zlomnik.pl

Home |

Fura na niedzielę: czermen w longu, Gangnam Style

Published by on December 16, 2012

ZŁOMNIKOWY KONKURS ŚWIĄTECZNY, WYGRAJ MODELE

KALENDARZE ZŁOMNIKA, BIERZ JE PÓKI SĄ ŚWIEŻE, ZA ROK BĘDĄ NIEAKTUALNE

Ponoć stopień przesytu “Gangnam Style” jest tak duży, że ludzie strzelają do swoich smartfonów i tabletów, kiedy znowu zaczyna lecieć podskakujący koreański raper. Ale najlepsze jest to, że oni sami go sobie puszczają, wklejają, udostępniają, a potem się wściekają, że nie można otworzyć lodówki, żeby nie usłyszeć słowa “여자”. Oficjalny teledysk rapera PSY (cóż za adekwatna ksywka dla Koreańczyka) niedługo przebije miliard wyświetleń. Nie wiem czy wiecie, ale PSY nazywa się Park Jae-Sang, czyli Jae, syn Sanga, o nazwisku Park. Nazwiska Park w Korei nie nosi nikt przypadkowy. Porządny, uczciwy Koreańczyk nazywa się Kim lub Li. Parkowie to niewielka grupa osób, z której często wywodzą się prezesi, biznesmeni i ogólnie tzw. “upper 1%”. Stąd Gangnam – najdroższa i najlepsza dzielnica Seulu. Tam właśnie występuje najwyższa koncentracja osób o nazwisku Park. Często mają oni samochody marki Mercedes, najdroższe, najprestiżowsze pojazdy w Korei.

Oczywiście nie wszyscy mogą mieć Mercedesy. Prezes koreańskiej firmy zazwyczaj musi jeździć lokalnie produkowanym wynalazkiem typu Daewoo Charman, Veritas, Hyundai Equus lub Centennial, Kia K9 i takie tam inne. A skoro już się robi limuzynę, to żal nie zrobić jej wersji wydłużonej, opancerzonej i dostosowanej do potrzeb najwyższych dostojników. Oczywiście nasuwa się pytanie, po co sprowadzać coś takiego do Polski.

Baleronowe dekle robią tu mega robotę. Dla 93,6% społeczeństwa to Mercedes S-klasa. Reszta może zatańczyć do rytmów koreańskiego grubaska. To chyba najgrubszy KDM jaki widziałem w naszym kraju – tego się już przebić nie da. Ciekawe, czy to fura, która pozostała po fali samobójstw w wyższych sferach Korei Płd. po tym, jak stało się jasne, że Daewoo zatonie, a wir, który przy tym powstanie, wciągnie połowę koreańskiej gospodarki. Tańczyć i podskakiwać jakby jechało się na koniu to jedno, ale zrobić dług na 85 miliardów dolarów i zbankrutować firmę, gdzie sama stocznia zatrudniała 29 tys. osób (!!!), to jest dopiero Gangnam Style.

Foto: Chief




Comments
garwanko Said:

Rzeczywiście grubo. Chętnie popierdziałbym w tylną kanapę!


Lajf Said:

Ktoś zmienił przedniego grilla temu Mercedesu, why? 😉


kush Said:

Skad wiadomo ze to jest opancerzone?


Piotrkowy Said:

Tak z ciekawości…jak z dostępem części do tego cuda? Jak mnie pamięć nie myli, parę rzeczy (jak silnik i skrzynia) były od Mercedesa ale co z resztą?


szczubar Said:

Jeździło tego na Podkarpaciu od cholery. Jeszcze rok temu w Mielcu widziałem kilka sztuk, w tym jedną przedłużoną.


Orzech Said:

@kusz – ponieważ hipsterzy ostrzelali go ciekłym prestiżem z dużą domieszką zajebistości. Po tym ostrzale kierowca pojazdu wyszedł bez szwanku.


Doman Said:

A technicznie nadal jest e klasą a nie s…


_krrl Said:

A może tym się woził jakiś ówczesny prezes Daewoo w Polsce tudzież ambasador Korei? Tylko ten Szczecin…


kosa Said:

@_krrl: Raczej Krzysztof Jarzyna ze Szczecina. Ewentualnie znajomy Freda, Gruchy lub Ojca Chrzestnego Ryśka z klanu Lubiczów.


notlauf Said:

Może być opancerzone, nie musi, ale to już jest auto typu prezydent, ambasador, ktoś bardzo ważny. W większości one mają płyty w drzwiach i grubsze szyby.


C Said:

Na nazwisko Kim, Lee, Park i Choi ma około 75% Koreańczyków, żadna elita ten Park :)


Cooger Said:

Prawdopodobny właściciel chwali: http://daewoo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=60612 – może jego spytajcie skąd fura nabyta?


notlauf Said:

Znalazłem już dane. 37% Koreańczyków nazywa się Kim lub Li, 8,5% Park, po 4,5% Chol i Jung, ok. 46% nosi inne nazwiska, w tym tak ciekawe jak “O”.


mbk Said:

Mam prospekt takiego, co ciekawe jest po angielsku ale po tekście wyraźnie widać, że jest kierowany na polski rynek. A skąd ja go mam to jeszcze bardziej nie ogarniam.


grnb Said:

dobry jest, połączenie niezawodności w124 i prestiżu daewoo! Kiedyś chciałem sobie kupić nawet ale wybrałem thesis 😀


Maciek Said:

Ogólnie – jeździłbym. Są jednak dwa elementy które mocno wnerwiają w tak fajnym samochodzie. Najbardziej plastikowe drewno w historii motoryzacji oczywiście można pomalować w piano black i będzie prestiż, ale co zrobić z zegarami drukowanymi na drukarce HP czcionką tahoma ? przecież ja mam ładniejsze w Sienie ! jeśli ktoś nie wie o czym piszę to link do aukcji :

http://moto.allegro.pl/daewoo-chairman-i2858205995.html

ps. szkoda, że go tak brzydko pomodził z zewnątrz


Xxxx Said:

W Kartuzach krótki Chairman jest na taksówce


dragsterdh Said:

A nie był to wcześniej (jako marka) Ssang Yong? Bo Dełu przejęło chyba wszystko z ich produkcji. Ta koreańska kapusta na masce psuje cały urok tej fury. Zupełnie jak w moim Musso 😉


_krrl Said:

Oczywiście, ze SsangYong, w Korei jest nawet w sprzedaży druga generacja Chairmana, równie bogato czerpiaca z techniki Mercedesa


notlauf Said:

W Land Cruiserach J90 drewno jest jeszcze okropniejsze.


Łukasz Said:

Jezu jak ja kocham ten samochód. To chyba najlepiej wyposażone auto za 15k. Ma radio z equalizerem, tylną kanapę regulowaną elektrycznie jak w Maybachu, tylny podłokietnik ze sterowaniem wszystkimi bajerami i wyświetlaczem, podświetlane lusterka dla pasażerów z tyłu, były też wersje z kolorowym ekranem TV z przodu (jeden taki był kiedyś na otomoto). Na koreańskiej stronce widziałem też jednego z telewizorem z tyłu pomiędzy przednimi fotelami i lodówką za podłokietnikiem!

Aha i jeszcze jedno – to nie jest żaden prywatny import. Te auta – zarówno wersję krótką jak i długą składano u nas we Warszawie. Zastanawiam się jak fajnie musiało być wejść sobie do salonu Daewoo w 1998 roku, minąć Tico, Matizy i Polonezy dla pospólstwa i poprosić o Chairmana w Longu.


mroczny Said:

jeszcze tylko grill z merca i gwiazda na tylną klapę i nikt się nie pozna że to nie merc


C Said:

Oo jakie ładne statystyki. Nazwisko “O” zapisują w transkrypcji łacińskiej jako “Oh”. Lee to tak naprawdę “I” gdyby zapisać po koreańsku, a Park to “Pak”. Generalnie na potrzeby zachodnie trochę uprościli swoje nazwiska. Dodatkowo imion też nie mają za dużo, więc przedstawiają się Imieniem + Nazwiskiem + Stanowiskiem.


S7TDI Said:

Widać jak “popularny” był Czermen w Polsce – produkcja 1999, a pierwsza rejestracja dopiero 2001…


JJASH Said:

Mi się podoba. Ten srebrny zwłaszcza. Muszę przyznać, że dobrze wyposażona jednostka. Nie wiem tylko jak ze spalaniem w benzynie. Nie jechałem tym, ale sądzę, że na drodze płynie. Może ktoś się wypowiedzieć w tym temacie kto nim jechał?
Hm, podobnie jak qrnb wybrałem bardziej kontrowersyjny projekt z deski kreślarskiej koncernu fiat. I mam wrażenie, że im bardziej kontrowersyjny, tym lepiej. Znajomki od vw i bmw prychali jak koty na sam widok. Prychali dopóki się nie przejechali. Zrzednięte miny – bezcenne.


volumetrico Said:

tak patrzac po szybach, to ten koreanski long jest opancerzony.


Maciek Said:

ktoś wspominał o chairmanie z kolorowym wyświetlaczem :

http://otomoto.pl/daewoo-chairman-C25711047.html


Maciek Said:

a tutaj Ssangyong Chairman :

http://www.beforward.jp/backoffice/uploads/stock/IS00059_4.jpg

tutaj aż się prosi o zmianę celownika na mercedesowski i gwiazdy z tyłu.


premek Said:

co to ten gangham stajl? Szczerze pytam, bo mnie nigdy nie skusiło kliknąć.


Batory Said:

Jeden wykładowca z WPiA UW ma takiego, ale bez przedłużki. I chyba nawet jeszcze nim jeździ… 😉


Aremberg Said:

Właściciel to ciekawy człowiek skoro zamienił LS400 na Chairmana. Tak przy okazji to niedawno widziałem Ssangyonga Musso na czarnych blachach w Krakowie – okolica Ronda Mogilskiego.


piotras Said:

swoja drogą to Chairman to fajna nazwa -> człowiek-krzesło


piotras Said:

notlauf Said:

Raczej człowiek na krześle, czyli na stołku – stołku prezesa oczywiście.


pan_tajemniczy Said:

ten konkretny egzemplarz parkowal przez pare lat w Stargardzie Szczecinskim


kubba Said:

Nie to żebym się czepiał,ale te kołpaki były dedykowane Esce W 140


Łukasz Said:

Maciek – tak to ten sam, którego widziałem wcześniej. Swoją drogą to pokazuje jak popularne są te samochody na rynku wtórnym – ogłoszenia Chairmanów z nudów sprawdzałem jakieś 5 miesięcy temu. Imo 90% ludzi szukających grubej lux-fury za niespecjalnie dużą kasę przegląda tylko E38 i W140, a takiego Chairmana można sprzedać tylko przez przypadek. I pewnie tak jest, że jak ktoś ma takie auto to najpierw obdzwoni znajomych i dopiero jak nikt nie będzie chciał kupić to wrzuca go na otomoto/allegro, gdzie auto wisi miesiącami.

Moim zdaniem Chairman w przyszłości to będzie mega egzotyk, żeby nie powiedzieć – “kolekcjonerski”, bo:
1) Mało ich u nas sprzedali.
2) To teraz auto dla typowego Andrzeja, który kupił je od znajomego przez przypadek z powodu braku znajomości motoryzacji (bo jakby się choć trochę interesował autami, to pewnie już od dawna miałby B5 TDI). A wiadomo, jak osoby, które wcale nie interesują się motoryzacją dbają o auta – zresztą widać to na zdjęciach powyżej – czarna folia na szybach i koła od Mercedesa.
3) Wystarczy mała stłuczka lub żeby siadło coś, czego nie da się przełożyć od Merca i jesteśmy w dupie. Tylko prawdziwy petrolhead po dzwonie sprowadzałby na własną rękę części z Korei zamiast zgłosić szkodę całkowitą przy aucie wartym 15k zł. A jak napisałem wyżej, Petrolheadzi zwykle nie jeżdżą Daewoo.


Tomasz Said:

Heeeeeeeeeeeeeeej sexy bejbe!
łop, łop, łop.
Fantastyczny jest. Znajdzie ktoś ile toto kosztowało jako nowe?


Buckel Said:

Da się tym jeździć? Szukam następcy dla mojego dupowozu Audi A4, który po 11 latach współpracy chyba mnie opuści.


Kiler Said:

Ale ten kawałek PSY to syf. Wstydziłbym się na tle prawdziwego hip-hopu, tę żenadę nazwac hip-hopem.
Bardziej osobnik kojarzy mi się z lamusem tudzież ciotką.


Tony Said:

Najważniejsze jest to, że chairman jest RWD. Fajna bryka za nieduży pieniążek, do tego żaden złodziej nawet na niego nie spojrzy.


finn the human Said:

byłby taki chairman moim ideałem, ale jest o conajmniej pol metra za dlugi:


Piotrkowy Said:

A ja dalej się pytam…jak z częściami? Jak z prowadzeniem? Wykonaniem?


Tomasz Said:

Kiler – rasowy wpis. Latasz po mieście?


pr Said:

Mnie się zdaje, ze to jeden z tych czermenow, co trafily do RP w czasach szczytu chwaly daewoo w Polsce. Te auta na bank byly dostepne. Mam nawet gdzies test w AMiS, pewno nawet cena jest podana.


8-VOP Said:

Chairman figurował w ofercie na stronie FSO do pary chociażby z Polonezem. Kilka razy widziałem prawdopodobnie ten sam egzemplarz na taxi, ostatni raz koło 2009 roku. W Korei dalej tłuką starą wersję, tylko jest nieco przestylizowana. Jeśli ktoś już wspominał o tym ostatnim, to pardą muła.


Łukasz Said:

pr i 8-VOP:

Chairmana nie tylko u nas sprzedawali, ale nawet tłukli we Warszawie (tak samo Musso było składane w Lublinie).


matbik Said:

KajaK Said:

hehe 😛 Przechodziłem obok tego auta nie raz i nie wpadłbym na pomysł, że jest się czym jarać ;P


Smok Wawelski Said:

Łukasz,- “tłukli” to chyba za dużo powiedziane w odniesieniu do montażu w systemie SKD.


i love classic cars.. Said:

Ale syf ta muzyczka, jaki trzeba mieć mózg czy tam rozum, żeby zaprezentować publicznie jakim się jest idiotą? Poziom braci Figo Fagot jest ciutkę wyższy. Tak mi się zdaje na tę chwilę.
Chairman to do dziś nie wierzę, że Mercedes pozwolił sklonować


M. Said:

A co powiecie na to: http://www.carsemsar.com/en/listing/location/2012-ssangyong-chairman-chairman-limousine.html ??? Ciekawe czy poza krajami arabskimi i Koreą można go gdzieś kupić. Jak dla mnie jest kosmiczny i wolałbym to niż Skę. Ciekawe tylko jaka cena.


garwanko Said:

Szela Said:

fajnie, że się nazywa 600s a silnik 320 😛


Rum Said:

Chairman ten ‘nowy’ oparty jest już na nowej S-klasie :) Ma 4 koła skrętne, więcej silników do wyboru etc.


pr Said:

O, teraz dopiero widzę, że ten czermen jest w wersji przedłużonej.


gsi Said:

hehs zegary jak w vectrze b…


yerzoll Said:

Chciałbym takiego. Jest taki poczciwy, łatwy w naprawie, pewnie rzadko się psuje, jest wygodny i pewnie ma automata. W dodatku gaz w czymś takim to nie wstyd, ale dodatkowy prestiż. Samochód stworzony dla mnie 😀


Rusty_mike Said:

Ciekawe kto jest posiadaczem i jaka jest jego historia. Pamiętam jak ładnych parę lat temu, za czasów Daewoo, taki Chairaman mykał zakopianką w stronę Zakopanego. Też się wtedy zdziwiłem 😛


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1