BITWA ZŁOMÓW: Polonez Turbo kontra Nysa Kamper
Witam (nie dotyczy Michała Rusinka) i zapraszam na bitwę złomów. Ostatnio jedna była, ale teraz jest na Allegro tyle hardkorowego żelaza, że można nabawić się hemochromatozy, a to poważne schorzenie mogące prowadzić nawet do śmierci, lub co gorsza, do impotencji. Na szczęście naszym zawodnikom impotencja nie grozi – oba wykazują ogromny potencjał, chłopy zdrowe jak dęby, co jeden to męsiejszy. Walka zapowiada się więc naprawdę ostro.
Lewy narożnik
O tym aucie nie wiedział nawet Andrzej Śrubak. Polonez turbo, ale diesel. Powstały w kooperacji z Audi supertajny superprototyp. TURBINA CHŁODZONA WODĄ – zastanawiam się, czy właściciel co jakiś czas musi zatrzymać się, żeby ją polać, i czy w zestawie jest wiaderko. Nie przeczę, że Polonez z dieslem to naprawdę dobre rozwiązanie i chylę czoła nad wmontowaniem silnika z Audi do Polonezowej skrzyni biegów (chyba że jest jakaś inna, ale jaka?). I na tym należało poprzestać. Wlot na masce i zaspawane plastiki za tylnymi drzwiami można jeszcze jakoś przełknąć, choć trochę stają ością w gardle. Czarny mat i fotele Recaro, po których najwyraźniej skakały słonie już gorzej. Ale tylne lampy z wywrotki albo naczepy to jest coś super. Coś nowego. Styl tuningowy OLD 2 TRUCK. Wkładamy diesla, lampy z Actrosa, CB radio i co 4,5 godziny jazdy robimy 45-minutową przerwę.
Prawy narożnik
Ta Nysa całkowicie na nowo definiuje pojęcie VIP-Lounge. Parę razy byłem w takich wiplanżach i rzeczywiście było tam strasznie nudno: płaskie telewizory, wielkie fotele, drewno i skóra. VIP-Nysa nadaje temu zupełnie nowe znaczenie: oto do Nysy typu TOWOS dospawano coś, co wygląda wypisz-wymaluj jak cela więzienia na Białołęce (nigdy nie byłem, ale znam kogoś, kto był). I wydawałoby się, że to idiotyczne, żeby wiplanżem nazywać więzienną celę, ale po dłuższym zastanowieniu i przypomnieniu sobie takich VIP-ów jak Michaił Chodorkowski, Julia Tymoszenko, Bernie Madoff i Lew Rywin, można wpaść na to, że taka Nysa to idealny trening przed tym, co czeka ich na końcu kariery VIP-a. To rzeczywiście bardzo luksusowa wersja więzienia – mobilna, pod warunkiem że silnik od Wołgi nie postanowi o przekształceniu Nysy w stacjonarny zakład penitencjarny.
Czy ja dobrze widzę w tej nysie śrubokręt do automatu prosto z j-gate? Co prawda chyba inne zastosowanie ale idea chyba podobna 😀
Opływałbym w luksusy na zlocie militarnym,
a nie tłukł się po drogach poldkiem marnym.
Chcę się zakumplować z diagnostą, który podbija przegląd poloneza – przyczepy.
I zegary z Wołgi w Nyssanie zagościły, i przełącznik pod fajerą od Lelcza zdaje się. Taki to Nyssan wędkarski bardziej.
Vipowa okleina w nysie! jakby była za 2000 to bym wziął na złombol!
Poldi (albo Audonez) jeszcze pojeździ. Ma przecież wymieniony “caały kompletny rozrząd”
Pozwolę sobie na swobodną interpretację, z racji brakujących przecinków, kolejnych zalet tego auta:
“chyba do końca lutego samochód nie posiada żadnej rdzy czy dziór w podłodze”
a także:
“w progach wystarczy lać rope”
zapewne dzięki temu ostatniemu trickowi:
“samochód ma niezłego kopa i pali tak od 6-8 litrów na 100 ropy”
Zapewne chodzi o spalanie oleju silnikowego w stosunku do napędowego. Wynik imponujący!
Kolo oprócz nowej jakości tuningu, wprowadził też nową jakość wypoczynku. Jedzie sobie z rodzicami np. do Łeby na Intercamp.
– Chodź synku zostało mi jeszcze trochę dolarów z poloneza, pojedziemy zobaczyć ruchome wydmy.
– Nie mamo, dzisiaj wymieniam w silniku olej caały, jutro kompletny rozrząd, a przed powrotem do domu chciałem jeszcze wymienić wszystkie szklanki.
Nie znam się, to się wypowiem!
Moim zdaniem Nysa bije tego Poloneza na głowę, a nawet dwie!
to luksusowe wyposażenie to jest po prostu coś o czym marzyłem i chyba marzył o tym też każdy z was – w ukrytej podświadomości!
Nyse to chyba koledzy ze spacerniaka w wolnych chwilach zrobili na prezent dla Naczelnika Białołeki.
Dobrze, że poldek nie ma dziór w podłodze, bo jakby miał, to odczuwałbym bul.
Bronisław K., Prezydent.
Chłodzenie turbiny wodą to ciekawy pomysł. Mozna go wykonac we własnym zakresie. Potrzebne nam do tego dwie dysze spryskiwacza przedniej szyby. Nad turbiną w masce, wiercimy dwa otwory w odstepie 17,5 cm w które wkładamy wyżej wspomniane dysze. Oczywiście montaż dysz powinien bodbyć się w systemie “do góry nogami”. Pozostaje nam tylko podłączenie wężyków i skierowanie wylotu dysz w kierunku turbiny. Życzę wszystkim majsterkowiczom szerokiej drogi oraz pomyślnych kontaktów z pomocą drogową.
W końcu ktoś zbudował polski kamper, w którym legalnie może jechać więcej niż 2 osoby… ;P Dodatkowo stylizacja na więźniarkę- nic tylko kupić na allegro małe stroboskopowe koguty niebieskie pod atrapę i nie ma się problemu z korkami w czasie powrotów znad polskiego morza- zapuszczasz kogut i lecisz ;P A co do Audoleza/Polondi zastosowanie tylnych lamp dość nowatorskie, pewnie autor myślał o zakupie diodowych (cienkie, mały pobór prądu i fajny wygląd)…ale takie Rubbolite’y do ciężarówek/naczep w technologii LED to ponad 500zł za parę.
” i pali tak od 6-8 litrów na 100 ropy.” – Dużo oleju zjada na 100 ropy.
Nysa jest intergalaktyczna – Sport Kemping Caravelle Synchro!!, szkoda takich nie było seryjnych, konkurowałyby z T2 i T3 Ogólne porażające wrażenie psują tylko kiczowate napisy z tyłu.
Polonez ciekawy, ale właściciel coś nie chce bajek opowiadać i mu polonez pali jak normalne auto.
KIP!!!!!VIP!!!!!!!COOOL!!!!NYSA!!!!!
wsadzić tylko silnik z beczki 300d ;-D
Ten Polonez jest genialny! Turbodiesel od Audi, fotele Recaro, czerwony skaj, kierownica od Audi… no i te lampy! Wygląda jak polska odpowiedź na Audi A7! Nachylenie tyłu plus te lampy bardzo podobne 😀 😀 😀 😀
A co do chłodzenia turbiny wodą – podejrzewam, że zainstalowano tam mini wodospady z Obi albo elektrogejzer.
Nysa: przedpokój do poprawek tapeciarskich 😉
A co do Poloneza, to ja mam takie wielkie marzenie: że kiedyś będę przeglądał serwis aukcyjny i nie będzie już ani jednego zdjęcia samochodu na tle połatanej dyktą szopy, stojącego w kupie kurzego łajna, z wyliniałym psem bawiącym się w drugim planie na stercie “zostaw-przecież-to-jeszcze-dobre” części do niewiadomo czego… W życiu bym nie kupił samochodu od kogoś, kto ma taki burdel w ogrodzie i takie pojęcie o estetyce…
Nysa cd.: jak tak na nią patrzę (a raczej w nią) to widzę wszystkie “legendy” schyłkowego PRL i brudnych i nudnych lat 90.
A więc:
– okleina meblowa samoprzylepna (zanim w sklepach pojawiły się znowu meble, pojawiła się okleina, każdy ją miał)
– plastikowe karnisze (j.w., to był szał i święto w domu…)
– plastikowa półeczka kuchenna w kolorze zdrowej kupy (domyślam się, że w szafce są równie gustowne koszyczki do szklanek),
– rosyjskie lampki kuchenne z blachy tnącej palce przy każdej próbie wymiany żarówki i plastiku, który chłonął każdy kuchenny wyziew i żółknął obrzydliwie
– plastikowy kranik – ja w domu nie miałem ale kojarzy mi się z wychodkiem na przystanku PKP w Ładzinie,
– mata słomiana na podłogę lub ścianę,
– zasłonki z marnej plastikowej imitacji lnu. Te są pomarańczowe, więc pochodzą z PKS, brązowe dwóch odcieniach i z logo były z PKP
ble…
Rozbraja mnie napis “ZAOPATRZENIE” za szyba przednia więźniarki 😀
Co trzeba mieć w głowie żeby stworzyć coś takiego jak ta Nysa?!
Stołki Recaro z poldona bym przygarnął, reszta do pieca.
Najlepsze w tych ogłoszeniach są ceny… Ludziom odbija chyba.
wycinek z aukcji tego Poloneza :
“…chyba do końca lutego samochód nie posiada żadnej rdzy …”
to Złomnik nie wiedział że wychodziły fiaty 125p z silnikiem 1.6 od passata mk1?
bierim taką skrzynię i połowa silników od VAG pasuje
(widziałem kiedyś 125p z silnikiem 1.8 benzyna od audi achzig (80))
@ Bronco – raczej Bredzisław K.
a tu kolejny wycinek z opisu Poldona “anie w progach wystarczy lać”
… w nysie za słomianką jest tajne przejście do kabiny – prawie jak tunel którym można wiać
buckswizz Said:
“wsadzić tylko silnik z beczki 300d ;-D”
Szkurna, co drugi jak zobaczy mojego Żula kampera to mówi: “noo, jeszcze mu dizelka jakiego wsadzić…”
Przecież to się zerzygać można, na przekór trzymam S21 i kocham wszystkie jego zalety i wady łącznie z urywającymi się bebechami. Jak słyszę jadącą andorię to już z daleka mi się plomby obluzowują, nie muszę wsiadać. I jeżeli miałbym zmieniać motor to właśnie na wołgowski 2,5.
A Nysa… GIT!
@piszczyk – kilkadziesiąt egzemplarzy nie robi jeszcze wersji produkcyjnej. Polonez też miał np epizod z turbodieslem VM. Jaka szkoda, że nie był normalnie dostępny. Tak prosty w serwisowaniu silnik zrobiłby w PRLu furorę 😀
nie wiem który lepszy. Mają potencjał. A śrubokręt w desce rozdzielczej Nysy ma jakieś szczególne zastosowanie?
Nysa wygrywa bezapelacyjnie! To kompletny, przemyślany projekt. Z chęcią wybrał bym się nią na tułaczkę po Europie. Pewnie po 50km by się schromoliła, ale miałbym co wnukom opowiadać;)
A kto zauważył że w poldzie po wypełnieniu słupków, tył od razu kojarzy się ze starą Deltą?
Przecież delta to skradziony projekt poloneza! Polska myśl techniczna wyprzedziła zgniły zachód o dziesięciolecia!
Z geografii jestem słaby, ale w życiu bym nie powiedział, że Wołga wpada do Nysy, a tu taka niespodzianka. Taki coś mogło powstać tylko między Bugiem, a Odrą.
nie rozumiem, dlaczego nie zostawiono starych polonezowych świateł, a wstawiono te wyłupiaste uniwersalne do przyczep/naczep.
a ten wlot powietrza to taki pic, czy też w tym silniku jest intercooler? (chyba do 1993 w poldkach na masce i tak był wlot powietrza)
jednak wygrywa Nysa za absurdalność – kamper w barwach WSW
Polonez jest gatunku ZOBACZ, a w zasadzie podgatunku ZOBACZ KONIECZNIE. Poza tym nawet boję się zapytać, gdzie jest Bojanów.
A kamper jest po prostu perwersyjny.
Ja się zastanawiam jaki był sens wstawiania silnika od Wołgi, skoro i tak cały ten burdel na kółkach się ledwo toczy :-D. Na wyścig 1/4 mili się raczej nie nadaje.
@miwo Bo są elementem konstrukcyjnym, zderzak się do nich “trzymie”.
Czuje nosem wyobraźni zapach w salonie z Nysy wspaniały zapach okleiny z PRL, robiłbym tam dzieci.
Polonez ze światłami od przyczepy chyba nie powinien zaliczyć przeglądu ze względu na wbudowane trójkątne odblaski.
Idiotyczny pomysł.
btw, fajny obrazek złomniku
http://www.visualnews.com/wp-content/uploads/2012/06/Khuan-Ktron-2.jpg
Jeśli jest to rzeczywiście VAG-owski TDI (a nie TD), to posiada on intercooler. Tylko, że… w tym polonezie chyba go nie widzę.
75 KM nie posiada intercoolera gdyż posiadałem samochód z tym silnikiem i w żadnym razie nie posiadał on intercoolera.
fajny ten polonez szkoda ze go sprzedaje gosciu. Siedzenia a BXa gti z naszywka recaro 😀 polonez to bx wiadomo skad francuzi wzieli pomysl na bx-a turbo diesel. I jeszcze nazwe SPORT zerzneli