zlomnik.pl

Home |

ROOT/Fura na niedzielę: Mustauding

Published by on January 06, 2013

Dobry
Fura na niedzielę jest z pewnym opóźnieniem, gdyż walczyłem dziś z problemem mocowania pasów tylnych w Toyocie Starlet KP60. Wczoraj zaopatrzyłem się w stosowne pasy od Corolli E10 sedan (pasują plug & play, o czym wcześniej wiedziałem) i korzystając z cytrynogumiaczych patentów wyposażyłem Starleta w tylne pasy bezwładnościowe. Przy okazji zauważyłem jednak ciekawą rzecz: oryginalne pasy od E10 mają blokadę, która powoduje, że po zdemontowaniu pasa z auta przestaje on działać – kulka wpada w zapadkę i blokuje ząbek na ośce. Trzeba wypruć pokrywkę z napisem “DO NOT REMOVE” (dobrze że nie dodali “OR WE’LL FUCKIN’ KILL YA”) i wywalić całą blokadę, i wtedy wszystko działa jak trzeba. Brawo.

A teraz już fura dnia.
Przeważnie jak robi się tuning w dobrym, obciachowym stylu, to dłubie się go tak, żeby fura po tuningu wyglądała na droższą niż jest w rzeczywistości. Oczywiście nie można tu zapomnieć o samochodzie, który ukształtował mój tuningowy światopogląd, czyli Audi 80 przerobionym na Lanosa, ale to wyjątek. Jak się okazuje, nie do końca, ponieważ oto na tablica.pl pojawiło się Audi Coupe przerobione na Mustanga.
Takie Audi Coupe było ze swojej natury bardzo drogim samochodem. W 1992 r. kosztowało w Niemczech 47 800 marek. A w wersji S2 o mocy 220 KM i z napędem quattro było już ekstremalnie drogie ze “stiker-prajs” równym 72 tysiące marek. Natomiast Mustang w generacji, o której mówimy, kosztował od 22 tys. dolarów wzwyż, przy czym bazowy Mustang był słabszy od najmocniejszej wersji Audi o 10 KM (4.0 V6 210 KM). Czyli jest to typowy tzw. zamienił stryjek siekierkę na kijek. W równej mierze można byłoby przerobić takiego Mustanga na Audi, jak i Audi na Mustanga. Ale to daje nieskończone możliwości: można przerobić Astrę na Escorta, Citroena C5 na Lagunę (!), Lamborghini Gallardo na Ferrari 458, zbudować replikę Audi R8 na Pagani Zondzie i jeszcze parę innych pomysłów. Inna rzecz, że to Audi jest naprawdę ładnie wykonane, a wszystko wydaje trzymać się kupy. Sprzedający powinien podjąć seryjną produkcję Mustang-frontów i oferować je do popularnych w Polsce modeli jak Golf IV i Daewoo Matiz, ażeby ożywić znajdujący się w recesji i impasie rynek obciachowego tuningu. Oczywiście stąd już tylko krok do pomysłu, żeby rząd dofinansowywał obciachowy tuning i np. dokładał 5000 zł każdemu, kto zdecyduje się zmienić felgi stalowe na aluminiowe (najlepiej chińskie), założyć grube zderzaki, nakleić małysza, a do silnika wsadzić pięć magnetyzerów. Brzmi to idiotycznie? Nie bardziej niż to, żeby rząd dotował sprzedaż nowych samochodów, ale to już temat na zupełnie oddzielny wpis…

link

A tak bajdełej, kto żyw i Baran, do Mogilna po ELENĘ! (link).




Comments
Mrozard Said:

LNA ma cudowną tapicerkę.


daspyro Said:

Bez zbicia przyznam, że Audi nawet po wielu przeróbka będzie wyglądać jak Audi. :)


Dopen Said:

Bardzo cenię markę Audi. Wielu producentów kombinuje i szuka wymyślnych inspiracji dla brył swoich samochodów – mamy więc karoserie inspirowane lecącym ptakiem, płynącym rekinem, czy biegnącym gepardem. Audi zawsze szło pod prąd takim próżnym praktykom i ich wszystkie modele inspirowane są bochnem chleba.


pavlus Said:

Nie wiem jak jest w E10 ale większość pasów ma taką kulkę powodującą blokowanie w przypadku przeciążenia lub wywrotki pojazdu, dlatego podczas ostrego przyspieszania, hamowania lub skrętu nie da się zapiąć pasów. Zwijacz będzie zwolniony tylko będąc w takiej pozycji jak ma być w aucie. Obawiam się że wywalenie tej kulki nie jest najlepszym pomysłem.


Rafał Said:

To nie jest tak, że pas przestaje działać. Przed demontażem tych pasów trzeba było je zablokować, np. założyć opaskę zaciskową na pas tak, żeby się ani trochę nie zwinął, wtedy nie ma problemu z tą kulką i w ogóle żadnego problemu. Gorzej, że przy wielu pasach wywalenie blokady może niestety powodować, że pas nie działa, albo niby działa, ale raz sobie nie zadziała. Poszukam Ci pasów od E11, bo chyba takie mam, zabezpieczone właśnie. Mogą się słabo zwijać, ale napinacze działaja jak należy.


Tomasz Said:

Elena fajniutka. Szkoda, mam już Sambę. A zaraz, jaka szkoda.


Yossarian Said:

Ha! Widziałem to zanim pojawiło się na złomniku! Ale się czuję hipstersko! Tyle że nie znoszę hipsterów…
No i cały dobry humor szlag trafił…


Przemo Said:

Dajcie linka do audi przerobionego na lanosa, bo wg google 4 artykuły na zlomniku o nim wspominają a żaden nie opisuje!


Fajna ta Elena, choć ostatnio marzy mi się Ami 8.

A Mustauding całkiem udatnie zrobiony nawet.

@ Dopen – czerstwego?


notlauf Said:

Co dajcie, co dajcie, towar kosztuje!


garwanko Said:

Ałdi nie ma klamki kierowcy.


Reguslav Said:

A jaki piękny obcięty maluszek w tle za LNA na pierwszej focie w aukcji. 😀


nicz Said:

Oddać pasom blokadę! Bez tego można się sznurkiem opasać i tak samo wyjdzie 😉


Hugo Said:

Co do tych pasów to bez paniki. Będą działać. Ta kulka blokuje tylko w razie wywrotki a właściwa bezwładnościowa blokada to osobny mechanizm. No chyba, że wszyscy to wiedzą a ja jestem kapitan oczywisty.;)


_krrl Said:

Przepraszam, czy LNA miała takie obicia tapicerskie w standardzie?!


Cooger Said:

Kurna czy w tym chorym kraju nie ma już gdzie kupić pompy paliwa do DOHC-a :/ I jak tu być koneserem :/


fisher78 Said:

Zawsze mnie zastanawia, dlaczego te wsioki piszą TUNNING przez dwa “N”…


tsss Said:

Nie należy zapominać, że Mustang i Camaro nawet w biednych wersjach cieszą się w Europie zupełnie niezasłużonym prestiżem, a w Polsce to już w ogóle szał. Dla cebulaka taki Mustang czy Camaro stoi prawie na równi z BMW 6, a nawet Maserati, co potwierdza pewien popularny program na antenie TuskTV Turbo.


Kaspar Said:

Czy ktos juz wciagnal ta Elene? Dzwonil/pytal sie?


notlauf Said:

fisher 78: pracował kiedyś ze mną grafik, który upierał się, że tytuł periodyku MAXI TUNING napisany jest źle i powinno być przez dwa “N”, jak run = running. Przekonałem go jednak, żeby nie zmieniał winiety.


Kuba Said:

O, jest i Elena znaleziona przeze mnie 😀


admin Said:

Tak, jest na Allegro dopiero od 3 lat…


Harry Reems Said:

Bardzo lubie ten model Audi i ten model Mustanga. Natomiast co do tego “kompromisa”, to szkoda, ze jego tworcy, to szkoda, ze nie piknelo mu cos w sercu, przez co oszczedzil by sobie tej pracy. Zreszta to jakos tak jest, ze 90% podobnych projektow, wedle tfoorcow bioracych sie z serca, a nie – jak mozna by sadzic na pierwszy rzut oka – z dupy, laduje w terminie ekspresowym na allegro. Widac serce polskiego tunnera wybitnie niestalym jest.

Ad pasy – Jesli, jak zakladam, zamontowales pasy po to, zeby przypinac do nich fotelik (wlasnego) dziecka, to jednak skorzystalbym z propozycji powyzej i zamontowal drugi zestaw, tym razem bez ich psucia. Oczywiscie zrobisz jak zechcesz. W koncu nie kazdy kocha dzieci :)


Buckel Said:

Nibym Baran, ale Elena mnie nie pociąga, podobnie jak chyba żaden Citroen. Ale przez to dla Bubu więcej zostanie :)


notlauf Said:

W tym celu to musiałyby być pasy do KP60, a takich nie ma. Zwijacz z E10/E11 nie pracuje w pozycji w której mocuje się go w KP60. Te pasy działają – sprawdziłem.


bubu Said:

Ten LNA jest już na allegro co najmniej od wiosny, mogę dac za niego 50 zł i posadzić w nim kwiatki


notlauf Said:

To ja przepraszam.


książe Said:

są może gdzieś fotki tego 80 przerobionego na Lanosa ?


Janek Said:

Całkiem staranna robota blacharsko-lakiernicza.


notlauf Said:

Odpowiadam: Fotka Audi 80 przerobionego na Lanosa pojawiła się raz, bardzo dawno temu na wiejski-tuning.prv.pl. Było zielone i miało czarne blachy na “B”. Nigdzie później się już nie pojawiło.


lordessex Said:

Ciekawe dalczego zaginęło w tak tajemniczych okolicznościach? 😀


bobbik Said:

TA kulka powoduje że pas działa tylko w takiej pozycji w jakiej jest montowany w aucie ( dlatego pasy blokują się np w szybkich łukach) jak byś wkręcił w imadło w takiej pozycji jak jest w samochodzie to byś je rozwinął


Mauy Said:

to zobaczcie tego trabanta w wersji bojowo-desantowej http://tablica.pl/oferta/trabant-CID5-ID1RQbJ.html


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1