zlomnik.pl

Home |

Poznajemy samochody: wszystkie Toyoty świata + Classic i Origin

Published by on February 27, 2013

DZIŚ KOŃCZY SIĘ KONKURS MAD PHOTOSHOP SKILLZ – OSTATNIA SZANSA (patrz koniec postu)

Z okazji swoich 75. urodzin Toyota udostępniła na swojej stronie coś niesamowitego: interaktywną “oś czasu” ze wszystkimi modelami, które kiedykolwiek były w produkcji. Są ich grube setki sztuk, zebrane w jedno, ogromne “drzewko”. Do każdego dodano zdjęcia, opis po angielsku, miejsce produkcji oraz pełen prospekt dla wersji japońskiej. Innymi słowy, jeśli macie zamiar dziś w pracy przeglądać jakieś Dżołmonstery, Wiochy i Demotywatory, to je olejcie, bo oglądanie pełnej gamy Toyoty ze wszystkimi to zajęcie, które pożre cały Wasz czas – oczywiście o ile jesteście miłośnikami złomnika (w sensie – samej jego idei). Przyjmuję jednak, że jeśli ktoś tu wchodzi, to raczej tego typu stare żelazo mu się podoba. Bo inaczej to chyba tylko z czystej przekory.

Z całej niezwykle bogatej gamy chciałem przybliżyć dwa ciekawe modele, oba wyprodukowane w bardzo małych seriach i tylko na Japonię. Nie przypominam sobie bowiem drugiego producenta, który jakieś ciekawe rocznice czciłby produkcją limitowanych, zupełnie przedziwnych samochodów niepodobnych do niczego. A Toyota tak właśnie zrobiła z modelami Origin i Classic. Oba są tak JDM AS FÓCK, że gdybym zajechał którymkolwiek z nich na spot fanów JDM, to by mnie obrzucono pudełkami po korporacyjnym sushi dla słoików ze Służewca.

Origin powstał w 2000 r. dla uczczenia wyprodukowania przez Toyotę stumilionowego pojazdu. Zbudowano go na bazie modelu Progres, który korzystał z tej samej platformy co wczesny Lexus IS i częściowo GS (czyli Altezza/Aristo). Nadwozie miało w założeniu przypominać pierwszego Crowna z 1955 r. i było wytwarzane całkowicie ręcznie. Ciekawostką były drzwi otwierane jak do szafy, albo jak w Lincolnie Continentalu. W środku panował pełny luksus, a na konsoli znalazł się nawet kolorowy ekran (przypominam – rok 2000). Skóra, prawdziwe drewno i inne materiały pochodziły z “cesarskiego” modelu Century. Origina napędzał trzylitrowy 2JZ-FE, czyli rzędowa szóstka z VVT-i o mocy 215 KM. Zbudowano 1000 sztuk, cena wynosiła kosmiczne 7 milionów jenów (2 x drożej niż za Progresa). Prospekt Origina znajdziecie tu: link

Jeszcze dziwniejszy jest model Toyota Classic. W 1996 r. z okazji 60. rocznicy wyprodukowania pierwszego modelu AA stworzono coś zupełnie od czapy. Na ramie od Hiluxa zabudowano nadwozie luźno przypominające oryginalną AA i zamontowano w nim dwulitrowy silnik benzynowy z zupełnie nieznanej serii Y (rozrząd OHV – jak “K”, tylko większy). Wszystko razem było niezbyt proporcjonalne i delikatnie mówiąc kontrowersyjne. Czerwone wnętrze i drewniana deska rozdzielcza miały przywoływać klimat retro. Produkcja zakończyła się po wytworzeniu 100 sztuk. Po 17 latach od tego wydarzenia dalej nikt nie wie o co chodziło. Można tylko zauważyć, że auto ma BBS-y – a zatem bez wątpienia jest to klasyk.

LINK DO CAŁEGO WSZECHŚWIATA

Nadesłał Max




Comments
Rafako Said:

O ja pierniczę! Prawie się udławiłem ogórkiem z kanapki, widząc takie cudeńka. Mocny Full normalnie, a zważywszy na ilość wyprodukowanych, Classic i Orgin, to zapewne “nie są tanie rzeczy”!


weasel Said:

To czarno czerwone to wyglada jak an g ielski przedluzony black cab. Moze to mial byc slubowoz?!


Oborze, ja chcę Origina! Jest multiorgazmiczny!!!


asdfasdfasdf Said:

Moje oczy znowu wypadły z oczodołów dzięki złomnikowi!


Sukuremu Said:

@weasel
Tak wyglądał protoplasta PT Cruzera zanim go spieprzyli 😀

A Origin IMO to jak większe Bburago 😀 drogie i generalnie auto tylko do kupienia i kolekcjonowania, wartość nie spadnie :)


jacekviola Said:

o w mordę..i po robocie dzisiaj…

oglądam właśnie katalog Crown Victoria z 87 roku . Czy to auto mialo cos w rodzaju navi??!!


jacekviola Said:

tfu, kuźwa… Crown MAjesta!


notlauf Said:

Tak, miało takiego pierwszego G-Booka, tyle że bez GPS-u. To temat na oddzielny wpis :)


_krrl Said:

Origin wygląda jak Syrena, Classic mógłby w tej chwili zasilić flotę Kąkol-Przodkowo LOL


Maurice_G Said:

A miałem dziś w robocie nadgonić wszystkie zaległości…


Zyga Said:

Ojaciepierdziele! niesamowita baza… na szybko wybieram do zajmowania miejsca pod blokiem:
http://www.toyota-global.com/company/history_of_toyota/75years/vehicle_lineage/car/id60012597/


Kraku Said:

Nie mam flasha w pracy daaamn! trzeba będzie się doedukować w domu…


Buckel Said:

Sprawdziłem moją KE25, wszystko mają jak trza tylko dla japońskiej wersji. A tak się danych ostatnio naszukałem (były na auta5p.eu na szczęście).


kierownik produkcji Zespołu Filmowego PROGRES Said:

a miałem słuchać dzisiaj wykładu………….


Marudzicie, Origin ocieka bezbłędną stylówą. Poproszę. Bardzo.


jacekviola Said:

notlauf, to ja uprzejmie prosze o ten oddzielny wpis. Plizzzzzzzzzzz!
Bo ja jestem zajęty oglądaniem strony tojki i NIE MAM CZASU na grzebanie w guglu, heh


ryjas Said:

Origin jest mega. Nie mogliby go wskrzesić? Jakbby Toyota zrobiła “klasyczną” linię modelową zapewne sprzedałaby się lepiej niż Lexusy. A może sięnie znam… Mniejsz ao powodzenie. Na pewno zostałaby za to doceniona wśród prawdziwych koneserów


strojniak gałęziasty Said:

Ale toyota zrobiła stronę!!!!!!


ddd Said:

Aż miło znaleźć swoją E9 w skośnookiej wersji.


ddd Said:

Polecam obejrzeć deske digital w E9. Piękna.


Harry Reems Said:

Zauwazylem ze jesli Japonczycy maja na jakims punkcie krecka, to na calego.
To widac w niektorych modelach samochodow, ale jeszcze bardziej (bo tu jest latwiej) w wypadku motocykli. Kazda japonska firma ma w ofercie conajmniej jeden model “retro”. Tyle ze to “retro” nie jest czyms w rodzaju obecnych modeli np Triumpha, tzn to nie sa modele z nawiazaniami stylistycznymi do jakiejs epoki, ale po prostu robione jak w epoce.
W Europie to nie przechodzi, bo nawet jak odwaza sie cos na nasz rynek sprowadzic, to prasa krytykuje a to niedzisiejsze prowadzenie, a to archaiczne hamulce… ale to tylko dowodzi, ze Japonczycy podchodza do tematu serio: ma byc retro, to jest retro.
Dlatego mozemy sie tu podniecac roznymi jotdeemami, ale one nie trafia na nasz rynek. Jestesmy na to za malo bezkompromisowi.


Tapczan Said:

Biorąc pod uwagę, jak “piękne” są nowe Lexusy (http://images.thecarconnection.com/lrg/2014-lexus-is_100415971_l.jpg), Origin to byłby hit.


Brett Sinclair Said:

Ta Toyota Classic mi dziwnie zalatuje słynną marką Kąkol Przodkowo… może te koneksje nie są przypadkowe?


notlauf Said:

Tak, ja też wyczuwam ponadwiekowy disigne.


buckswizz Said:

a mnie się ORIGIN bardzo podoba- trochę nawiązuje do cadillaca- przynajmniej takie było moje pierwsze skojarzenie- pucowałbym szmatka jak buty co rano


Bronco Said:

Wielki szacun dla Toyoty za takie zebranie do kupy swojej historii i przejrzyste pokazanie wszystkich modeli. Przydałaby się podobna mapa dla innych marek. Może jakiś student historii by się podjął w ramach pracy magisterskiej, czy innej..? 😉 Halo, jest ktoś chętny?


_krrl Said:

no dobra, nie mogę znaleźć Cariny E (to znaczy mogę, jest przed Avensisem, ale nic się nie pokazuje) i dwóch ostatnich Avalonów. I brakuje jakże chwalebnego ProAce’a i nowego Aurisa (i pewnie kilkunastu innych modeli jdm), ale to już kwestia tego, ze to drzewko pewnie wisi na stronie od sierpnia


_krrl Said:

no i yaris, który powinien nazywać się Jaris idąc za pomysłem twórców tej nazwy…


tercel Said:

Co to ma być? Gdzie jest Celica V GT?


tercel Said:

redsun Said:

niektórzy chyba dalej się nie nauczyli czytać ze zrozumieniem… tercel, to jest katalog na Japonię, tam coś takiego jak GT-i nie występowało :)


mbk Said:

’71 Crown Custom jest przewspaniały.


PoGOOD Said:

Mega Cruiser – taki niby-Hummer, tyle, że duuużo lepszy. Przede wszystkim dzięki systemowi skrętu czterech kół, co przy jego gabarytach już naprawdę ma znaczenie.

A rodzina Crown’ów – to jest perfekcyjny przykład tego, jak bardzo Europa i (ostatnio) USA skretyniały. Samochód praktyczny nie musi być szybki, jeździć po zakrętach jak gokart ani mieć linii anorektycznej modelki – ma być prosty, funkcjonalny, komfortowy i… niezniszczalny.

W Europie za wsadzenie 4-cylindrowego silnika na LPG do limuzyny wielkości podwyższonej E/S-Klasy zalali by go jadem wszyscy dziennikarze. Za tylny napęd i prosty układ jezdny zabraliby się politycy – w imię naszego “bezpieczeństwa”.

A przecież dokładnie takiego samochodu potrzebuje 70% kierowców.

Zawsze miałem szacun do Japończyków za swobodne olewanie mód światowych na swoim własnym rynku. Po tym zestawieniu – podziwiam ich jeszcze bardziej!

JDM rulez.

Aż żal, że nie wyjechałem do UK – tam mógłbym jeździć takim Crown’em Comfort bez przekładki… :(


lordessex Said:

A gdzie Cressida ja się pytam??


brazer Said:

@notlauf
jakoto nadesłał MAX? Nie jesteś zasubkrybowany do press coś tam toyoty???


notlauf Said:

Jestem, ale tego nigdy nie wysyłano do dziennikarzy.


brazer Said:

w sumie fakt – nie ma się czym chwalić.
😉


1.5X Said:

A Polskie FSO nie wie nawet ile Polonezów 3D / Coupe wyprodukowała.


michau Said:

…search..>>JDM<>logic<>logic<<..not..found…


marekrzy Said:

Origin, mniam. Tłusta fura. Ile to by się człowiek natłumaczył cebulakom na parkingu pod biedonką. Pragnąłbym.


infidel Said:

Piękne auto,marzy mi taka stara toyotka camry lub lex gs 300 pierwszej generacji,tyle ze kupno takiego w dobrej kondycji graniczy z cudem i jest w Polsce nieosiągalne:(


uwequattro83 Said:

Jest fajna stronka przez ktora mozna sprowadzic samochod z Japoni-tradecarview.com,w ten sposob znalazla sie mojego Taty Toyota Platz-jest tam odgroma modeli(nietylko Toyoty)o ktorych czlowiek nieslyszal ani ktorych niewidzial.Ja prawdopodobnie zaniedlugo-tylko musz sprzedac moje obecne wozidlo-sprowadzam Toyote Will Vi(zona sobie uwidziala) i Siente lub Platz’a-i niebede mial problemu z zarejestrowaniem:P.


benny_pl Said:

i to jest porzadna firma, tyle ze takie “wspolczesne samochody retro” powinny wystepowac tez w normalnych cenach – dla zwyklego uzytkownika. mysle ze zainteresowanie bylo by duze bo juz sie zygac chce jak sie widzi wszedzie wygladajace prawie tak samo bułowate samochody… nie majace w swoim wygladzie nic charakterystycznego…


Harry Reems Said:

No co Ty wypisujesz. A taki np Juke, nie ma nic charakterystycznego?


macbrus Said:

Cressida na rynku japońskim nazywała się Corona Mark II (3 generacja)


tercel Said:

@redsun: “nie nauczyli czytać ze zrozumieniem […] na Japonię”
Tak? A gdzie tu jest napisane że tylko na Japonię?

tytuł: “…wszystkie Toyoty świata…”
w treści: “…ze wszystkimi modelami, które kiedykolwiek były w produkcji”. Jest jedynie wzmianka że prospekt jest na Japonię, ale oprócz prospektu jest jeszcze specyfikacja – marna.

Co więcej: Toyota Tercel gen 1. była oferowana w Japonii w wersjach 1.3 i 1.5 a na ich stronie są tylko 1.5

Checkmate.


Yossarian Said:

Pamiętam oba auta z katalogów Samochody Świata. Ale mi się wtedy ten Classic podobał :)

PS kameleon: http://moto.allegro.pl/citroen-ax-1-1-1991-kameleon-i3044705329.html


Tomasz Said:

Coś fajnego z Japonii. Tu “biorę dwa” można sobie urzeczywistnić za 1600 od łapy. Jak znam życie do zabrania za startową. A za 900 E fajne są !
http://www.ebay.de/itm/Mitsubishi-Sapporo-E16A-2-Fahrzeuge-1-Preis-/261176718527?pt=Automobile&hash=item3ccf5874bf


kierownik produkcji Zespołu Filmowego PROGRES Said:

To jest fajna strona z japońcami na sprzedaż:

http://www.japanesecartrade.com/

Skoro już jesteśmy w temacie Toyoty…

Czy komuś nie wala się coś podobnego gdzieś? A może znacie miejsce pobytu?

http://i.ebayimg.com/t/1993-1997-TOYOTA-COROLLA-CORNER-SIGNAL-PARK-LAMP-LIGHT-LH-DRIVER-/00/s/MjE2WDM2MA==/$%28KGrHqZHJCoE9rUqLt14BPcoZlq8IQ~~60_12.JPG

Corolla E10 USA (1992-1997)

Chodzi o lewą stronę bądź komplet :)


Szop Said:

Aaa, folderek z elektroniczną deską w Camry ’86!!!1 Pamiętam, że zawsze mnie fascynował jej opis w instrukcji . Swoją drogą, ciekawe, że trudno znaleźć zdjęcia wersji z Pewexu.


brazer Said:

Eee tam kierowniku, słaba ta strona. Nie można wyszukiwać aut starszych niż z 1980 roku.


brazer Said:

chociaż w sumie, mógłbym zanabyć kiprującego Titana z 1983 roku. IMHO jest fajniejszy od MAZ-a z ostatniego miksu.

http://www.japanesecartrade.com/stock/japan-used-mazda-titan-trucks-dump-truck-864367.html


łośsuperktoś Said:

Skopiować Lancie Lybre to każdy gupi umi :)
Kurcze wpisuję w przeglądarkę ZŁO i ta od razu wie gdzie chcę iść.


zygfryd dwie lewe Said:

Przepraszam, że pytam. Co to: JDM, bo nowy tu jestem…
P.S. Nie chcę wazelinić, ale złomnik podoba mi się.
Pozdrawiam wszystkich.


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1