starych ciężarówek Fiat i OM, lecz nie wiem co to jest. Odgadnięcie może być trudne, bo samochód miał pewnie parę przeróbek w swoim życiu.


Kamil Said:

1. Prawdziwa łatwizna, Ford Taunus 12M. Choć na początku myślałem, że to Studebaker.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/MHV_Ford_Taunus_G13_03.jpg

2. To jest Ford Convertible + bonus w postaci Wartburga. Tutaj nawet w podobnym stanie:
http://www.cars-on-line.com/40400/48ford40466-2.jpg

3. Prawdopodobnie to kombinowany Bedford QL. Widać to po maskownicy.


Piotr Said:

Mam pomysl na zdjecie numer 3. Pasuje ksztalt kabiny, pasuje podwojna kabina i pasuja kola (to wcale nie musi byc Raba – Fiat tez takich uzywal, wiec zapewne latwo sie przekladalo). Lancia cl51 albo tl51. Pasuja nawet kierunkowskazy ramieniowe. Bardzo wczesne wersje mialy wlasnie takie blotniki, taka plaska chlodnice i taki luk na dole szyby.


flapjck1 Said:

nr2 to warszawianka z jakims tuningiem


Winrzynier Said:

Towarzysze tutaj macie więcej zdjęć: http://imageshack.us/homepage/?user=nagelfarczik ciężarówki


Piotr Said:

No wreszcie cos widac! Bedford qld. Widac te czesc ktora rozdzielala naped miedzy przednia i tylno os. Kabina przerobiona przy pomocy czegos co wyglada jak Lancia CL51/TL51, chociaz to przedluzenie kabiny przypomina tez Gaza51. Tylna os od niewiadomo czego


asser Said:

panowie, chyle czola przed wasza wiedza! W zyciu bym nie przypuszczal, ze cos da sie ustalic po za zdjeciem nr. 1.

respekt!


miwo Said:

ja z kolei nigdy bym nie przypuszczał, że ktoś zgadnie na temat zdjęcia nr 2. w sumie mi coś świtało tylko co do numeru 3 – tak sobie pomyślałem, że “pewnie jakiś Bedford”, ale wolałem nic nie pisać, bo aż tak się nie znam. szacunek :)


notlauf Said:

Ja także gratuluję. Złomnik


nolife Said:

@Kamil gratuluje wiedzy, szczególnie za nr.2. Teraz pytanie, co wygrzebie ci z garażu złomnik? Osobiście nie zgadłem nic… mimo wprawy w obsłudze gógle :)


Sołtys Said:

nr 2 warszawa i żółty wartburg 😀


miwo Said:

@ Kamil:
motór motorem, ale to, co w tle, że zacytuję: “kopia WILISA również na sprzedaż przerobiona z forda sierry posiada instalację gazową , skrzynia biegów do wymiany”. nawet nie przypomina WILISA, niczego nie przypomina. true. złomnik.


notlauf Said:

Nie no skrzynia biegów do wymiany i można latać. Chyba.


Gzara Said:

To jest kopia BRUCE`A Wilisa 😉


Ulvraith Said:

Pardon my french, lecz śledztwo najlepiej podsumuje: http://img715.imageshack.us/img715/7285/2691a194c8a9.jpg

Dzięki! Imię jego Ford, a Wam należy się po
magnetowidzie Sanyo i zegarku Montana.
Wąsy to się dostawało w NRD na pierwszą komunię, Notlauf. 😉


Daniel Said:

Mieszkam w radomsku , gdzie ta ciężarówka stoi , moge dokładniej to obadać i osobiście złożyć jej wizyte


Szymon Said:

Ja bym tam się nie wymądrzał ale na trzecim widać ewidentnie że to protoplasta Optimusa Prime, może zanim stał się “tirem” był dzwigiem… :)


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1