zlomnik.pl

Home |

Jaktajmer alert: Opel Tigra

Published by on January 07, 2014

Kiedy byłem jeszcze młodym redaktorem czasopisma tuningowego, tzn. dopiero zaczynałem swoją karierę w branży mediów motoryzacyjnych, dostałem na maila (bo wtedy były już maile) zdjęcia samochodu czytelnika – był to Opel Tigra niejakiego Simona. Samochód naprawdę mi się spodobał – brakowało nam wtedy dobrych, mocnych, polskich tematów, bo wszystkie takie tematy albo stacjonowały w Poznaniu, gdzie wyjmował je magazyn “GT”, albo ich właściciele żądali absurdalnych opłat za możliwość sfotografowania swojego samochodu. Był na ten przykład typ, który miał Pontiaca Firebirda przerobionego na Suprę i pomalowanego na żółto-zielono. Dość odważna i kompleksowa przeróbka. I on powiedział, że zgodzi się na sesję zdjęciową, jeśli zapłacimy mu xxxx zł. Zapytaliśmy więc, czy jak stawia swój samochód na zlocie tuningowym, to czy przykrywa go kocami, żeby ludzie go nie fotografowali za darmo, i się obraził. Potem zresztą był na okładce GT.

Wracając jednak do Tigry: wiele się nie zastanawiając wsiadłem w pociąg i ruszyłem do Katowic. Była to moja pierwsza bliższa styczność z dworcem w Katowicach w jego starej formie. Chociaż był kwiecień, panował ogólny ziąb. Ziąb i odór moczu na dworcu nie nastroiły mnie optymistycznie do tej sesji, zwłaszcza że byłem uzbrojony w pożyczony od mamy aparat cyfrowy i chiński statyw za 60 zł oraz dysponowałem całkowitym brakiem umiejętności robienia zdjęć, typu zerowa wiedza o przysłonie, naświetleniu i tych innych rzeczach o których zawsze z wypiekami na policzkach opowiadają sobie fotograficy. A także całkowitym brakiem wiedzy o jakichkolwiek ciekawych plenerach w tej okolicy.

Na szczęście pojawił się Simon z kolegą. Kolega przyjechał Golfem II GTI 16V po tuningu z wielkim znakiem radioaktywności wyciętym na masce – zaiste ciekawy pomysł, jednak jego Golf, choć oczywiście utrzymany w lubianym stylu tuningowym, nie był tak atrakcyjny jak Tigra. Ów kolega był rozczarowany, że przyjechał do Katowic aż z Rydułtów/owów, a ja nie mogę zagwarantować, że jego samochód pojawi się w gazecie. Oczywiście nie mogłem, bo nie byłem wtedy żadnym naczelnym ani nawet prowadzącym. Prowadząc Tigrę, Simon dowiózł nas najpierw pod Spodek, gdzie próbowałem robić kilka zdjęć, ale nie wychodziły – sceneria dominowała mi nad samochodem, a jak próbowałem ustawić go na tle krzaków, to widać było same krzaki.

Na szczęście właściciel Tigry uratował sytuację, bo powiedział, że tuż obok są bardzo fajne ruiny i można tam wjechać. I rzeczywiście. Łatwo nie było, bo ruiny były mocno wyboiste i zrujnowane, a samochody – zglebione, ale daliśmy radę i pamiętam, że wyszło super. Duże wrażenie zrobiło na mnie urządzenie telewizyjno-radiowe z dużym ekranem marki MAXY – znakomicie odbierało 1. program TVP. Fajnie prezentowały się fotele kubełkowe i trzymały naprawdę niebywale mocno. Samochód był zresztą dwumiejscowy, a z tyłu, zamiast foteli lub kanapy, znajdował się model rajdówki (Citroena Xsary), bo właściciel był fanem rajdów. Ogólnie jak na 2005 r. projekt był nie tylko fajnie obmyślony, ale też dobrze wykonany bez druciarstwa i wieśniactwa. Z przyjemnością opisałem go na 4 strony w gazecie. Dziś możemy się z tego śmiać, ale nie powinniśmy, bo nie ma w tym nic śmiesznego – to część historii naszej motoryzacji.

Opla Tigrę pamiętam też stąd, że marzyły o nim wszystkie dziewczyny. A niektóre nawet go miały. Zdaje się, że mityczna “Ruda” z niesamowitego artykułu o nocnych wyścigach w Warszawie (tego, w którym ludzie ścigali się o samochody jadąc pod prąd po trasie Armii Ludowej, czy jakoś tak) też miała najpierw Tigrę, a potem Hondę.

Tigra jest też jaktajmerem z jednego powodu: nie ma już rynku na takie samochody. Wymarł ostatecznie gdzieś ok. 2010 r. Nie ma już sensu produkować małego coupe, bo nikt go nie kupi – to jest typ samochodu dla młodych, a młodzi nie kupują aut. Auta robi się teraz dla starszych osób, bo to oni realnie wymieniają samochody co parę lat. Młodzi wolą ajfony i jazdę kolejką. Oczywiście jeśli mieszkają na Zachodzie, bo u nas za dużo kolejek to nie ma. Chyba że do kas w supermarkecie w Sylwestra.

Poza tym Tigra to Opel. A Opel, wiadomo. Gnije i takie tam. Znaną piosenkę o Calibrze spokojnie można odnieść też do Tigry. Dla mnie ten wóz nigdy nie był szczególnie pociągający, no ale może nie jestem w stanie wyzwolić w sobie odpowiedniego pierwiastka kobiecej wrażliwości #gender. Tak czy inaczej, trzeba kupować Tigry, zanim wszystkie skończą w zgniatarce.

Liczę na jakieś piękne tuningowe Tigry w komentarzach!




Comments
pr Said:

Jeden z niewielu samochodów, które pomimo upływu lat w ogóle się nie starzeją. Jednak nie dla mnie – jestem już za stary i nie noszę czapki z daszkiem.


DrOzda Said:

Szczerze , to zawsze wolałem oryginalną Corsę z mocniejszymi silnikami niż ten pasztet.
Ale ja truskawki jem z cukrem 😉


psychop Said:

oborze. spod przezroczystej maski wyglada jakis X14XE czy cos w tym typie!!


psychop Said:

poza tym. magazyn GT. popelnilem tam kiedys pare “artykulow” jako redaktur. chyba nawet przez pare numerow goscilem w stopce. nic to ze moj poziom warsztatu byl mniej wiecej taki jak to Notlauf opisuje swoja wiedze fotografa 😉


tomekG Said:

a ja ci mówię, że jak się skończy moda na krosołwery to zacznie się moda na pseudokupety. Oczywiscie czterodrzwiowe, za to w każdym mozliwym wymiarze – od A do E. Zwiastun już masz (CLA), o golfie CC przebąkuje VW. Zobaczysz, za 10 lat wszyscy będa jeździć pseudokupetami.


tigra not lover Said:

pamiętam jak byłem w Niemczech w połowie lat 90′ u ciotki i tam syn ich znajomych kupił sobie właśnie taką zółtą, kanarkową tigre. Ależ to był szpan i nowoczesność. Pamiętam, że nie mogłem nacieszyć oczu. No, ale co wtedy było w Polsce. Poldki i duże fiaty.


Etherway Said:

Z Tigrą to mam wspomnienie takie, że jak kiedyś do jednej wsiadłem to zamykając drzwi siekłem się nimi w głowę a później podczas jazdy tą głową ostro dalej co chwila waliłem w ramę/dach/słupek czy co to tam miałem w tym wozidle koło głowy co w normalnych autach jest zwykle bardzo od niej daleko. Zastanawiało mnie też czemu nikt nie pokusił się o zrobienie z tigry takiego mini UTE’a…to mogłoby fajnie wyglądać.


radosuaf Said:

Fajny samochód dla dziewczyny.


pr Said:

Moda na krosołwery minie jak się jelenie połapią, że dopłacają po 10 koła do jednego centymetra wysokości zawieszenia, a w zamian dostają niemal tylko g.wniane prowadzenie i wysokie koszty.


Cham w Audi Said:

Hehe, kupię Kraza coupe :)


Marecki Said:

Od Tigry wolę jednak Calibrę. Seryjne (nie ROOTy) są nadal całkiem ładne.


Mathew Said:

Wiedziałem, że skądś kojarzę to auto i znalazłem w kupce starych czasopism jedno, w którym było opisywane ale tam autorem zdjęć i tekstu był sam właściciel auta.


j Said:

bałem się tych zmian przeokrutnie ale na razie nie ma lipy :)

Tigry jak i Calibry będę bronił zawsze. Ich wyśmiewanie wynika TYLKO z tego, że 98% tych aut trafiło do “specyficznych” właścicieli.
W oryginale wyglądają wyjątkowo, świetnie się prowadzą, są trwałe, tanie w utrzymaniu, bardzo rozsądne spalanie – same superlatywy.

Stawiamy pod domem nietuningowane: Tigrę 1.6, Calibrę 2.0 8/16v i Omegę A = mamy auto na każdą okazję :)


el Said:

Szukałem Tigry dla swojej babeczki. Marzyła o takim czerwonym autku od lat. Niestety, obejrzałem kilka sztuk i stwierdziłem, że trzeba sobie odpuścić. Wszystkie jak jeden mąż przegniłe, cieknące, bez kija nie podchodź. Za podobną kasę znalazłem Fiata Coupe (to chyba też już jaktajmer) – zdrowiutka blacha, nie licząc paru rys, silnik suchy jak pieprz, parę drobiazgów do poprawy jak przystało na 15-letnie auto, ale ogólnie miodek. Przewiózł nas bez problemu przez Mazury podczas Ksawerego.
Ale gdyby miał niepotrzebnych 15k, to chętnie taką Tigi bym jeszcze znalazł. Samochód za 4-5k, reszta na remonty :) Za parę lat będzie zyskiwała na wartości.


miwo Said:

oj, dziś Tigra to już rzadkość i larytas. 😉
ciekawe, że jakiś czas po rozpoczęciu produkcji Tigry, kawałek tortu chciał zgarnąć Ford i machnął Pumę, korzystając z tego samego pomysłu (walniemy odjazdowe nadwozie, a wnętrze i bebechy zostaną z bazowego auta, plus silnik 1.716V). Puma chyba jednak nie dorównała popularnością Tigrze i dziś (i wczoraj, i przedwczoraj) rzadko ją można spotkać.
Tigra miała trochę opinię dresowozu, poza tym z silnikiem 1.416V (90KM), to demonem sportowej jazdy nie była. Ale docenić trzeba ją za ciekawe rozwiązanie tylnej szyby/klapy – nowoczesne atermiczne szkło Sundym to było coś.
Tigra podobno też przechodziła lifting, wtedy postała też jakaś wersja podpatronatem Lotusa z pomarańczową skórzaną tapicerka, a i sam Opel próbował Tigrę nadmuchać i wstawiać tam V6(AutoBild, pardon AutoŚwiat oczywiście, nawet pokazał zamazane zdjęcia z testów, ale nic z tego nie wyszło).
O Tigrze drugiej generacji to pewnie wielu nawet nigdy nie usłyszało. Jak cicho przyszła, tak i cicho (i szybko) sobie poszła…


milky Said:

@Notlauf taki wygląd zostaje czy to “tymczasowe” rozwiązanie?


Sukuremu Said:

Tigra jest chyba nawet ładniejsza od Pumy :) Ale tej to już wcale a wcale nie widać nigdzie!
Co do tuningu, jedyną formą jaką przyjmuję w tym wariancie, to gleba, dobre koło i jakieś detale ale bez przesady typu różowe wnętrze czy skrzydło rozmiaru F1


woland Said:

Ciekawe jak tigra będzie wyglądać np po 10 latach od zrobienia tych zdjęć, może by to zestawić? No i co ze znakiem radioaktywności na masce golfa, pewnie się nieco zaookrąglił…


Dave Said:

Szanowny Notlaufie. Źle mi się wyświetlają zdjęcia na telefonie (Android 4.3, chrome browser), ucina je w połowie… ZRUP COŹ :(


Tomasz Said:

Niejedna panna 10-15 lat temu za Tigrę…no dobra, może dzieci czytają.


i love classic cars.. Said:

A ja bardzo miło wspominam przejażdżkę Tigrą i zawsze mi się to auto podobało. W tym czasie miało kilku fajnych konkurentów, również o ładnych nadwoziach. Ford Puma, Renault Megane Coupe. Faktycznie może i to bardziej samochody dla dziewczyny 😉 Z drugiej strony jadąc takim autem gęba się sama śmieje, a jak jeszcze ma mocny silnik jak np. wspomniane Renault i Ford. W Tigrze brakło takiego motoru ale i tak nie było źle.
Dla konkurencji też już czas na Jaktajmer Alert;) Szkoda, że wybiło takie auta z produkcji. Został Mini Coupe no ale złomnik go nie lubi… Szkoda.


O, Tigra. Rzeczywiście to w zasadzie ostatni moment. Inna rzecz, że gdy ponad półtora roku temu szukaliśmy z Wybranką taniego jeździdła, to Tigr trochę się pojawiało. Wszystkie za grosze, wszystkie gnijące. Nawet zastanawialiśmy się przez chwilę, ale stwierdziliśmy, że w naszym przypadku praktyczność > stylówa.
A taki tuning… Oh well. Jak dla mnie wali tekkno i densem, a ja tekkno i densu strawić nie umim.
@Sukuremu – nie zgodzem siem. Wg mnie Puma była prześliczna, a Tigra po prostu niebrzydka, choć na pewno ciekawa. Inna rzecz, że tylko z zewnątrz.


8-VOP Said:

Te czasy były piękne, dzieciaki też szalały za takimi samochodami. Wiem, bo właśnie wtedy takim dzieciakiem byłem. Wtedy to po prostu było cool. Dobre czasy, ale już nie wrócą. Nikt też nie będzie strzelał fotek SE K300i czy Siemensem M65.


wifoo Said:

Tigra na zdjęciach jest pierwsza jaką widzę bez grama widocznej rdzy. Wszystkie widziane do tej pory z rdzy się głównie składały. Ogólnie bezsensowny samochód ale łatwo przerobić na pikapa (wypitolić tylną szybę i zaadaptować ścianę z tarpana) – posłuży jako pojazd użytkowy.


Jonasz Said:

Jednak lepiej niech skończą w tej zgniatarce, a taka tigra w stylu rock it like 2004 jeździ po Cieszynie wygląda trochę jak ta ze zdjęć ale jest żółta i ma zdaje się dwa wydechy. Obfocę kiedyś…


tommm Said:

motyw radioaktywności był modny około 2005 roku na autach SWD, więc golf też był wtedy “na czasie” 😉


twingo Said:

Koledze tigrę (nierootowaną) zaczęło ściągać na jedną stronę… Tylna belka urwała się z mocowania. Wcześniej wpadały mu do wnętrza amortyzatory, a przednia szyba ot tak pękła. Na tylnej ławeczce mieściliśmy się w czwórkę. Smutne, że dożyliśmy czasów kiedy coupe są czterodrzwiowe, a i nawet trzydrzwiowe hatchbacki powoli przechodzą do podziemia.


lukasz Said:

Zmyslnie wymieniona tarcza zegarow, pewnie robily to 2 osoby.


Ja Said:

Taki trochę “dresolot alert”.


heliogabal Said:

Są dwa modele samochodów którymi wozi się dresiarnia z bloku naprzeciwko (mieszkania komunalne i takie tam) – daewoo tico i opel tigra.


Szczepan Kolaczek Said:

Boszsz, jak ja się starzeję…

Premierę Tigry w Paryżu w 1994 pamiętam jak dziś, a to dlatego, że była to pierwsza poważna impreza tego typu, na jakiej było mi dane być, a miałem wtedy 14 lat… Co to był za świat – neony, obrotowe sceny, hostessy, suchy lód… Właśnie na stoisku z Tigrą widziałem taki show… Wcześniej widywałem tylko jakieś marne ekspozycje w ówczesnym przybytku o nazwie Cracow Expo Center, pod szmacianymi namiotami , które zdmuchnął pewnego dnia wiatr znacznie słabszy od Ksawerego (dziś stoi tam centrum handlowe M1, bodajże)…

Tigra robiła ogromne wrażenie tylną szybą. I nie chciało mi się wierzyć, że takie cudo bazuje na zwykłej Corsie… Ale taką właśnie fantazję mieli jeszcze wtedy styliści… Nawet kolory był piękne – Tigra była w intensywnym, brązowo-pomarańczowym metaliku, zupełnie wtedy niespotykanym…

Oprócz tego zapamiątałem wściekle żółte Fiaty Coupe i śliwkowe Fordy Ka. O ile dobrze pamiętam, to coś przebąkiwano o wersjach hybrydowych, które wtedy były czymś w rodzaju science-fiction, ale może już mi się nakładają obrazy późniejszych wystaw… Tam pierwszy raz widziałem Bentleye i Rollsy. Tam pierwszy raz siedziałem w NOWYM W124 – to było mistyczne przeżycie dla kogoś, kto od wieku 7 lat był wożony zdezelowanymi W115 a potem nieco mniej zdezelowanymi W123… Na zewnątrz Land-Rovery (również w dzikich kolorach) jeździły sobie po drewnianych rampach o niewiarygodnym nachyleniu ze wszystkich płaszczyznach…

Nie weim, czy to efekt “pierwszego razu”, ale na żadnej późniejszej imprezie tego typu nie było już tak magicznie. Byłem w sumie tylko na kilku i tylko do 2000r., ale nic nie zrobiło takiego wrażenia, jak tamten Paryż (no, może jeszcze króciuteńka rozmowa z nobliwym, starszym inżynierem Mercedesa we Frankfurcie w 1997, gość zamienił ze mną parę słów i otworzył mi osobiście drzwi do W140 – chyba po to, żeby mnie spławić – ale dla 17-latka i zaprzysięgłego fana Gwiazdy było to i tak niesamowite przeżycie ).

A dziś, po prawie DWUDZIESTU LATACH (czy to możliwe…?) widzę Youngtimer Alert na Tigrę…


Ja Said:

Ooo… Bym zapomniał – teraz taka sesja przy pomniku by nie przeszła, monitoring.


Jacek Said:

Swego czasu mój brat jeździł Tigrą na ,,L”.Pamiętam jak ją przyprowadził z niemiec i zostawił na moim podwórku :). Następnego dnia a był to słoneczny kwietniowy poranek wybrałem się na przejażdzke :).
Otwarty szyberdach i 170 km/h fajne przeżycie :). Ehh że ja wtedy swojej Tigry nie miałem fajne małe autko, dynamiczny silnik jak ta tamtą epoke i dość wytrzymały


robert Said:

Z Rydułtów. Ale daleko nie miał. Notlauf musiał przyjechać z samej stolicy żebym mógł zobaczyć auto,które jeździ (ło?) w sąsiedniej wsi.


brazer Said:

Uważam, że o wiele za długo czekaliśmy wcale nie na Tajgrę, ale na słowo dżender na złomniku.


Demon75 Said:

Wehikuły widoczne na zdjęciach wywołują u mnie intensywną kombinację szalonego facepalmu i niekontrolowanego odruchu wymiotnego.
madafaka-dres-tjuning-edyszyn, w mordę!
Puma ładniejsza, szczególnie bez tych debilnych ‘tjuningów’.


marekrzy Said:

Notlauf zamówił piękne tigry w komentarzach. Nie podejmuję się oceny bo generalnie mnie to wali, ale nagromadzenie motywów tej lambo-doors-lexus-look-audio-video-media-markt zrywa dekiel:
http://carsweek.ru/upload/medialibrary/944/opel-tigra-tuning2.jpg


Mikad Said:

Bardzo mnie ciekawi, czym dzisiaj jeździ Simon


Bart38 Said:

Jeśli wyznacznikiem jaktajmer alertu jest zaprzestanie weekendowej eksploatacji pod remizami i świetlicami wiejskimi, to jeszcze jest za wcześnie. Wieś postpegeerowska wciąż się tym bawi, choć z perspektywy stolycy pewnie tego nie widać 😛 A nim nadejdzie ten czas, to wszystkie egzemplarze zgniją :) Nie czuję złomnikowości tego modelu, choć w sumie niebrzydki jak na swój czas i niektórzy mają wspomnienia… Ale jeśli tigra, to czemu nie ford puma (ktoś już wspomniał!), a jeśli puma, to czemu nie ka albo niedajbuk escort?


kędzior Said:

WLBN Said:

Wam w tych metropoliach to się w tyłkach od dobrobytu przewraca:) Na Podkarpaciu sprawy mają się tak- dzień po tym, jak jaktajmer alert był na Sienę, pod sklepem w gminnej wsi zaparkowane stały dwie niezardzewiałe i czyste jak z fabryki, oddzielone Bravą na czarnych. Piszecie, że Pumy nie widać? Od około roku całkiem popularne auto na terenie byłego województwa krośnieńskiego. Kalajbra faktycznie wymiera, zastępowana Preludą dwóch ostatnich generacji.


rafal Said:

Nowy, responsywny design strony słabo wygląda na telefonie. Zdjęcia są ucięte w połowie


marekrzy Said:

Dlatego też autor celem sfotografowania tigry zmuszony był opuścić stolycę i udać się na głęboką prowincję.


WLBN Said:

I to już w 2005 roku. Nawet nie o Tigrę tu chodzi. Siena, Mondeo, Cinquecento, Tico.


notlauf Said:

Co to znaczy “responsywny”? Pracuje się nad tym


ardas Said:

Firebird przerobiony na suprę? Bessęsu


tsss Said:

http://img374.imageshack.us/img374/4956/ddd2zt.jpg
Wymarzyłem sobie takie coś jakieś 10 lat temu kiedy mama kupiła corsę, a dzisiaj znalazłem i jest równie piękne jak sobie wyobrażałem.


Sneer Said:

Miała nie mieć druciarstwa a chromowany filterek na dolocie to srebrną taśmą amerykańską uszczelniony …


Mont Said:

wole te wszystkie rooty niz to celowo zardzewiale hipsterkie cos


paprykarz Said:

a ja się zastanawiałem, czy jakby wywalić tą ogromną tylną szybę i blachą oddzielić bagażnik od przednich foteli, to wyjdzie bardzo fajny pickup i to bez ingerowania w konstrukcję.
Nawet takie Irmscher robił. http://files.conceptcarz.com/img/irmscher/irmscher_tigra_pick_up_02.jpg


Yossarian Said:

No co ty? Przeciez teraz wszystko jest coupe! Sedany nazywa sie coupe (CLA), hatchbacki (Scirocco), SUVy (X6). Gdzie sie nie obejrzysz tam coupe.
A Tigra to bezsensowne auto (chyba trzeba ją bedzie wepchać na mojego bloga) – raz, że Opel, dwa, że spprtowe to było tylko z wyglądu – 110KM max. Z dobrego prowadzenia też nie jest znana.
Choć egzemplarz na zdjęciu, podobnie jak Golf budzi sentyment! Tuningu spojlerowu! Wróć! No i jest Xsara kit car, czyli fajnie :)
PS Czy tylko mi ucina zdjęcia we wpisie przy przeglądaniu na telefonie?


dr_kamil Said:

Boszzz… jak ja chciałem mieć to auto, mając 11 lat brandzlowałem się nim czytając testy w “Moto Magazynie” od Prószyńskiego jednak moją miłość do tego wynalazku złamało pojawienie się Pumy.

Jaktajmer na 100%, bezwartościowe, nikt już tego nie chce nawet na wsi, większość zgniła lub została rozbita, odejdzie w zapomnienie jak wszystkie Uple.


Mateusz Said:

@Zlomnik, wyslalem porade na maila jak zafiksowac problem ze zdjeciami.


notlauf Said:

Wszystkim ucina, ale zwalczymy to


RMF Said:

Z Tigrą problem mam tylko jeden – to Corsa B w nowej karoserii. I niestety z większością wad Corsy B, a zwłaszcza z belką w tylnym zawieszeniu i napędem na front 😛

Jeżeli tak mają robić małe coupe, to mnie jakoś wcale nie dziwi, że młodzi tego nie chcą i wolą:

a) Kupić Corsę, bo tańsza, a to prawie to samo.
b) Kupić jakieś prawdziwe coupe, używane.
c) Jechać rowerem/pociągiem/autobusem/tramwajem i czytać sobie podczas jazdy książkę.


benny_pl Said:

dla mnie paskud, byl jest i bedzie, tak samo jak ta cala puma, ka matiz i tym podobne. nielubie ani tuningu ani takich ksztaltow ani wogole tego typu samochodow, no ale co kto lubi

na komputrze zdjecia tez sa poobcinane, no chyba ze to tak ma byc ze widac 2/3 golfa 2/3 telewizorka itp,
nie da sie tez otworzyc w nowej karcie artykolu z glownej, no i wielki znaczek szajsbuka jest dosc glupi, poza tym prosto i przejzyscie wiec calkiem fajnie, choc jak pisalem w poprzednim artykole – klasykowo bylo by na czarnym tle zielone lub pomaranczowe litery :)


tsss Said:

To “celowo zardzewiałe hipsterskie” gdyby miało mniej naklejek byłoby całkiem rasowym ratrodem. Przy okazji nie udaje że ma 1000 koni i właśnie ścigało się z O’Connerem (świeć neonie nad jego duszą).


Cholera… nowy styl złomnika + większe fotki + 10-letni laptop z rozdzielczością ekranu 1024×768 = poucinane zdjęcia. No nic, będę musiał czytać wpisy hurtem z peceta.

A tak bardziej w temacie – ktoś mi powiedział kiedyś, że każda Tigra ma elektrycznie sterowane szyby, które opuszczają się trochę podczas zamykania drzwi, żeby nie rozsadziło wielkiej kopuły w miejscu tylnej szyby. Prawda to?


A ok, widzę że nie tylko mi ucina. Pardon, nie doczytałem wszystkich komentarzy.


kier. prod. Garwanko Said:

Jak to dobrze, że te czasy już minęły…


slawq Said:

Panowie, mała Lancia ze ściętym tyłem jak reno 5 lata 80-90, co to może być? Widziana wczoraj przy trasie Rz- Brzozów.


benny_pl Said:

swoja droga narzekanie na to ze to ma silnik 1400 i 90KM i to malo to ja nie rozumiem, toszto do cholery mocy na takie male autko,
moje Uno i CC maja silniki 899 i 39 koni i to jest dla mnie calkowicie wystarczajace, rozpedza sie bez problemu, nawet wiecej jak 120 chce sie rozpedzac (ale dalej nie proboje bo po co tak szybko), wlasnie bylem Unem w ten wekend w Gliwicach (z Lublina) i pieknie sie jechalo na trasie, i spalanie srednie 6l gazu/100 :)
jezdzilem kiedys sluzbowo Unem 1.4i (nie wiem ile koni, chyba 75) no to byla rakieta, na 2 z piskiem przyspieszac mozna bylo, no i palilo tak z 15l benzyny 😉 ale cos za cos hehe


slawq Said:

Już wiem, Lancia y10.


DrOzda Said:

Ten gość po prostu wymiata, radzę dobrze usiąść na krześle:
http://www.youtube.com/watch?v=2ePy2zfTVwc


Marcin Said:

http://allegro.pl/opel-tigra-1-6-pelna-opcja-i3843543803.html

Całkiem tani i chyba w jakimś stanie egzemplaż z początku (to jest 96, a od 94 to klepali), z full elektryka jak to napisal. okazja jak od zajonczowskiego ; d


mic Said:

Piszecie, że pod remizą się znajdzie…
Już dawno zauważyłem, że życie modelu (nie egzemplarza samochodu, bo te i tak są z reichu) jest takie:
1. miasto jeździ; wieś się ślini
2. miasto się wyzbywa, bo obciach; wieś jeździ
3. wieś jeździ, miasto się ślini jaki zajebiaszczy kultowy pojazd
4. w mieście jeździ się dla hipsterskiego szpanu; wieś puka się w czoło i eksportuje do miasta swoje strucle kupując coś nowszego.
Jak pojazd jest przy punkcie 3. Złomnik ogłasza alert. Jak jest przy punkcie 4. czytelnicy złomnika piszą “jeździłbym”.
Mam nadzieję, że nikogo nie obraziłem, szczególnie, że zgodnie z filozofią Złomnika postawa “wiejska” jest zdrowsza. 😉


Cham w Audi Said:

Ponieważ Notlauf i tak zrobi co chce a moje zdanie się nie liczy, to wypowiem się na temat nowego wyglądu.
1. Strona główna jest do przełknięcia, choć wg mnie szału nie robi.
2. Przydałby się licznik komentarzy – tak było poprzednio.
3. Większe zdjęcia – oczywisty plus.
4. Komentarze – masakra… Być może trzeba się przyzwyczaić ale na razie jest to bardzo nieczytelne.
Generalnie przeżyłem dwie zmiany wyglądu (ta jest trzecia). Tamte mi nie przeszkadzały. Ta mi się nie podoba. Mam nadzieję że nie zostanę zbanowany.
Wiem że moje zdanie się nie liczy, ale komentować chyba mogę?


brazer Said:

@Kędzior
jakiż ja byłem szczęśliwy dopóki nie poznałem – dzięki tobie – tej najbardziej znanej. z tą chwilą mój poziom życia obniżył się. :(


notlauf Said:

Cham w Audi, każde uwagi na temat nowego wyglądu są cenne


adrpl Said:

To wam tez się dziwnie strona wyświetla? Myślałem, ze wszystkie przeglądarki na telefonie mi się popsuły. Na desktopie jeszcze nie paczalem.


mic Said:

@notlauf – ja też mam wrażenie, że ładniejsza skórka do WordPressa by się znalazła, ale skoro ją wybrałeś znaczy, że Tobie się podoba.


el Said:

@FrogsterPL
Tak, szyby w Tigrze się powinny trochę opuścić. Oczywiście w większości obecnie to nie działa :) Podobno zdarzało się nawet, że wywalało przednią szybę.


@el, dzięki za odpowiedź. :)


maz Said:

Przepraszam za OT, ale czy była tu kiedykolwiek czerwona, 3d KP60 na czarnych blaszkach BLF?


kędzior Said:

@brazer
nie kumam, ale pozdrawiam :)


eco_driver Said:

W Tigrze i Pumie, podobnie zresztą jak w przypadku Calibry, odpychające są deski rozdzielcze, które żywcem skopiowane z kolejno: Corsy, Fiesty i Vectry nijak pasują do pseudosportowego charakteru nadwozia. Między innymi dlatego nigdy bym nie zdecydował się na zakup wyżej wymienionych. 😉


lordessex Said:

Tigra jaktajmerem? Nie no bez jaj. Ja tam ich nie żałuję, mogą je wysyłać do zgniatarki.


kao Said:

Szczerze mówiąc, krzyżem leżąc, gdyby nie komentarze w ogóle bym żadnego niu luka nie zlukał…Uświadomiwszy sobie tym samym, że nie przykładam do tego żadnej wagi. Chyba dlatego, że mi złomiarze odważniki ukradli.
Tygra jest okej – w Jukeju do dziś popularna wśród młodocianej młodzieży płci obydwu.


milky Said:

Strona wygląda tak, jakby postawić gołego WordPressa, a następnie dodać wyłącznie moduł newsów i stopkę. Dziecko z podstawówki jest w stanie coś takiego stworzyć w ok. 40 minut. Poprzedni wygląd był o niebo lepszy i praktyczniejszy.


marekrzy Said:

Jeśli kosztem formy uzyskamy bogatszą treść, to ja się podpisuję pod tym oboma palcami, którymi z mozołem wystukuję literki na klawiaturze.
Fajerwerki i wodotryski oraz kolorowe literki – każda inna – dobre są dla Januszy sprzedających w popularnych portalach niebite passaty jedendziewięćtedei.


benny_pl Said:

proste strony sa akurat fajne, i rozdzelczosc tez jest ok bo ladnie widac w 800×600 wiec tego nie zmieniaj :) tylko z tymi zdjeciami po poprawce bedzie ok mozna tez zmniejszyc czcionke komentazy to sie wiecej pomiesci

natomiast zeby nie przeslodzic to slyszalem ze ponoc mialo byc o Cinquecento cos a tu jakies opyle… jeszcze brakuje golfa 3, astry1, passata b3 i wtedy juz zlomnika bedzie czytac cala polska cebulandia, a szwaby wplaca Zlomnikowi milion ełrów i medal wreczy anżela merkiel za poprawnosc polityczna ;p


Aremberg Said:

Tigra nie budzi u mnie większych emocji, poza standardową miętą dla krągłości i stylistyki lat 90. Za słabe na auto sportowe, zbyt damskie wizerunkowo, zbyt tandetne w środku i rdzewiejące (jak to zwykle w Oplach z tych lat).
Puma jest ciekawszym, rzadszym i bardziej udanym autem, do tego nie zdobyła uznania wśród dresiarni, co daje nadzieję na dotrwanie jakichś egzemplarzy do statusu jaktajmera. Tigra zginie marną śmiercią w małych miejscowościach, w rytmie ogłuszającego basu, oparach LPG i sypiącej się rdzy.


Bajaos Said:

Miałem napisać że Puma ładniejsza ale przezornie popatrzyłem na zdjęcia w necie (bo na drogach spotkać to cud) i ……..jeszcze wersja rajdowa ok, czy jakiś Tuning ale w serii to …….w sumie to samo co Tigra.

Nie wiem czemu ale to są troszkę babskie samochody, przynajmniej tak się je postrzega, może to przez to że się podobają płci przeciwnej i są takie małe i słodkie….

Był jeszcze Ford Coguar ale tego to już dawno nie widziałem.


notlauf Said:

milky: to znaczy że osiągnąłem cel.

Poczytajcie sobie co pisaliście jak zmieniałem wygląd poprzednim razem…


Yossarian Said:

Coś mi komentarza nie dodało. Jakby ktoś chciał zobaczyć Pontiaco-Suprę to jest strona tego streetracera 😉 http://pontiacgorlice.w.interia.pl/


koza Said:

Tigry wymarły? Na Śląsku tego od cholery jeszcze.
Jak dla mnie ohydny dresowóz i tyle w temacie.


Cooger Said:

Z Tigry to mi się podobał ten rudy metalik. Kolor lakieru znaczy się. Natomiast jako fura to nie bardzo. Wspomniany wyżej Cougar jest znacznie ciekawszy, ale to z tego co pamiętam znacznie większe auto i silniki o słusznej mocy w nim bywały.


damianyk Said:

z tej tigry byłby niezły pick-up dwumiejscowy


Rafal Said:

Wpis fajny chociaz tigra kojarzy mi sie tylko z bialymi kozaczkami, panterka i gruba tapeta (czyt.zle).
Co do lejałtu to moim zdaniem na plus, strona tytułowa jest czytelna, bez zbednych animacji, wszystko czytelne itp. Jedyne co to mozna by dodac jakos date dodania wpisu/ wyroznic najnowszy. Dla codziennych czytaczy to bez roznicy, ale jak ktos bedzie mial urlop od zlomnika to sie szybciutko polapie.


giekso Said:

Drogi Złomniku, nowy Złomnik rozjeżdża sie na smartfonach i już się go tak fajnie nie czyta. PLIS.


Helmut Said:

A Złomnik napisze coś kiedyś o naszej kochanej Audi 80 B3? 28lat najstarsze egzemplarze a tu dalej nic :(


Szablonik fajny, ale troszeczkę brakuje w nim “wieku i grzybiarstwa” i trochę rozjechał się z tematyką. Może jakieś podżółcone tło albo szary papier? Obecne pasuje do jakiegoś bloga o lajfstajlowym minimaliźmie.


Yngling Said:

Tigra, najbardziej kobiece auto lat 90. Zero męskich silników., dwa ekokible. Gdyby wtedy jeszcze wsadzali C20XE i nie przemienili go w Ecokibla…

Mialem Corse B c20xe, Tigra z tym motorem bylaby naprawde ciekawym autem dla mlodego czlowieka.


Jeśli wolno mi wtrącić swoje 3 kopiejki – jeśli możliwe byłoby zmniejszenie czcionki (szczególnie w komentarzach), dużo wygodniej by się czytało. Ja tam nie mam nic przeciwko zmianom, przychodzę tu bo jest tłusty kontent (dzięki któremu jestem kontent) a nie dla grafiki, ale wygoda czytania to też jakiś tam element.


M20B27 Said:

nie jestem fanem oplów – ale generalnie lubię i zawsze jak mysle o oplu – to przypomina mi sie przejażdzka astrą GSI 16V, potwór.

a jak mówią, że calibra to tylko dno, i się nie da, to ja zawsze wklejam

http://img.photobucket.com/albums/v281/vic_dub/07052008498.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v281/vic_dub/DSC_6891-vi.jpg


maz Said:

@Leniwiec: ctrl+scroll w dół i jest.


tamarixis Said:

Tigra-zero emocji. Corsa B w innej budzie, jednakże ze wszystkimi tego faktu konsekwencjami…


Ardian Said:

@pontiac dla mnie wygląda bardziej jak PontiakoNSX
@tigra – Puma ładniejsza. Nie przepadam za obłymi formami które rządziły w latach 90, a Ford i jego “new edge design” (Puma, Focus, Mondeo i Cougar) bardzo mi się podoba i nie nudzi mnie do dziś.
Puma miała jeszcze ciekawy silnik – 1,7 16v. To był chyba rozwiercony 1.6 zetec. Czy coś


S7TDI Said:

Tigra z mojego miasta 😀 Daaawno jej nie widziałem, pewnie straszy już gdzie indziej, albo skasowana 😀 Tego Golfa jakoś nie kojarzę 😉


GrimReaper Said:

Dajcie spokój, Tigra to tylko rozdeptana Corsa. Oj nie, to Calibra to rozdeptany Kadett. A Puma to ciasna Fiesta. Fajne auta to była Corsa GSI, Manta GT/E, Fiesta XR2i…. to były fury…


Mont Said:

a to o tego pontiaca chodzilo, kiedys go chyba nawet na zywo w Hradec Kralove widzialem-czy zloty tam sa jeszcze organizowane? 😀

ale tez nie wiem co on ma wspolnego z supra, mi bardziej mr2 sw20 przypomina


Marecki Said:

@mic: dla mnie komentarz dnia (4 punkty). I mam nadzieję, że punkt 2 u mnie nie wystąpi. Swoim wyjechałem z salonu i ja go zaprowadzę na złom gdy czas nadejdzie.


TJAK Said:

Jak komuś nie podoba się Tigra w jaktajmer alert to niech sobie przypomni niedawny alert na Fiata Sienę.


truckeriev Said:

Nowy wygląd Złomnika jest antyzłomnikowy. Na moim 15″ monitorze z 2000r. (rozdzielczość 1024×768) zdjęcia źle się wyświetlają. RZONDAM ABY TO NATYHMIASTOWO NAPRAWIDŹ, gdyż nie wywalę przecież na hasiok sprawnego monitora.


Ardian Said:

Calibra to Vectra A tylko zamiast belki z tyłu są wahacze (zawiecha ful niezal zobacz). Udane auto tylko IMO jej kształt ma zaburzone proporcje.


Kud Said:

O, jeżu – drestajmer alert. Zawsze mnie zastanawiało jak można wysiedzieć w takim wnętrzu. Tym chyba można jeździć tylko po ćmoku, żeby nie wypaliło oczu. Nie, nie – ten tjuning nigdy do mnie nie trafiał. Nawet jak byłem szczeniakiem. Kiedyś na targach we Wroc jakaś grupa ludzi zachwycała się taką błękitną Calibrą. Przerobione to było w cały świat. Wielu cmokało z uznaniem, że nawet w juesej nie powstydziliby się takiej roboty. Fakt, wykonane było bez zarzutu – widać, że ktoś poświęcił wiele pracy. Ale patrząc na to auto i tak widziałem gigantyczną, błękitno-białą cebulę ze światełkami.

Widzę, że zwęziłeś szpaltę. Jest dużo czytelniej. Spróbowałbym też testowo innego rozwiązania: zostawić szerokość całej szpalty jak była (byłoby po Twojemu), a tekst rozbić na dwie kolumny. Nie wiem na ile szablon to umożliwia. Mogłoby wyglądać nieźle – bardziej jak tradycyjna gazeta. Pozostaje wówczas problem z szerokością komentarzy, ale może i to dałoby się jakoś zgrabnie rozwiązać.

Proponuję jeszcze ustawić justowanie tekstu wpisów – większe bloki tekstu wyglądają bardziej estetycznie, jeśli są równane do obu krawędzi.


tata Said:

Cepelia ery globalizacji.


brazer Said:

ech już ponad tydzień minął od ostatniego miksu chlip a nic nie zapowiada kolejnego, chlip… poprzedni miks był w ZESZŁYM ROKU, buuu….


GrimReaper Said:

@tata Twój awatar jest jak ta Tigra, po prostu urywa to i owo 😉


GrimReaper Said:

A właśnie, Notlauf jest jakiś sens wysyłać Ci obecnie foty do miksu?


Andziasss Said:

@Tigra:? Chyba od razu byłem za stary na Tigrę, chociaż rok wcześniej zaprezentowane Twingo spowodowało u mnie zmianę niemal codziennej trasy rowerowej, żeby to Twingo sobie minąć. Mieszkałem trochę wtedy na Balearach, a Twingo miało faltdach. Tigra nie trzyma proporcji niczego, ale w dobie Smartów mogła być. Kupowały ją niemieckie familie córkom gimnazjalistkom. Nie jeździłbym, paskudztwo. Corsa GSI – o to tak, nawet było mi dane, ale przy 205gti to i tak słaaabiutko.

@New design?
Na dużym dużym monitorze w pracy (pracuję “u siebie”, więc nie czytam złomnika w pracy, ale zajrzałem:):
• zdjęcia duże i fajnie;
• opis i komentarze za wielkie – głowa mi lata na boki, ale*…
Na ajfonie po pracy:
• zdjęcia wyłażą bokiem i nie skalują się / 1/3 obcięta;
• duża czcionka (*)się lepiej sprawdza i nie trzeba skalować w górę, czyli lepsza taka duża!
• sekcja nagłówkowa, menu sponsorów i patronatów widać do połowy i porozpieprzane, jak wyżej zauważono.
Ogólnie:
• Szeryfowy, klasyczny krój czcionki jest nieco zbyt gazetowy i analogowy. Na ekranie lepiej wypadają nowoczesne i proste kroje. Te ptaszki to jak chromy na nadkolach – wątpliwe ozdobniki i zakłócają czytelność.
• Responsywność to właśnie to dostosowywanie się elementów serwisu i ich układu do rozdzielczości. Czyli jedna witryna może się inaczej “poukładać” wyczuwając rozmiar danego monitora, czcionka może mieć inną wielkość, a obrazki się doskalować do obszaru. Mamy obecnie trzy takie niby standardy: smarkfon, tablet i monitor full size i toto ma odpowiedzieć na zapotrzebowanie różnych rozdzielczości. I nie trzeba wtedy m.złomnika tworzyć itp. Tyle, że to formularzowa robota, ustawianie granic rozdzielczości i skutków ich przekroczenia. Nie umiem tego, ale wiem że tak jest. Bootstrap mi powiedział. To takie środowisko do robienia takich serwisów.


notlauf Said:

Zawsze jest sens, dziękuję za wszelkie opinie

Już dawno nie było tak, że wchodzę, jest 7 komentarzy w moderacji i wszystkie poleciały do kosza. Co to za jakiś dzień świra tutaj.


Yossarian Said:

@Kud, zapewne chodzi o tą poczwarę: http://www.youtube.com/watch?v=Sy2Zy8_jJvI
Też ją pamiętam, wnętrze to było dopiero ohydne. Jak kojarzę z jakiegoś programu w TV, to chyba miała też podtlenek LPG


GrimReaper Said:

@Andziasss
Corsę GSI to raczej z Peugotem 106 GTi można porównywać albo z Saxo. A 205 GTi to raczej z Astrą GSi która na jego tle nie wyglądała wcale źle. Ale wtedy była mocna konkurencja. Clio Williams, Ibiza Cupra, Tipo Sedicivalvoe, Alfa 33 1.7ie…


leh81 Said:

Drogi Złomniku! Mam tylko jedną prośbę (nie śmiałbym mieć uwag) do nowego wygladu strony , a mianowicie marzyłaby mi się mniejsza czcionka, bo ja czytam całe fragmenty (szybkie czytanie) tekstu i przy obecnej szacie nie ogarniam wzrokiem zbyt dużo tekstu jednocześnie:/
A tigry faktycznie mają w sobie jakiś magnetyzm, przyciagający panienki w białych kozaczkach i z panterka oraz odpowiednio grubą tapetą bo jedyna znajoma, która ma tigre własnie w takiej tapeciarskiej stylistyce się lubuje:)


leh81 Said:

@maz Dzięki za ctrl+scrolla – wreszcie moge czytać!!!:D


notlauf Said:

Liczba próśb o większą i mniejszą czcionkę jest obecnie taka sama.


Cham w Audi Said:

O matko, wchodzę sobie wieczorkiem na stronę przez fona – a tu wszystko wygląda duzo lepiej. Odpalam na laptopie – też doskonale. Czyli zmieniłeś cos w ciągu dnia czy po prostu ja mam jakies inne ustawienia w domu a inne w pracy?
Bo w tej chwili nie mam zastrzeżeń, jest bardzo ok.

Rozpisałem się a zapomniałem że przecież moje zdanie i tak się nie liczy :)


i love classic cars.. Said:

Jeśli chodzi o wygląd strony, zapomniałem się wypowiedzieć, już nadrabiam.
Zgadzam się, że jest antyzłomnikowy. Ze starego dobrego layoutu został tylko klimatyczny napis “Złomnik”. Gdzie korozja, szpachla i odłażący zmatowiały lakier ? Pozółkłe i “nadpalone” motywy to byłoby to. Jak kiedyś wzór niby biletu. Teraz jest za ładnie. Zbyt czysto. Lifestylowo tfu… metroseksualnie.
A co do funkcjonalności, to nawet ok. Raził tekst na cała stronę i wielkość czcionki. Teraz może być. Chciałbym, ze swej strony, tylko takiego jak dawniej “im gorszego tym lepszego złomnika”.
Oczywiście to tylko moje sugestie. Autor najlepiej wie jak ma jego blog wyglądać.


admin Said:

Nie liczy się, ale jest ciekawe. Bo gdyby się liczyło, to musiałbym mieć inny wygląd dla każdego użytkownika.

Korozja, szpachla i odłażący, zmatowiały lakier to byłyby elementy graficzne, które spowalniałyby działanie strony. To zdjęcia mają przyciągać uwagę, a tekst urywać członki. Strona jest tylko opakowaniem i dlatego ma być jak najprostsza.


i love classic cars.. Said:

tzn. zbyt “loftowo i multiinterfejsowo” 😉


Andziasss Said:

@GrimReaper: No co Ty

Corsa, 205/6, Clio, Fiesta, Punto, Polo, Ibiza to ten sam segment.

Astra, 306, Xsara, Escort, Golf to oczko wyżej.

106, Twingo, Arosa, SC, Ka to maleństwa oczko mniejsze.
Czy nie?


brazer Said:

to jest nawet zabawne jak w tych wyliczankach aut podobnej mniej lub bardziej “klasy” pomijacie panowie wszyscy jak jeden mąż ówczesne japońce, które wciągały to całe towarzystwo nosem,
… no może Clio Williams miało jakiś start, ale to nie był normalny samochód.


i love classic cars.. Said:

@admin
Tyle lat rozwoju informatyki a takie coś spowalniałoby działanie strony. To już wiem dlaczego zawsze miałem niechęć do tworzenia stron www. Stoimy w miejscu.
To tylko moje sugestie i przemyślenia. Złomnik jakby nie wyglądał i tak będzie przyciągał fanów odmienności w postrzeganiu. I tak trzymać 😀


tsss Said:

Na śmartfonie już nie obcina fotek, jest git.

Co do layoutu to jest złomnikowy jak najbardziej, prosty i działa. Szeryfowa czcionka wygląda przyjemnie i daje wrażenie obcowania z czymś bardziej wartościowym niż pudel czy wp.pl.


Mikaell Said:

O tak! lech81 ma rację! ogromną rację! Jeszcze większą niż ta czcionka. Choć w pierwszej chwili wydawało mi się, że nie ma większych rzeczy niż ta czcionka.
PS. Jak nie będzie mniejsza – nie będę czytał 😛


ogólnie ten wygląd mi się nie podoba, a na co to powiększanie ? ja w chromie miałem ustawioną ta stronę na wygląd 200 % i wszystko było super, teraz to jakoś oczy bolą jak na to patrze a i głowa też jak dłużej poczytam … aż się czytać nie da …


Ociec_Ryzyk Said:

Racja brazer. Ojca znajomy miał wtedy Colta 1.8 GTI ’91. Nikt w całej parafii nie wiedział, jak i dlaczego to coś tak zadierpala.


GrimReaper Said:

O tak, Colt był prawdziwym killerem. Gdzieś chyba nawet widziałem zaturbionego Colta. Pewny nie jestem, był to Turbo Mirage chyba.
Zresztą początkiem lat 90-tych było parę takich pocisków na kołach. Były wozy większego kalibru 3000GT, 300ZX, RX-7, Supra… to były piękne lata w motoryzacji. Pamiętam jak koleżanka miała Primerę SRi, Dżizas, ale to się odpychało… Escortowi XR3i też ciężko było coś zarzucić.


GrimReaper Said:

@brazer
Clio wcale tak bardzo nie odstawało Tipo, Cupry czy 205. Owszem było szybsze.
205 1.9 GTi naprawdę dawał radę. Cupra i Sedicivalvoe miały prawię po 160 koni, to też robiło robotę. A co do japończyków to się zgadza, Civic 1.6 VTEC czy CRX podjeżdżał i kończył zabawę, Sunny GTi, Colt, też były wściekłe Corolle.

Sorki za post pod postem, ale niemożna edytować ;P


kędzior Said:

@GrimReaper a punto GT? 😉


giekso Said:

Drogi Złomniku, Złomnik jusz się nie rozjeżdża na smartfonach i znowu jest fajnie. FENKS.


Yossarian Said:

No i nie zapominajmy o Peugeocie 306 GTi-6 wraz z Xsarą VTS (choć Peugeot miał lepszą skrzynię) – niedoceniane, a bardzo szybkie auta


GrimReaper Said:

Punto GT też robiło robotę. Tzn, nigdy nie jeździłem, ale podejrzewam że się odpychało. Było Uno Turbo….
Ale też pamiętam, że mieliśmy bekę ze Stilo Abartha, Po Bravo 2.0 20V z dość fajnym R5, spodziewał się każdy że Stilo i to Abarth będzie prawdziwym killerem. A tu…. lipa. I ta skrzynie seels coś tam… Dali by sobie spokój z dopiskiem abarth.


GrimReaper Said:

@Yossarian:
405 MI-16 albo T-16. ZX Volcane
Miodzio furki


Kud Said:

@Yossarian: tak, to ona. W środku pamiętam obrotowe fotele i chyba było też dużo białej skóry, ale za to już głowy nie dam. Generalnie kolejny przykład jak zmarnować gigantyczny nakład pracy.


blackdog Said:

no niestety jak dla mnie to ta nowa skórka do duy – nie da się otwierać wpisów na nowych kartach :(


Ktosiek Said:

Tigra :/ – ogólnie autko może się podobać, nie mi oceniać ALE ja jestem dobrze zbudowany (niektórzy twierdzą, że gruby 😉 ) i jest tam po prostu mega ciasno (w stosunku do zwykłej Corsy). Konkurencja Tigry od Forda (Puma) wydaje mi się ciekawsza i ładniejsza – nawet nazwa jest lepsza. Do tego Puma występowała w rajdach, no i seryjna Puma była szybsza, jest też większa, ale i tak mała ;).

A co do layout’u to nie wiem o co Wam chodzi z tą czcionką? w Chromie np. można ustawić powiększenie/zmniejszenie strony – wiem, że to nie to samo, ale da się przeżyć, a przez to, że wygląd strony jest prosty to ładnie się to skaluje. Jedyne czego mi brakuje to ilość komentarzy przy artykułach – nie wiem czy ktoś już odpisał czy nie. Wygląd strony głównej mi się podoba – ktoś na górze mówił o jakiś nadpalonych i pożółkniętych kartkach – mam nadzieję, że to nie przejdzie, bo to nie będzie już ten minimalistyczny wygląd, który mi bardzo odpowiada tylko kolorowanka – jednym pewnie bardzo się spodoba, ale inni go znienawidzą – takie moje zdanie, Notlauf może prowadzić swój blog jak chce. No i tak wyszukując, link do FB mógłby powędrować na dół – drażni mnie jakoś to całe promowanie FB, ale to moje zdanie. Powodzenia Panie Notlauf.


Adam Said:

“Punto GT też robiło robotę. Tzn, nigdy nie jeździłem, ale podejrzewam że się odpychało.”

Chciałbym kiedyś się przejechać takim Punto GT, choć to już niezmiernie rzadkie auto. Bardzo jestem ciekaw jakby wypadło w porównaniu z następcą czyli Punto HGT. Obydwa auto mają porównywalną moc, choć starsze Punto GT ma mniejszą pojemność bo tylko 1.4, ale za to turbinę, natomiast HGT pojemność 1.8, ale bez turbo.


brazer Said:

z kronikarskiego obowiązków wspomnę jeszcze o takim skromnym autku – mazda 😉 GTX. cywilny pojazd, rok 1989, 1.8 turbo, 163 koniki, 216 momentu, napęd na 4 koła… tia…


brazer Said:

…, że o modelu 323 GT-R nie wspomnę…


Andziasss Said:

@Brazer: Si, co do zapi@&€ania masz oczywistą japońską rację, ale ta wyliczanka poszła nieco bokiem, bo kilku z wymienionych modeli nie należy do segmentu Tigry, a taki Stilo mija się z Tigrą o dekadę. Dlatego nie pisałem o 206s16 tylko 205gti. Ale istotnie w czasie Tigry zapie@&€ały już Hondy del Sol i to wystarczy obok siebie postawić, żeby poczuć błąd stylistów Tigry. Mitsubishi-Proton Colt też istotnie wymiatał z takim motorem mivac czy mivec, ale to nie było jakoś szczególnie popularne. A Tigra była! Why??? Rodzice Pilze Döner Imbiss Gimnazjalistek nie chcieli im kupować pojazdów sportowych, tylko młodzieżowe. I chyba takim czymś miała być ta kotka. Zniewieściały (sorry Koza, to nic osobistego) Tygrysek dla przejedzonych Milupą Junge Mädchen z lepszej dzielnicy. Guten Tag!?


Andziasss Said:

Tia Bra! Racja, ale musisz przyznać, że te EDM Japońce, nie zdobyły szerszej publiczności, podobnie jak Corsa GSI czy Willams. A ten wyleniały Tigrys owszem! Znaczy w pewnej części Europy tylko, centralnej zgermanizowanej mentalnie części.
ps. Jakiś Swift 16v też wymiatał, bo te motory wkładano do Samuraiów i latały!
Tylko aparat zapłonowy wystawał w “kabinie” zamiast nagrzewnicy i panelu ogrzewania:)


benny_pl Said:

teraz jest super (poza ciut za duza czcionka) ale ja bym juz nie kombinowal zeby nie zepsuc. super widac wszystko w 800×600 i rowniez poprawnie przy 1024×768 :)


Andziasss Said:

@Złomnik:
+
“nawet” na ajfonie 3g zdjęcia na planie całe ok, skalują się w górę, czcionka opisu i listy komentarzy dobrej wielkości, czcionka w oknie wpisywania komentów też ok, większa niż wczoraj, dobra! Resoponsywność działa przy obracaniu ekranu. Logo “zlłmnik” w główce ok.

Logo Fb wielkie na 2/3 szerokości ekranu:(
Menu szare się nie mieści. Trzeba je pociąć na 3 kolumny i się poukłada.


notlauf Said:

dobrze pomyślimy nad tym


Mav Said:

To jak myślisz to ja proponuję jeszcze o pół tonu “ściemnić” tę biel. Nie musisz ustawiać żadnej grafiki, a nie będzie wypalało oczu.

Proponowany przeze mnie kolor to #FAFAFA lub #FCFCFC


miwo Said:

u mnie nie było problemów z nową stroną. wszysto ok. i zoom, i wyświetlanie, jako krótkowidz nawet wolę nieco większą czcionkę.
od kiedy zepsuł mi się chrome (nie chciał zapisywać ustawień, mimo reinstalacji, po każdym zamknięciu trzeba było na nowo się logować, wrzucać zakładki, ustawiać zoom, etc. – nie jestem informatykiem, nie umiem tego naprawić; może ktoś, coś?), przerzuciłem się maxthona i jest ok (opera też jest ok, ale tam obecnie nie można mieć zakładek w pasku przeglądarki).
w telefonie (Blackberry Q10, przeglądarka natywna BB) działa bardzo dobrze – jest szybsza niż stara wersja, wyświetla się przejrzyście, wpisy układają się jeden po drugim, czytać można od razu, nawet nie trzeba powiększać, tak samo komentarze. jedyne, co dziwne to ten (w telefonie nieproporcjonalnie duży) wielki znak fb na górze każdej strony 😉
właściwie jeszcze tylko bym chciał ten licznik komentarzy przy wpisach (albo wykaz ostatnich komentarzy, jak dawniej, gdzieś na dole, czy gdziekolwiek).


Cham w Audi Said:

Ja na komputerze w pracy mam znowu kiszkę. W domu komentarze mam wyraźnie oddzielone, nawet jakaś linia była. Tutaj wszystkie się zlewają. Podpowie ktoś co muszę zmienić?


kędzior Said:

@Adam
dwóch kuzynów miało punto GT, jeden niemal serię a drugi po grubszych modyfikacjach (180 KM 280 Nm)
punto II HGT nie miało żadnych szans z seryjnym punto GT, różnica masy i momentu za duża, lepiej radziło sobie bravo HGT ale też nie dawało rady, jedynie corsa z c20xe pod maską bez wnętrza dała sobie radę z GT, a GT po modyfikacjach to już zupełnie inna bajka, to już była rakieta na 4 kołach


benny_pl Said:

a tak apropo – czego wszyscy tak promuja tego szajsbuka? nawet szanujace wydawac by sie moglo stacje radiowe jak np Program1 Polskiego Radia ??? szajsbuk za to placi jakies spore pieniadze??? bo jakos niebardzo czaje tego zachwytu nad tym badziewiem


Beddie Said:

Benny, fejsbąk jest prostą metodą na wypromowanie tego co się robi i dotarcie do sporej ilości osób.


tsss Said:

Facebook sam w sobie jest darmowy i pozwala uniknąć dużego ruchu na własnych serwerach związanego z konkursami, ankietami itd., dlatego korzystają z niego radia i telewizja. Z drugiej strony zawsze mnie trafia jak przy okazji wiadomości mówią, że ktoś napisał na fb czy tweeterze. Brakuje jeszcze żeby dodali, że np. pisał to z iPada przez sieć Orange.

Na Złomniku ikona facebooka jest potrzebna, bo pojawia się na nim sporo dodatkowych fotek, krótkich tekstów itd. Szczerze mówiąc to cukierberga odwiedzam w 90% klikając w ikonkę na zlomnik.pl żeby przejrzeć dodatkowy materiał, a później sprawdzam co u Cytryna i Gumiaka.


Yossarian Said:

@Beddie Poza tymi, którzy mają alergię na fejbuka, a wbrew pozorom, tacy istnieją i wcale nie jest ich tak mało. Po prostu nie piszą o tym fakcie na facebooku 😉


sprat Said:

Czy ktoś kiedykolwiek widział faceta w Tigrze? 😀 Sory, ale ja tego nie rozumiem…


Andziasss Said:

@Złomnik: MONITOR vs AJFON:

1.
Teraz widzę na dużym monitorze, że szary pasek menu górnego ma 4 kolumny i piątą opisującą te cztery. Podzielić by to można/trzeba na 4 obszary z linkami, nadpisane nad szpalty z artykułami. One się wtedy poukładają jeden nad drugim :responsywnie”.
Opis “sponsorzy, partnerzy” można wywalić piętro wyżej na białe tło i też się poukłada.

2.
W Ajfonie menu pomocnicze: “kontakt, o złomniku, współpraca” zamienia się w symbol trzech paseczków, które można sobie kliknąć i się to menu tam pięknie odwinie. To fajne, ale chowa się ten symbol pod logo Złomnika. Konflikt obszarów jest.

3. W obszarze dolnej stopki jest wszystko poukładane w cztery kolumny i przez to po kolei i się responsuje na Ajfonie.
Informacja “możesz użyć następujących tagów….” jest niepotrzebnie wielkimi bukwami napisana. Na monitorze tak nie razi, a na Ajfonie zajmuje 1/3 ekranu. Za to przycisk “OPUBLIKUJ K.” jest tu i tu niewspółmiernie mały = za mały. Na ajfonie trudno trafić, a na monitorze trudno znaleźć:-)


brazer Said:

właśnie.

po co to:

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a:

ktoś będzie tego używał (wiedział jak użyć)?

NIESONDZE.


oldskul Said:

J…ć fejsbuka, tyle wam powiem… nie założę tam konta, dopóki nie będę musiał się zalogować żeby kupić srajtaśmę…


brazer Said:

@oldskul
żeby czytać co notlauf wrzuca fejsbunia nie musisz zakładać konta.


Waśka Said:

skoro już się o tym zagadało
1: czcionka mało… czytelna? to chyba dobre słowo. poprzedni font był bardziej strawny
2. strona główna – skróciłbym o połowę pola tekstowe leadów (czy tez zajawek), żeby można było szybko objąć wzrokiem bez potrzeby przewijania w dół.
3. brakuje mi bardzo podawania ilości komentarzy przy artykule i panelu z ostatnimi komentarzami na dole strony. wystarczył jeden rzut oka, żeby sprawdzić gdzie się toczy dyskusja (wcale nie musi to być najnowszy wpis).

Wieczorkiem wejdę przez Androida, wtedy reszta wniosków.


Andziasss Said:

Widziałem dziś w poznańskiej dzielnicy zwanej Łazarzem taką Tigrę mocno czarną, ze skrzydłem wielkim jak tagi pod polem wpisywania komentarza. Stała koło białego Combo mkI… Walka dobra ze złem. (padało tak, że foty nie dało rady wykonać)


oldskul Said:

Brazer wiem, oczywiście że korzystam z tego przywileju 😉 dzięki czemu jestem na bieżąco z przygodami Cytryna i Gumiaka, powinna być tam wszakże etykieta not safe for work”, teraz nauczony doświadczeniem wchodzę na profil tylko, jak jestem sam w pokoju 😀


SMKA Said:

Co do komentarzy, ich wygląd kojarzy mi się onetem co mnie odstrasza od czytania 😉 . Aha, ciekawe czy będzie youngtimer alert na Renault Lagunę I i (za rok) na mojego ulubionego Peugeota, 406


benny_pl Said:

no az wszedlem na tego szajsbuka zlomnikowego no i sie zdziwilem… dla czego tam jest wiecej roznosci niz tu??? to w koncu Notlaufie promujesz swoja strone? czy szajsbuka? rozumiem dawanie tam linkow do tego co jest tu, zeby wszyscy ktorzy zyc nie potrafia bez fb wiedzieli ze tu jest cos nowego… ale chyba nie powinno byc odwrotnie… zreszta mozesz na Zlomniku dodac kategorie “krotkie informacje” czy cos w tym stylu i tam wrzucac takie drobiazgi, wtedy tez cieszyli by sie ci co marudza ze wpisy sa co 3 na tydzien, no i to bardziej sensowne niz prowadzenie 2 konklurencyjnych poniekad stron… bo mimo ze na fb jest wiecej to jakos moja niechec szajsbukowa i tak odrzuca mnie od wchodzenia tam…. pewnie tych co tego nie lubia tez


benny_pl Said:

sprat: widzialem dzis w lublinie w brazowo-metalikowej. nazelowany podstazaly dzieciak ;p tigra choc z wierzchu bez rdzy to i tak paskudna, jak to tigra


Mav Said:

@benny_pl
A ja w związku z nielubieniem fejsbuka po prostu nie tylko nie używam, ale również nie przeglądam treści dostępnych bez zalogowania.

Byłem tam dwa razy i powiedziałem, że nigdy więcej nie nabiję im żadnej statystyki.


TJAK Said:

@MAV i inni, którym tak jak mi nie podoba się białe tło na złomniku (białe tło to rak internetu, wypala oczy i sprawia, że przeglądanie stron wieczorem bez f.lux jest nieprzyjemne), stworzyłem prostu styl, który zmieni tło na złomniku na ciemniejsze, szarawe (można ustawić sobie dowolne przez zmianę coloru w hexie.
Po pierwsze Firefox, po drugie wtyczka Stylish. W stylach wybrać “napisz nowy styl” i wkleić treść z tego linku: http://pastebin.com/mjL0H9DK
Styl będzie działał tylko na złomniku, inne strony pozostaną bez zmian. Jakby jednak było inaczej, uruchomić przeglądarkę jeszcze raz.
Pozdrawiam.


egon Said:

Jechaliście tigrą z sześcioma osobami na pokładzie? Ja miałem okazję i nigdy tego nie zapomnę:) Same chłopy 70 – 100 kg, jeden koleś w bagażniku….:P


notlauf Said:

benny_pl, niestety Twoja propozycja świadczy o całkowitym niezrozumieniu jak kształtuje się ruch w internecie i jak promuje się kontent i przypomina mi propozycję Wałęsy, żeby wszystkim dać po 100 mln zł i wtedy będą bogaci. Gdyby wg Twojej koncepcji było lepiej, to dawno bym ją realizował.


DrOzda Said:

No jasne miliony much się nie mogą mylić ….. mam kilka fałszywych kont na pejsbuku z musu bo ostatnio wszystkim odp… i zaczęli publikować tylko tam. Cóż ….
Polecam używać takie cuś :
https://userscripts.org/scripts/show/151426


Andziasss Said:

@Tjak: I tjak wspólnymi siłami wywalimy Złomnik do góry tłumikiem? Sprobowałem tego poszarzenia i czyta się lepiej, oczy mi nie wypadli, więc dołączam się do postulatu. Notlauf tu decyduje.

Jednak w takim przyciemnieniu tło znaku graficznego ZŁOMNIK i Fb pozostaje białe, bo jest tłem białym w pliku natywnym. Jakby były to gify na przezroczystym tle… to by się im to tło samo przyciemniło. A jeszcze lepiej gdyby ten templejt czy endżin serwisu łyknął pliki .svg (czysty wektor – lekki!). Svg się fajnie skaluje – bez zadziorków potworków. Tak czy owak to jakieś dodatkowe ruchy.

A Tigra nie chce przestać być paskudna.


TJAK Said:

@Andziasss Ja nikogo to tego stylu nie zmuszam. Są możliwości – korzystam. A co do loga i znaczka FB to mnie to nie razi różnica, i tak po chwili przewijam niżej na treść wpisu i komentarze. Dałoby się i to rozwiązać podmieniając stylem te obrazki na zahostowane gdzieś gify ale jak dla mnie, jest to zbędne.
Po małych zmianach, które inni wybłagali, mnie raziło już tylko białe tło, reszta jest ok. Z szarym tłem złomnik jest nawet ładny i czytelny :)

A co do tematu wpisu, od Tigry i od Pumy wolałbym z tego segmentu i czasu Mazdę MX-3.


Marecki Said:

Dziś jak jechałem do pracy A2, to wyprzedziły mnie dwie Tigry. Wielkiemihalo, o. Może one nie wiedzo, że są na wymarciu?


Andziasss Said:

No nie chodzi o zmuszanie, tylko mniej rażenie po oczach. Ja zostawiam ten trik włączony! Fajne to.


Cubino Said:

No mx-3 zdecydowanie ładniejsza:
http://www.otomoto.pl/C31769998.html
A puma tak samo brzydka jak tigra. I nieprawda, ze się juz takich aut nie robi. A citroen ds3? Pelni taka sama funkcje spoleczna nie?


brazer Said:

mx-3 była z V6 w serii…


Yossarian Said:

@Cubino Weź, od MX-3 to nawet Tigra ładniejsza. W ogóle, MX-3 to był bezsensowny samochód (o, znów mam temat na wpis!), szczególnie w wersji 1.8 V6 – ciężkie jak V6, a jedzie jak R4


brazer Said:

@Yossarian
ooo stary, masz minusa jak stąd do Kielc….


hardtailer Said:

ten pontiac to nie raz po ulicach Gorlic krążył <3 a jego właścicielem był nie jaki Sylwek 😀 jaraliśmy się jako szczyle z gimnazjum jak nie wiem tym samochodem.. Ale już go niestety w naszym mieście nie ma ;(


exruda Said:

To ja też dorzucę swoje trzy grosze do nowego wyglądu :) Wszystko świetnie! tylko ta czcionka z szeryfami kłuje w oczy. O ile czcionki szeryfowe są zwykle lepsze do czytania w druku tradycyjnym, to na ekranie wygodniej się czyta czcionki bezszeryfowe (i są na to badania w dziedzinie ergonomii czytania :)) Może dałoby radę jeszcze coś zmodyfikować?


TJAK Said:

@exruda, jak tak bardzo chcesz inną czcionkę, to zastosuj się do mojego posta nieco wyżej, tylko użyj tego stylu: http://pastebin.com/wnJZCqiH
Ten styl dodatkowo zmieni czcionkę na całej stronie. “Arial,Verdana” możesz zmienić na jakąkolwiek, jaka ci się podoba.
Ja zostaję przy tej szeryfowej, która jest domyślnie na złomniku, mi się nawet podoba.


Yossarian Said:

@brazer: hę? W sensie, że Tobie się ten wygląd podoba? No cóż, co kto lubi. No chyba, że bronisz tego V6? A to ma jakieś zalety, o których nie wiem? Bo, że osiągi ma nienajlepsze, to sprawdzilem osobiście. A to chyba w sportowym aucie jest dość istotne. Szczególnie, że miało rywalizować z CRX-em.


Nat Said:

Z duetu tigra – puma, bez zastanowienia wybieram CRXa – oczywiście sprzed ery “del sol”.
Tigra paskudna i mało wdzięczna. Żadne uczciwe żelazo.


GrimReaper Said:

Pracowałem kiedyś z takimi dwoma typkami, obaj mieli MX-3. Jeden cerwoną 1.6 ze znaczkiem Vipera na masce a drugi żółtą V6 po dzwonie. Po naprawie blacharskiej miała lampy od Lanosa, nawet nieźle to wyglądało, ładnie ją przeklepali.
Była jeszcze MX-6 i Ford Probe. MX-6 była całkiem zgrabnym autem a i Probe ciężko coś zarzucić.

Notlauf to może Top Srylion coupe z lat 90-tych 😉


i love classic cars.. Said:

Oj TAK ! Top Srylion Coupe z lat 90 tych. Ja też poproszę. P.S
Jakieś widzę zamieszanie na złomniku. Chyba Wam się blogi pomieszały.


Przemko Said:

Wyregulujcie sobie monitory, mam 24 cale i nawet siedząc w nocy przy zgaszonym świetle (niezgodnie z higieną pracy) nic mnie nie razi. Monitor IPS, może dlatego, ale raczej nie sądzę – jasność i kontrast na 50% na początek.


cubino Said:

@brazer, yossarian
Sorry, sorry, stop maszyny… oczywiście nastąpił mylny błąd, chciałem wkleić linka do tej MX-3
http://otomoto.pl/mazda-mx-3-1-8i-v6-tuning-C27411798.html


i love classic cars.. Said:

Teraz jasność i kontrast jest OK! Zarówno na 15,6″ jak i na 17″ na większych też będzie ok!


cubino Said:

I jeszcze taka uwaga do stylu: na macu (przynajmniej moim) georgia nie ma polskich liter, w związku z czym polskie litery zastępowane są ukradkiem przez palatino.
No i koniecznie przydałby się licznik komentarzy pod wpisem na głównej.


c Said:

O ja, pamiętam tego firebirda. Piękny inaczej, ale wydawał się nieźle wykonany.
Tigrę zawsze uważałem za niezły projekt, moim zdaniem broni się do dziś.
O co chodziło z tym ciśnieniem wewnątrz? Jak sobie z tym radzą w innych samochodach?

ZŁOMNIK:
Skoro każda opinia odnośnie wyglądu jest cenna: Jak już wyżej stwierdzono, czytanie komentarzy jest po prostu bolesne. Zamieszczanie większości treści na fb także.

MOTÓR:
Ładnie tak kraść wizualizacje Theopilusu Chinu??!!?


GrimReaper Said:

@i love classic cars..
Nic nam się nie pomieszało. Notlauf pracuje nad wpisem, a my zabijamy czas w oczekiwaniu pisaniem dwóch rodzai komentarzy. Styl strony lub mocne samochody z lat 90-tych. Czyli wszystko w normie.


Aremberg Said:

Wszystkim oślepionym polecam wyżej wymienionego flux’a. Popieram top srylion dla przystępnych cenowo i nieprestiżowych coupe z lat 90.


i love classic cars.. Said:

A tak to OK ! Przepraszam.I siem zmywam;)


benny_pl Said:

Notlauf: raczej tak, “nie zrozumiem jak kształtuje się ruch w internecie i jak promuje się kontent”, ale tego chyba fani staroci rozumiec nie musza :) tak samo szajsbuka i macafonow lubiec nie musza, a Ty oczywiscie to wszystko mozesz miec gdzies, tyle ze bierz pod uwage ze to co tam (na fb) napiszesz coponiektorzy nie przeczytaja wcale (ja tez), jesli Ci to bez roznicy to rob tak dalej, przezyjemy, to Ty tymi-tylkoszjsbukowymi wpisami do nas nie dotrzesz i tyle 😉

ale i tak dobrze ze sa i inni szajsbukosceptycy 😉 pewnie sa tez tacy co nie znosza macafonow 😉


Żelazko Said:

@benny_pl:
za to Ty musisz zrozumieć pewną rzecz: miłość do starych samochodów nie koniecznie musi iść z bojkotem tego co nowe (i nieznane) oraz z technologicznym umartwianiem się. Uwielbiam stare auta, ale z drugiej strony lubię gdy technologia z innej działki ułatwia mi życie. FB też służy ułatwianiu życia, a większość zrażonych bazuje swoją opinię na ludziach którzy w głupi sposób z tego portalu korzystają, a serwis ma jednak wielkie zalety. To jakby nie jeździć autem bo co chwile się słyszy o debilach na drodze.
Oczywiście szanuję zdanie innych, nikt nikomu z FB korzystać nie każe (tu jednak widzicie jeden przykład że coś wartościowego tracicie, a to tylko jeden przykład). Podobnie z innych zdobyczy naszych czasów, typu smartfony. Przypomina mi to koniec lat 90tych, gdzie niektórzy w taki sam sposób kontestowali telefony komórkowe, twierdząc że to objaw buractwa i im to nie jest potrzebne – i nigdy potrzebne nie będzie. Kilka lat upłynęło, wszyscy je mają. Z FB pewnie jest podobnie, jestem bardzo ciekawy jakie stawiasz argumenty przeciw fb?
Oczywiście, zawsze są early-adopterzy oraz ci którzy najchętniej nic w życiu nie zmienialiby i chodzili w tych samych butach całe życie. Ale jest też masa ludzi pośrodku.


janusz Said:

i jak to zwykle bywa, od ortodoksyjnych fanow czegokolwiek (smartfonow, facebooków itd) duuzo zabawniejsi sa ortodoksyjni przeciwnicy – cos jak z katolami i ateistami


Marecki Said:

1.8 V6? Nieźle kogoś pogięło. Pomysł równie sensowny jak 0.9 triturbo w Transicie.


Mav Said:

@TJAK
Na chromie też działa. Dzięki.

@Przemko
Pracuję akurat na IPSie, ale mam taką pracę że patrzę w monitor niemal bez przerwy. Dlatego na przykład AutoCAD ma w defaulcie czarne tło. Analogicznie wszystkie CADowiskie programy 3D – zamiast czerni mają ciemne gradienty, ale nie znam żadnego profesjonalnego programu, który raziłby oczy czystą bielą na cały ekran.

@janusz
Widzisz w internetach zasada jest prosta – nie lubisz=nie daj zarobić. Nie wchodzę na interie, onety, wp, fejsbuki, itp. Każde moje kliknięcie w durny artykuł to dla nich kasa. Z pewnością jak kogoś nie lubisz to nie proponujesz mu fuchy, prawda? Jeśli nie lubisz zakupów w auchan to tam nie kupujesz, prawda? To czemu nie lubiąc fejsbuka mam tam wchodzić anonimowo i anonimowo dawać zarobić? Nie wchodzę w ogóle i tyle.


szw Said:

A mnie się nowa strona podoba. Jasno, czysto, sprawnie, schludnie. Propsy za responsive. Wreszcie wygodniej ze smartfona. Jednego szczególiku mi zabrakło – daty publikacji artykułów na stronie głównej, i podstronach, – żebym wiedział czy czytam świeżynkę czy tez posta sprzed dwóch dni. Pierwsza data pojawia się dopiero w komentarzach.


Yossarian Said:

O, zhackowałem złomnika – jak kliknę w logo zlomnik. pl na górze strony, to przenosi mnie do wpisów co najmniej dziwnych 😉 Link do poprawy


notlauf Said:

Yossarian dziękuję za tę cenną uwagę, już poprawiłem


Andziasss Said:

@Notlauf: Tykam ten szary pasek ze szponzorami i co ja paczę!? Wpadki Violetty Villas i Katalog IKEA ilustrowany Borgwardami i Simsonami Duo. Nic nie kombinowałem, pasek mnie sam posłał! Ty już wiesz gdzie. Jestem donosicielem, ale nie szpiegiem. Albo to zahasłuj(cie)?


notlauf Said:

Andziasssss: nie rozumiem, u mnie wszystko jest dobrze. Tak, była wpadka, ale ją poprawiłem.


Andziasss Said:

@Notlauf: Ja też nie rozumiem, bo nawet nie wiem co tam kliknąłem – na ajfonie w szarym pasku partnerów musiał być zaklęty link, dotknąłem ekranu a tu Violetta. Nie chcę tu pisać jaki adres wyskoczył w przeglądarce, pewnie wiesz… taki roboczy. Nie potrafię tego powtórzyć, ale może dziecki miały błędny link? Tak sądzę.


notlauf Said:

Andziassss: po prostu trafiłeś na platformę testową. Nie ma tam żadnej tajemnicy. Teraz jest już normalnie.


brazer Said:

@Yossarian&Marecki
przecież 1.8 V6 w mx-3 TO JEST ZŁOMNIK. a reklamę z krasnoludkami widzieli? Złomnik pełnym ryjem.


gadd33 Said:

“Premierę Tigry w Paryżu w 1994…”
Swego czasu jechaliśmy Tigrą właśnie z Paryża, ależ to niewygodne auto jest, szczególnie dla tego trzeciego który siedział z tyłu. Ani siedzieć ani leżeć.


tajger Said:

Kiedy byłem jeszcze pięknym i młodym licbusem i po zrobieniu prawka szukało się jakiegoś auta, to często wymieniało się linkami z allegro na gg. W przypływie trollstwa wysłałem koledze link z tigrą i pytaniem “i co powiesz?”, na co on odpowiedział “idź pan w chuj”.
I od tamtej pory zawsze kiedy widzę tigrę, to nie widzę tigry, tylko opla “idź pan w chuj” tigrę.
Taka dykteryjka.


Adamo Said:

Faktycznie starannie wykonany projekt, pekająca szpachla na tylnym zderzaku i filtr powietrza na tasme + trytykę :)


Autosalon Said:

Dla mnie tigra to manta i calibra- raczej nie jaktajmery.dlatego nie ,bo wszystkie wcześniej zginą przerobione przez ich ześwirowanych właścicieli. Co do krosrowerów, jak widze jak ludzie kupują z obłędem te auta to raczej szybko moda sie nie zmieni na żadne kupety.
Ludzie chcą mieć zadek wyżej , “bo kręgosłup panie nie ten i w ogóle wygodniej”
Jak tu takiego grzyba wsadzic później do fury gdzie zadek będzie na wysokości krawężnika????
Pseudokupety to może młodzi , niestety krosrowery to moda już na stałe.


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1