zlomnik.pl

Home |

BITWA ZŁOMÓW: Polonez Turbo kontra Nysa Kamper

Published by on December 06, 2012

Witam (nie dotyczy Michała Rusinka) i zapraszam na bitwę złomów. Ostatnio jedna była, ale teraz jest na Allegro tyle hardkorowego żelaza, że można nabawić się hemochromatozy, a to poważne schorzenie mogące prowadzić nawet do śmierci, lub co gorsza, do impotencji. Na szczęście naszym zawodnikom impotencja nie grozi – oba wykazują ogromny potencjał, chłopy zdrowe jak dęby, co jeden to męsiejszy. Walka zapowiada się więc naprawdę ostro.

Lewy narożnik
O tym aucie nie wiedział nawet Andrzej Śrubak. Polonez turbo, ale diesel. Powstały w kooperacji z Audi supertajny superprototyp. TURBINA CHŁODZONA WODĄ – zastanawiam się, czy właściciel co jakiś czas musi zatrzymać się, żeby ją polać, i czy w zestawie jest wiaderko. Nie przeczę, że Polonez z dieslem to naprawdę dobre rozwiązanie i chylę czoła nad wmontowaniem silnika z Audi do Polonezowej skrzyni biegów (chyba że jest jakaś inna, ale jaka?). I na tym należało poprzestać. Wlot na masce i zaspawane plastiki za tylnymi drzwiami można jeszcze jakoś przełknąć, choć trochę stają ością w gardle. Czarny mat i fotele Recaro, po których najwyraźniej skakały słonie już gorzej. Ale tylne lampy z wywrotki albo naczepy to jest coś super. Coś nowego. Styl tuningowy OLD 2 TRUCK. Wkładamy diesla, lampy z Actrosa, CB radio i co 4,5 godziny jazdy robimy 45-minutową przerwę.

link

Prawy narożnik
Ta Nysa całkowicie na nowo definiuje pojęcie VIP-Lounge. Parę razy byłem w takich wiplanżach i rzeczywiście było tam strasznie nudno: płaskie telewizory, wielkie fotele, drewno i skóra. VIP-Nysa nadaje temu zupełnie nowe znaczenie: oto do Nysy typu TOWOS dospawano coś, co wygląda wypisz-wymaluj jak cela więzienia na Białołęce (nigdy nie byłem, ale znam kogoś, kto był). I wydawałoby się, że to idiotyczne, żeby wiplanżem nazywać więzienną celę, ale po dłuższym zastanowieniu i przypomnieniu sobie takich VIP-ów jak Michaił Chodorkowski, Julia Tymoszenko, Bernie Madoff i Lew Rywin, można wpaść na to, że taka Nysa to idealny trening przed tym, co czeka ich na końcu kariery VIP-a. To rzeczywiście bardzo luksusowa wersja więzienia – mobilna, pod warunkiem że silnik od Wołgi nie postanowi o przekształceniu Nysy w stacjonarny zakład penitencjarny.

link




Comments
nodx Said:

Timon Said:

pr Said:

Gdyby nie te głupie lampy, polonez byłby nawet do przyjęcia.


Etherway Said:

Czy ja dobrze widzę w tej nysie śrubokręt do automatu prosto z j-gate? Co prawda chyba inne zastosowanie ale idea chyba podobna 😀


MarK Said:

Nysa wymiata całkiem na serio!


Bronco Said:

Tylne lampy z poldolota przypominają z twarzy Wilq-a Superbohatera. 😀


Bronco Said:

Opływałbym w luksusy na zlocie militarnym,
a nie tłukł się po drogach poldkiem marnym.


Bronco Said:

…tudzież czarnym


Zyga Said:

Chcę się zakumplować z diagnostą, który podbija przegląd poloneza – przyczepy.


Markus Said:

I zegary z Wołgi w Nyssanie zagościły, i przełącznik pod fajerą od Lelcza zdaje się. Taki to Nyssan wędkarski bardziej.


Szela Said:

Vipowa okleina w nysie! jakby była za 2000 to bym wziął na złombol!


Maurice_G Said:

Poldi (albo Audonez) jeszcze pojeździ. Ma przecież wymieniony “caały kompletny rozrząd”

Pozwolę sobie na swobodną interpretację, z racji brakujących przecinków, kolejnych zalet tego auta:

“chyba do końca lutego samochód nie posiada żadnej rdzy czy dziór w podłodze”
a także:
“w progach wystarczy lać rope”

zapewne dzięki temu ostatniemu trickowi:

“samochód ma niezłego kopa i pali tak od 6-8 litrów na 100 ropy”

Zapewne chodzi o spalanie oleju silnikowego w stosunku do napędowego. Wynik imponujący!


ferris Said:

Czarny mat… Sprawdziłbym tego Poloneza na Nurburgringu.


Chris Said:

Kolo oprócz nowej jakości tuningu, wprowadził też nową jakość wypoczynku. Jedzie sobie z rodzicami np. do Łeby na Intercamp.
– Chodź synku zostało mi jeszcze trochę dolarów z poloneza, pojedziemy zobaczyć ruchome wydmy.
– Nie mamo, dzisiaj wymieniam w silniku olej caały, jutro kompletny rozrząd, a przed powrotem do domu chciałem jeszcze wymienić wszystkie szklanki.


rzuraf Said:

Nie znam się, to się wypowiem!
Moim zdaniem Nysa bije tego Poloneza na głowę, a nawet dwie!
to luksusowe wyposażenie to jest po prostu coś o czym marzyłem i chyba marzył o tym też każdy z was – w ukrytej podświadomości!


Dimitri Said:

Nyse to chyba koledzy ze spacerniaka w wolnych chwilach zrobili na prezent dla Naczelnika Białołeki.


Bronco Said:

Dobrze, że poldek nie ma dziór w podłodze, bo jakby miał, to odczuwałbym bul.
Bronisław K., Prezydent.


szubidubi Said:

Chłodzenie turbiny wodą to ciekawy pomysł. Mozna go wykonac we własnym zakresie. Potrzebne nam do tego dwie dysze spryskiwacza przedniej szyby. Nad turbiną w masce, wiercimy dwa otwory w odstepie 17,5 cm w które wkładamy wyżej wspomniane dysze. Oczywiście montaż dysz powinien bodbyć się w systemie “do góry nogami”. Pozostaje nam tylko podłączenie wężyków i skierowanie wylotu dysz w kierunku turbiny. Życzę wszystkim majsterkowiczom szerokiej drogi oraz pomyślnych kontaktów z pomocą drogową.


pete379 Said:

W końcu ktoś zbudował polski kamper, w którym legalnie może jechać więcej niż 2 osoby… ;P Dodatkowo stylizacja na więźniarkę- nic tylko kupić na allegro małe stroboskopowe koguty niebieskie pod atrapę i nie ma się problemu z korkami w czasie powrotów znad polskiego morza- zapuszczasz kogut i lecisz ;P A co do Audoleza/Polondi zastosowanie tylnych lamp dość nowatorskie, pewnie autor myślał o zakupie diodowych (cienkie, mały pobór prądu i fajny wygląd)…ale takie Rubbolite’y do ciężarówek/naczep w technologii LED to ponad 500zł za parę.


MW Said:

” i pali tak od 6-8 litrów na 100 ropy.” – Dużo oleju zjada na 100 ropy.


RoBuR Said:

Nysa jest intergalaktyczna – Sport Kemping Caravelle Synchro!!, szkoda takich nie było seryjnych, konkurowałyby z T2 i T3 Ogólne porażające wrażenie psują tylko kiczowate napisy z tyłu.


premek Said:

Polonez ciekawy, ale właściciel coś nie chce bajek opowiadać i mu polonez pali jak normalne auto.


buckswizz Said:

KIP!!!!!VIP!!!!!!!COOOL!!!!NYSA!!!!!

wsadzić tylko silnik z beczki 300d ;-D


Don Tomaso Said:

Ten Polonez jest genialny! Turbodiesel od Audi, fotele Recaro, czerwony skaj, kierownica od Audi… no i te lampy! Wygląda jak polska odpowiedź na Audi A7! Nachylenie tyłu plus te lampy bardzo podobne 😀 😀 😀 😀
A co do chłodzenia turbiny wodą – podejrzewam, że zainstalowano tam mini wodospady z Obi albo elektrogejzer.


Bielitzer Said:

Nysa: przedpokój do poprawek tapeciarskich 😉
A co do Poloneza, to ja mam takie wielkie marzenie: że kiedyś będę przeglądał serwis aukcyjny i nie będzie już ani jednego zdjęcia samochodu na tle połatanej dyktą szopy, stojącego w kupie kurzego łajna, z wyliniałym psem bawiącym się w drugim planie na stercie “zostaw-przecież-to-jeszcze-dobre” części do niewiadomo czego… W życiu bym nie kupił samochodu od kogoś, kto ma taki burdel w ogrodzie i takie pojęcie o estetyce…


Bielitzer Said:

Nysa cd.: jak tak na nią patrzę (a raczej w nią) to widzę wszystkie “legendy” schyłkowego PRL i brudnych i nudnych lat 90.
A więc:
– okleina meblowa samoprzylepna (zanim w sklepach pojawiły się znowu meble, pojawiła się okleina, każdy ją miał)
– plastikowe karnisze (j.w., to był szał i święto w domu…)
– plastikowa półeczka kuchenna w kolorze zdrowej kupy (domyślam się, że w szafce są równie gustowne koszyczki do szklanek),
– rosyjskie lampki kuchenne z blachy tnącej palce przy każdej próbie wymiany żarówki i plastiku, który chłonął każdy kuchenny wyziew i żółknął obrzydliwie
– plastikowy kranik – ja w domu nie miałem ale kojarzy mi się z wychodkiem na przystanku PKP w Ładzinie,
– mata słomiana na podłogę lub ścianę,
– zasłonki z marnej plastikowej imitacji lnu. Te są pomarańczowe, więc pochodzą z PKS, brązowe dwóch odcieniach i z logo były z PKP

ble…


garwanko Said:

Rozbraja mnie napis “ZAOPATRZENIE” za szyba przednia więźniarki 😀


trotodyl Said:

biere ta blende od Ascony C


mont Said:

Bielitzer-domyslam sie ze mieszkasz na blokach


Krz Said:

Co trzeba mieć w głowie żeby stworzyć coś takiego jak ta Nysa?!
Stołki Recaro z poldona bym przygarnął, reszta do pieca.


Carter Said:

Najlepsze w tych ogłoszeniach są ceny… Ludziom odbija chyba.


Martysien Said:

wycinek z aukcji tego Poloneza :
“…chyba do końca lutego samochód nie posiada żadnej rdzy …”


oppelner Said:

Szkoda, że Nysa bez klawisza.


piszczyk Said:

to Złomnik nie wiedział że wychodziły fiaty 125p z silnikiem 1.6 od passata mk1?
bierim taką skrzynię i połowa silników od VAG pasuje
(widziałem kiedyś 125p z silnikiem 1.8 benzyna od audi achzig (80))


Lolus Said:

Poldon wygrywa przez nokałt techniczny!


piotras Said:

@ Bronco – raczej Bredzisław K.

a tu kolejny wycinek z opisu Poldona “anie w progach wystarczy lać”


piotras Said:

… w nysie za słomianką jest tajne przejście do kabiny – prawie jak tunel którym można wiać


Ociec_Ryzyk Said:

Ej… Będe rzygał!


Zyga Said:

buckswizz Said:
“wsadzić tylko silnik z beczki 300d ;-D”

Szkurna, co drugi jak zobaczy mojego Żula kampera to mówi: “noo, jeszcze mu dizelka jakiego wsadzić…”

Przecież to się zerzygać można, na przekór trzymam S21 i kocham wszystkie jego zalety i wady łącznie z urywającymi się bebechami. Jak słyszę jadącą andorię to już z daleka mi się plomby obluzowują, nie muszę wsiadać. I jeżeli miałbym zmieniać motor to właśnie na wołgowski 2,5.

A Nysa… GIT!


premek Said:

@piszczyk – kilkadziesiąt egzemplarzy nie robi jeszcze wersji produkcyjnej. Polonez też miał np epizod z turbodieslem VM. Jaka szkoda, że nie był normalnie dostępny. Tak prosty w serwisowaniu silnik zrobiłby w PRLu furorę 😀


tjo Said:

Nysa jest gotowa na zombie-apokalipsę!


@ tjo – doskonały strzał, Milordzie!


Titus Said:

nie wiem który lepszy. Mają potencjał. A śrubokręt w desce rozdzielczej Nysy ma jakieś szczególne zastosowanie?


bart Said:

Nysa wygrywa bezapelacyjnie! To kompletny, przemyślany projekt. Z chęcią wybrał bym się nią na tułaczkę po Europie. Pewnie po 50km by się schromoliła, ale miałbym co wnukom opowiadać;)


p Said:

A kto zauważył że w poldzie po wypełnieniu słupków, tył od razu kojarzy się ze starą Deltą?


bart Said:

Przecież delta to skradziony projekt poloneza! Polska myśl techniczna wyprzedziła zgniły zachód o dziesięciolecia!


tchopz Said:

Z geografii jestem słaby, ale w życiu bym nie powiedział, że Wołga wpada do Nysy, a tu taka niespodzianka. Taki coś mogło powstać tylko między Bugiem, a Odrą.


miwo Said:

nie rozumiem, dlaczego nie zostawiono starych polonezowych świateł, a wstawiono te wyłupiaste uniwersalne do przyczep/naczep.
a ten wlot powietrza to taki pic, czy też w tym silniku jest intercooler? (chyba do 1993 w poldkach na masce i tak był wlot powietrza)
jednak wygrywa Nysa za absurdalność – kamper w barwach WSW :)


Janek Said:

Polonez jest gatunku ZOBACZ, a w zasadzie podgatunku ZOBACZ KONIECZNIE. Poza tym nawet boję się zapytać, gdzie jest Bojanów.
A kamper jest po prostu perwersyjny.


lordessex Said:

Ja się zastanawiam jaki był sens wstawiania silnika od Wołgi, skoro i tak cały ten burdel na kółkach się ledwo toczy :-D. Na wyścig 1/4 mili się raczej nie nadaje.


kmito Said:

@miwo Bo są elementem konstrukcyjnym, zderzak się do nich “trzymie”.


karolkk84 Said:

Czuje nosem wyobraźni zapach w salonie z Nysy wspaniały zapach okleiny z PRL, robiłbym tam dzieci.


jcb Said:

Polonez ze światłami od przyczepy chyba nie powinien zaliczyć przeglądu ze względu na wbudowane trójkątne odblaski.
Idiotyczny pomysł.


Łukasz Said:

Jeśli jest to rzeczywiście VAG-owski TDI (a nie TD), to posiada on intercooler. Tylko, że… w tym polonezie chyba go nie widzę.


marekrzy Said:

Było kilerów dwóch, a teraz bedzie vipów dwóch i pół.


notlauf Said:

75 KM nie posiada intercoolera gdyż posiadałem samochód z tym silnikiem i w żadnym razie nie posiadał on intercoolera.


Kaspar Said:

fajny ten polonez szkoda ze go sprzedaje gosciu. Siedzenia a BXa gti z naszywka recaro 😀 polonez to bx wiadomo skad francuzi wzieli pomysl na bx-a turbo diesel. I jeszcze nazwe SPORT zerzneli


Slaw Said:

Wystarczy Ani w progach, lać ropę… i jechać :)


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1