zlomnik.pl

Home |

ROOT: Mercedes W124x203, czyli równanie bez rozwiązania

Published by on January 16, 2013

Wielokrotnie pisałem już na złomniku o przerobionych Mercedesach. Było już o W124 przerobionym na W211, o W210 z tyłem od Vectry A, o W124 przerobionym na W140, i jeszcze o paru innych abominacjach, o których wszyscy wolelibyśmy zapomnieć. Jednak niestrudzeni fani przerabiania pięknego, spójnie zaprojektowanego Balerona na coś zupełnie innego znajdują wciąż nowe pomysły. Zupełnie wygasło przerabianie Balerona na W210, bo o W210 nikt nie chciałby pamiętać, a Mercedes już najmniej. “Okular” okazał się na tyle fatalnym modelem, że przerobienie niezniszczalnego W124 na następcę byłoby prawdziwym fuaje i fądi – zwracam uwagę, że nikt nie chce kupować używanych W210, znacznie łatwiej (i drożej) sprzeda się W124 niż dowolny W210. A już zwłaszcza nie sprzeda się W210 w jakiejś cudownej wersji typu 220 CDI automat z DLA PEDANTA oryginalnym przebiegiem 180 000 km. Przebieg ten jest bowiem liczony od momentu, kiedy pierwszy raz wypadła podłoga pod tylnymi fotelami i Ahmed Citrinoglu z Mehmetem Gumlakiem wstawili nową, spawając ją do zardzewiałych progów. Przerobienie W124 na W210 nie oznaczałoby więc “mam nowszy model”, tylko “przerobiłem solidny model na beznadziejny”.
Kiepsko też wygląda perspektywa przerabiania W124 na W211 – to auto też okazało się stertą awarii. SBC. Rozrząd w M272. Konwerter w skrzyni 722.5 czy tam 722.6 (jeden pies). Wtryskiwacze. Airmatic. Dobrze że chociaż nie rdzewiało, bo to amelinium jest, tego się nie pomaluje, ale przynajmniej i nie zardzewieje.
Fani konwersji frontów znaleźli się więc pozornie w ślepej uliczce, ale oto pojawiła się nadzieja! Można zrobić downgrade do klasy C i dać front od W203! Wprawdzie tył został od W210, no ale to zrozumiałe – trójkątnych lamp z W203 nie idzie wpasować do Balerona. Ale zaraz. Czy ten W203 to znowuż taki świetny? A te klamki bagażnika? Chałowe kluczyki? Cieknący olej na wiązkę elektryczną w M111? Rdza? Nie wygląda to dobrze. Właściwie nie wiadomo od czego dopasowywać front do W124, żeby był nowocześniejszy, ale nie kojarzył się z plagą usterek. Może ML? A bogać! Koroduje toto jak Morris Marina. Czujniki różnicowe DPF-u padają jak muchy. Skrzynie 7G-Tronic też się sypią. Może W220? Litości! Jak nie dziurawy Airmatic, to cieknące ABC, dobrze jeśli wyciek z ABC nie spowoduje pożaru. Innymi słowy, właściciel Mercedesa W124, który chce się unowocześnić, jest w dupie. Ale spokojnie – wbrew tytułowi, nie jest to równanie bez rozwiązania. Musi on tylko wsadzić do swojego wozu front od Dacii Sandero i w ten sposób auto będzie i nowocześniejsze, i tak samo niezawodne, a przy tym wszystko pozostanie w wielkiej rodzinie samochodów napędzanych silnikiem 1.5 dCi.

A może tak? MENDERO.

CHICKS DIG MY MAD PHOTOSHOP SKILLZ

link

ALE JUTRO BENDOM MIKSY




Comments
garwanko Said:

fucktycznie fotoszop skilz widze!


marcin Said:

troche za bardzo pojechales z tymi mercedesami…..to co jest lepsze?


KajaK Said:

Już nudne są te mercedesy …


_krrl Said:

Przerabiac Mercedesa na Dacie? Ale bez sensu, w Łukowie czy Dzbądzu wszyscy by padli ze śmiechu, a właściciel z poważnego członka elity zostałby zdegradowany do grona groźnych wariatow. To już lepiej od be piąteczki front wstawic :/


Beddie Said:

Proponuję kupić balerona w kombiaku, wersję 7 osobową i zrobić lifting na Sprintera 😉 Najlepiej Dodge’a Sprintera.


Agent Orange Said:

Znow ta Dacia – cud rumuńskiej technologii. To ja juz wolę Ładę niż Dacię.


notlauf Said:

W końcu dostałem od Dacii 2 pendrive’y. TO ZOBOWIĄZUJE


marekrzy Said:

I był na nich kurs fotoszopa for dummies?


lordessex Said:

O matko Boska! Po jaką cholerę przerabiać Mercedesa na Dacię? Może front od Poloneza Akwarium wstawić od razu? 😀


klisza Said:

Harry Reems Said:

O, to jest mysl! Taka wersja mogla by sie nazywac Krollewicz. Tylko ze moze byc problem z szerokoscia – trzeba by uzyc dwoch frontow, a taki rozciagniety przod od Poldka moglby nie byc estetyczny.


lordessex Said:

@Marcin: Mercedes to się skończył na etapie Okulara W210 :-(


lordessex Said:

@Harry Reems: Myślę że autorzy takich przeróbek nie zawracają sobie głowy takimi zbędnymi i mało istotnymi szczególami jak “estetyka”
:-D. Cytryn i Gumiak wszystko dopasują 😀


lordessex Said:

@Notlauf: Od Dacii aż 2 pendrivy? Wow, ciekawe cóż za cenny materiał się tam znajduje?


notlauf Said:

Obecnie to chyba moja kolekcja zeskanowanych prospektów się tam znajduje


Okej, ale która fotka jest fotoszopowana, bo rozpoznać nie idzie?


matt Said:

i rejestracja w Benz Dacii źle zamontowana, mandat bedzie


brazer Said:

niom, wreszcie. miksy, maaaaan, miksy….


Ardian Said:

Popieram! W124 z przodem od B5 po lifcie, to byłby dopiero prestiż i jedyny taki.


Szela Said:

We wpisie o 124 na 211 Notlauf napisał, że prosi o garbusa przerobionego na beetla i wykrakał…, linkowali pod jakimś tematem do takiego “super zrobionego” do sprzedania (czerwony był) o.O


Przerabianie W124 na W210 to nie tylko fuaje i fądi, ale wręcz fuagra.

Może niezłym pomysłem byłoby dospawanie frontu od W204? Wygląda dobrze (aktualna C-klasa jest wg mnie najładniejszym “cywilnym” Mercedesem od lat, ale raczej ta przedliftingowa – światła w nowej wersji wskazują na przerost spożycia substancji nad poczuciem estetyki) a i podobno jakość jest dużo lepsza niż w poprzedniku. A mówiąc prawdę nie zdziwiłbym się zanadto, gdyby już gdzieś coś takiego jeździło…


lessmore Said:

Z tym Sandero to wielkopomna idea jest! Niech widownia zwróci uwagę, że dacia ma gotowy napęd na przód. Tera wystarczy upchać pod maskę zespół napędowy od dowolnego audi quattro (najlepiej w dizelku), dopasować wał napędu na tył i pospawać przycięte fachowo na gumówce półośki. Kto pod dyskoteką “Ramzes” w Wieczfni ma mesia 4WD? Kto wyrwane towary przewiezie na przełaj przez kartoflisko do pobliskiej wsi Purgałki, ale nie jakąś tam prostacką terenówką, tylko eleganckom limuzynom? Do roboty, Cytryny z Gumiakami!


notlauf Said:

Chciałbym zobaczyć wiązkę przewodów, która łączy Audi, Dacię i Mercedesa. TO BYŁBY HIT


Harry Reems Said:

Eeee… pęk kabli, konektorki, ewentualnie wsadzone w peszel. Co tu ciekawego?


notlauf Said:

Ale ich tam byłoby z pieńcet, a każdy w innym kolorze. Taka paleta pantonu w kablach.


Harry Reems Said:

“Kazdy w innym kolorze” to w fabryce daja. Myslisz ze w hurtowni elektro to ile kolorow maja, he? Czysbys nigdy nie mial samochodu, w ktorym PW (poprzedni wlasciciel) odtwarzal elektryke?
U mnie w Garbusie na ten przyklad podczas jednej z takich odbudow autor dysponowal przewodami w kolorze brazowym.


8ball Said:

no i będzie “wiązka gordyjska “…teraz czekam na G z przodem od Aro , Ml z przodem od Dustera i Adolfa Hiltlera z zebami i fryzura Nicolae Ceauşescu…


garwanko Said:

Mała prywata:

Mam dupowoza jeszcze na czarnej tablicy. Niefartownie, z innego miasta.
Korci mnie żeby jeździć na nich do upadłego, ale jak to bywa z władzą – wiemy wszyscy. Miotam się :)
Przerejestrować, czy nie? Oto jest pytanie.


v8tatra Said:

lessmore abo przełozyc napęd z tego:http:
//moto.allegro.pl/mercedes-300-d-turbo-4×4-automat-i2910935198.html
do przedstawionego dzisiaj;)
tyko to nie po gumiakowemu;) wim;)


notlauf Said:

Było nieźle aż do momentu “model wojskowy, tylko 120 sztuk”


v8tatra Said:

garwanko nie to żebym ogarniał całość(tzn niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę)ale:
btw,to chyba Temat Na Oddzielny wpis w Formie PORADNIczka
bardzo bym o to prosił Pana Złomnika SZanownego Nie Oskarżonego Ostatecznie Przez Auto Komis Piotrowice i wszystkich czytających i kibicujących W.Sz.ZŁOmnika;)
zależy od tego czy poprzedni właściciel zgłosi ubezpieczycielowi fakt sprzedaży pojazdu lub ubezpieczyciel sam się dowiedział
polskie prawo dopuszcza aż 3 OC jednocześnie(TO NIE ŻART;) na ten sam pojazd , (stan wiedzy prawnej sprzed 6 m-cy a wieć już po zmianach z lutego zeszłego roku)
jest to o tyle ważne -to wielokrotne oc że na czyim będziemy jeżdzić- swoim czy właściciela i jak to się ma do skutków ewentualnej kolizji nawet z nie naszej winy
i jeszcze kwestia wypowiedzenia oc kontynuując jazdę na cudzym kiedyś możemy być zmuszeni do jego wypowiedzenia, a co w wypadku gdy poprzedni właściciel zmarł?
wiem że chaotycznie, ale praca na mnie czeka pożniej wpiszę co mnie spotkŁO ODNOŚNIE OC;)


v8tatra Said:

W tym tygodniu do niego podjadę- to mogę opisać stan jeśli sobie życzycie, a jak silnik będzie zdrowy -to biere;)


Wiesław Said:

http://tablica.pl/oferta/saab-dla-konesera-CID5-ID27Tmz.html#7d1e7395a7;r:;s:

Co za złodziej, koneser pieprzony!
Felgi ukradł, opony zostawił!


tsss Said:

Ja bym tam do Balerona wspawał front od Chairmana, najlepiej do kombi bo taki Chairman nie wychodził. Na samą myśl ręka sama rwie się do tańca z migomatem!


Szela Said:

Nowy 3letni łańcuch rozrządu hehe


Paszcza Said:

Ale bym w nim gnił!


Harry Reems Said:

@ comendanto & tatra:
A co ma ubezpieczenie do tablicy?
Poki co, wladza za jezdzenie na starych tablicach do mnie sie jeszcze nie przyczepila. Ubezpieczenie place normalnie. Nie wiem o co chodzi z tymi dywagacjami o tym kto jest “wlascicielem ubezpieczenia”.
Za to nie ma sankcji innej niz “za inne wykroczenia”.


Harry Reems Said:

BTW – podejzewam ze moga sie zaczac brac za te kwestie, poniewaz to moze utrudniac tanie i szybkie sciaganie utargu z fotoradarow. Ale poki co… tfu tfu


tylko_TDI Said:

W124 z tylem od W210 i przodem od W203… szkoda ze nikt nie pojdzie na całość i nie przerobi jeszcze boku, na W211.


Yossarian Said:

Czekam na W124 z frontem od A-klasy. Albo najlepiej od Pasagona 😛


Bartek Said:

A ja czekam na przykład na Unimoga z frontem od W124 i dospawaną przestrzenią ładunkową od Kaczki. Jest tyle fajnych kombinacji… 😀


ziutek Said:

Co ty chcesz od tego w210, kręcę nim w kółko po mieście od dwóch lat i ani nie miaułknie, a pełnoletni za chwilkę będzie. Żre go tak samo jak starego dżapsa.


Lukasz Said:

Mogę sprzedać komuś mojego MLa żeby sobie pospawał coś ze 124 bo jest tak samo zjebany jak C,E i cała reszta innych klas po 124.


Qropatwa Said:

Uwielbiam wpisy z serii “Złomnik mad fotoszop skilzzzz”


Tomash Said:

Jak można tak zaniedbać saaba cabrio. Kupiłbym, wymontował lpg i pozwolił zgnić z godnością.


szczypior Said:

A dobry ten kalendarz!


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1